Kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sori jos sinua häiritsee meidän seksielämä, tai siis se että sitä on. Ikävästi alkaa vaikuttaa ettei teillä sitä taida olla, kun olet noin kireä? =)

Jos kireys on merkki seksielämän puutteesta tai ainut selitys kireyteen on seksin puute, niin mene ihmeessä edes sormelle, että hiukan rentoutuisit!
Tässä nyt kyllä haukutaan ihan väärää henkilöä kireäksi.

Mä olen vain koettanut sanoa että kun tyttö nukkuu makuuhuoneessa, niin kyllä mä kuuntelen korvat höröllä koko ajan että onko hereillä, ja kuuluuko ääniä sieltä. Siinä on vaikee keskittyä 100% olemaan nainen. Kun on myös se ÄITI. Ja todellakin mietin kuuluuko meidän äänet sinne tytölle, niinkin on käynyt että on meidän takia herännyt.

Mä olen vain koettanut sanoa että kun tyttö nukkuu makuuhuoneessa, niin kyllä mä kuuntelen korvat höröllä koko ajan että onko hereillä, ja kuuluuko ääniä sieltä. Siinä on vaikee keskittyä 100% olemaan nainen. Kun on myös se ÄITI. Ja todellakin mietin kuuluuko meidän äänet sinne tytölle, niinkin on käynyt että on meidän takia herännyt.

Ja sitten sun on pakko saada muutkin uskomaan, että kaikkien muidenkin pitää lähteä kotoa pois tai viedä lapsi hoitoon, jos haluaa hoitaa parisuhdetta äänekkäästi makkarissa/tai jossain muualla?
Kaikki ei ole niin äänekkäitä kuin te, kaikilla ei ole niin herkkäunisia lapsia kuin teillä jne. jne.
Kaikki eivät todellakaan ole samanlaisia kuin te ja kaikki eivät edes halua olla samanlaisia kuin te.
Pystytkö mitenkään ymmärtämään sitä?

Otetaan omaa aikaa 1-2 x vuodessa pidennetyn loman muodossa sekä muuten yhdeksi yöksi 6 kertaa vuodessa. Sillon kyllä oikeastaan ollaan kaveriporukalla istumassa iltaa :)
Arki on mukavaa mutta on kiva olla välillä huolehtimassa vain omasta takapuolesta..
En ole edes miettinyt tuota syvällisemmin, kunhan vain elämme kuinka parhaaksemme näemme .
13- vuotta taivalta takana ja olo on kuin vastarakastuneella, tiedä sit mitä siitä syyttää :D

Miksi kuuntelet niin tarkasti? Tokihan lapsi ääntelee yön aikana, joka äännähdykseen ei tarvitse vastata tai aina rynnätä huoneeseen. Lapsi oppii kyllä vaatimaan nopeastikin palvelua yön aikana, jos saa joka inahduksella äidin liikkeelle... Eikä reilun vuoden ikäinen enää tarvitse sitä palvelua 10 kertaa illassa, kuten aiemmin mainitsit, jos siihen ei ole tottunut... Eikähän tämä aiheeseen liity oikeastaan, paitsi sikäli, kun niin kovasti väität, ettei se "vapaa-aika" lasten kotona ollessa voi koskaan olla samanlaista kuin sillon kun saa sitä aikaa ihan todellakin kahden kesken, lasten poissa ollessa.

Monessa perheessä se vapaa-aika kuitenkin on sitä, että ne lapset ovat läsnä saman katon alla. Ja silti vanhempien suhde voi hyvin, ja sitä seksiäkin voi harrastaa RAUHASSA iltaisin. En ole mikään asiantuntija, mutta neljän lapsen kokemuksella uskallan sanoa sen verran, että kannattaa opettaa se lapsi siihen, että yöllä nukutaan, ja palvelu ei pelaa kuin silloin kun sitä TODELLA tarvitaan.... Näin ne yöt rauhoittuu, ja jää illalla aikaa sille parisuhteelle, ihan rauhassa, ja kahdenkesken. =)

Ja tuota Veksiä peesailen, hyvin samankaltainen on oma ajatusmaailmani kuin hänellä tässä aiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja sitten sun on pakko saada muutkin uskomaan, että kaikkien muidenkin pitää lähteä kotoa pois tai viedä lapsi hoitoon, jos haluaa hoitaa parisuhdetta äänekkäästi makkarissa/tai jossain muualla?
Kaikki ei ole niin äänekkäitä kuin te, kaikilla ei ole niin herkkäunisia lapsia kuin teillä jne. jne.
Kaikki eivät todellakaan ole samanlaisia kuin te ja kaikki eivät edes halua olla samanlaisia kuin te.
Pystytkö mitenkään ymmärtämään sitä?

