kysynpä minäkin, mitä opiskella kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyörteessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyörteessä

Vieras
on merkonomin tutkinto vuodelta -04. Nyt olen ollut 1,5v työttömänä. Ennen sitä olin äitiyslomalla/kotihoiduntuella. Töissä olen viimeksi ollut vuonna 2008. Olen ollut töissä mm päivittäistavara kaupassa, vaatekaupassa ja sihteerin työtehtävissä. Nyt ei meinaa millään löytyä töitä merkonomille. Työkkärissä sanottiin että voi vielä mennä muutama vuosi että merkonomien tilanne paranee. Suosittelevat alanvaihtoa. Oikeastaan sitä minäkin haluan. Itseasiassa en ole oikein koskaan edes pitänyt oman alani työpaikoista.

Mutta mitä opiskella sitten? Olen ihan pihalla siitä mikä vois olla mun juttu. Oikeastaan en koskaan ole oikein tiennyt. 18-vuotiaana haavelinin vielä parturi-kampaajan ammatista mutta nyt 28-vuotiaana tiedän etten todellakaan halua olla kampaaja.

Kävin työkkärin kautta ammatinvalinta psykologilla mutta en tiedä oliko siitä juurikaan hyötyä. Jotain hoito-alaa sieltä tietysti tuumasivat että sinne sopisin. Mitä en oikein ymmärrä sillä itse epäilen todellakin olenko edes sopiva sellaiseen. En mm kestä nähdä verta tms. Vaikka olenkin tosi kiinnostunut terveyteen/lääketieteeseen liittyvistä asioista.

Tein sellaisen työkkärin työharjoittelun päiväkodissa tuossa keväällä. Lapset on ihan kivoja ja mulla on omiakin lapsia... Mutta jotenkin jäi mulle sellainen fiilis että olin sielä lähinnä vaan tiellä..? ja ehkä olen jotenkin liian arka/ujohko...? Osaan kyllä hyvin olla lasten kanssa ja niiden kanssa on kivaa sillon kun on niiden kanssa "yksin" ettei oo muita aikuisia paikalla. Menen jotenkin lukkoon sillon en osaa olla rennosti...

[QUOTE="vieras";28956408]Opiskele taloushallinnon tradenomiksi ja ryhdy kirjanpitäjäksi, töitä riittää[/QUOTE]

enkös minä juuri kertonut ettei sen alan opinnot kiinnosta? :) mä jouduin jo merkonomina uusia kirjanpidon tentin useamman kerran. Ei oo mun vahvuuksia tämä ala.

Osastonsihteeri. Merkonomin paperit riittävät siihen ja työssä oppii todella paljon sairauksista ja niiden hoidosta. Töihin