oikeastaan kai se pointti ei ole siinä onko lapsi millainen nukkuja tai muuta, vaan siinä, että on kuitenkin eroa onko se lapsi kotona vai hoidossa, kun on vaikka siellä kotisohvalla miehen kanssa kattomassa leffaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Tässä voi myös olla sellainen ero et millainen pariskunta on ollut ennen lapsia. Me ei olla koskaan oltu "meneviä". Siis todella, todella harvoin käytiin ulkona syömässä, leffassa käytiin ehkä 2 kertaa (me ollaan siis se 6v yhdessä ennen lapsia ;) ), baareissa ei viihdytty jne. Me nautitaan toistemme seurasta kun ollaan ihan kaksin. Ei sillä ympäristöllä ole mitään merkitystä. Ihan yhtä rentouttavaa ja nauttivaa se on olla omalla sohvalla tai hotellin sängyssä. Me ei oikeastaan koskaan olla tarvittu sillä tavoin ylimääräistä viihdettä, seura on riittänyt.

Nostan tämän verran tuota aikaisempaa kirjoitustani :) Jos tässä olisikin vastaus tähän kysymykseen, pariskunnat ovat tarpeiltaa erilaisia?

Hmm... Jokainen tehkööt kuten tykkää, mutta jo eka sivulla nämä, jotka eivät vietä sitä kahdenkeskistä aikaa, tuomitsivat toisenlaisen käytöksen että me ei a)osata hoitaa suhdetta arjen keskellä b) koemme lapsemme taakkana jne.... Siis ihan puolin ja toisin ei ole sitä ymmärrystä ollut.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Vanhemaman vastuu lapsestaan ei lopu siihen, kun lapsi viedään hoitoon viikonlopuksi esim. mummolaan.

Tämä on totta ja nyt kun mietin, voi tässä olla yksi syy siihen, että en ole osannut/halunnut jättää lapsia vielä hoitoon. Ehkä en sitten ihan täydellisesti luota hoitajaan :| Mulle itsellenikin on haasteellista vahtia kahta vilkasta taaperoa, jotka juoksevat eri suuntiin ja kerkeävät sekunnin sadasosassa joka paikkaan, enkä halua että esimerkiksi mammalle tulisi hirveä olo siitä, jos kuitenkin jotain sattuisi. Itse kun hoidan, niin itseäni saan syyttää onnettomuuksistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
oikeastaan kai se pointti ei ole siinä onko lapsi millainen nukkuja tai muuta, vaan siinä, että on kuitenkin eroa onko se lapsi kotona vai hoidossa, kun on vaikka siellä kotisohvalla miehen kanssa kattomassa leffaa.

Mun mielestä ei oo mitään eroa. Meidän lapset nukkuvat omassa huoneessaan kuin tukit, ja me voidaan esim. pyytää tuttavapariskunta meille, keskustella normaaliin ääneen, tehdä ruokaa, saunoa, ja kuunnella musiikkia eivätkä lapset herää :)

Makkarissa voidaan tehdä mitä vaan, ilman häiriöitä.

Mutta lasten vieminen hoitoon on kivaa siksi, että silloin voi poistua kotoa, ja saa seuraavana päivänä nukkua ihan rauhassa vaikka puoleenpäivään :)

:xmas: Kyllä minä olen 100% nainen vaikka en siihen keskittyisikään.

Vanhemaman vastuu lapsestaan ei lopu siihen, kun lapsi viedään hoitoon viikonlopuksi esim. mummolaan.

Ei tietenkään :headwall:

No jaa, jos mä vien mun lapset mun vanhemmille, niin kyllä ne ottaa niistä silloin vastuun. Enhän mä muuten niitä sinne edes veis, jos mun pitäs olla niistä vastuussa, näkemättä niitä, tietämättä, mitä ne tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ei tietenkään :headwall:

No jaa, jos mä vien mun lapset mun vanhemmille, niin kyllä ne ottaa niistä silloin vastuun. Enhän mä muuten niitä sinne edes veis, jos mun pitäs olla niistä vastuussa, näkemättä niitä, tietämättä, mitä ne tekee.

Niin, mutta sinä valitset luotettavat hoitajat, eli onhan sulla vastuu:)

Alkuperäinen kirjoittaja OT:
Joku muukin on huomannut saman? :) Ap:lla joka aihe kääntyy aina tuohon seksiin ;) Tässäkin piti oikein mainita et pitää olla hiljaa kun äiti saa. Miehestään kun toisessa ketjussa piti keksiä jotain kehuttavaa niin sillä oli iso pili. Raskausvaivoista kun puhutaan ap mainitsee kuinka saa unissaan orkkuja ja mies hoitaa päivällä niin on niin upeeta. Ja ei, en ole kateellinen. Ihmettelen vaan kun joku ketjussa, oli aihe mikä tahansa, niin ap aina muistaa mainita seksin.

:laugh::laugh::laugh:

Kuin minun näppäimistöltäni :D.
Ap on riippuvainen seksistä ja kuvittelee, että kaikki muutkin on :D.

Ja jollei ole, ne ovat yksinkertaisia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mun mielestä ei oo mitään eroa. Meidän lapset nukkuvat omassa huoneessaan kuin tukit, ja me voidaan esim. pyytää tuttavapariskunta meille, keskustella normaaliin ääneen, tehdä ruokaa, saunoa, ja kuunnella musiikkia eivätkä lapset herää :)

Mutta lasten vieminen hoitoon on kivaa siksi, että silloin voi poistua kotoa, ja saa seuraavana päivänä nukkua ihan rauhassa vaikka puoleenpäivään :)

kyllä mekin noin voidaan tehdä, mutta silti aina on se mahdollisuus että joku sattuiskin heräämään syystä tai toisesta ja ei vois toteuttaa päähänpistoja ( " haa, lähetääs vaikka yhelle" ) jne. minusta siinä on pieni vivahde ero :D
ja kun tuosta seksistä on jauhettu, niin eipä tarvi siinäkään "pidätellä" mitään kun eivät oo kotosalla lapset.

Tässä voi myös olla sellainen ero et millainen pariskunta on ollut ennen lapsia. Me ei olla koskaan oltu "meneviä". Siis todella, todella harvoin käytiin ulkona syömässä, leffassa käytiin ehkä 2 kertaa (me ollaan siis se 6v yhdessä ennen lapsia ;) ), baareissa ei viihdytty jne. Me nautitaan toistemme seurasta kun ollaan ihan kaksin. Ei sillä ympäristöllä ole mitään merkitystä. Ihan yhtä rentouttavaa ja nauttivaa se on olla omalla sohvalla tai hotellin sängyssä. Me ei oikeastaan koskaan olla tarvittu sillä tavoin ylimääräistä viihdettä, seura on riittänyt.

Nostan tämän verran tuota aikaisempaa kirjoitustani :) Jos tässä olisikin vastaus tähän kysymykseen, pariskunnat ovat tarpeiltaa erilaisia?

Näinhän se on.
Itse tarvitsen irtiottoja :)
En voisi kuvitella olevani loppuelämää kotona istumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

kyllä mekin noin voidaan tehdä, mutta silti aina on se mahdollisuus että joku sattuiskin heräämään syystä tai toisesta ja ei vois toteuttaa päähänpistoja ( " haa, lähetääs vaikka yhelle" ) jne. minusta siinä on pieni vivahde ero :D
ja kun tuosta seksistä on jauhettu, niin eipä tarvi siinäkään "pidätellä" mitään kun eivät oo kotosalla lapset.

Sä oot seksistä riippuvainen :whistle:

Hmm... Jokainen tehkööt kuten tykkää, mutta jo eka sivulla nämä, jotka eivät vietä sitä kahdenkeskistä aikaa, tuomitsivat toisenlaisen käytöksen että me ei a)osata hoitaa suhdetta arjen keskellä b) koemme lapsemme taakkana jne.... Siis ihan puolin ja toisin ei ole sitä ymmärrystä ollut.... :whistle:

Siellä sanotttiin, että "meille lapset eivät ole taakka"
En löytänyt kohtaa, jossa olisi väitetty, että ne ovat teille taakka.

Ja jos joku sanoo osaavansa hoitaa parisuhdetta kotonakin, niiin ei sekään tarkoita sitä, että kirjoittajan mielestä te ette osaisi hoitaa parisuhdetta kotona.

Jos todellakin olet sitä mieltä, että seksin puute tekee kireäksi, niin näytät olevan hurjassa puutteessa.

Yhteistyössä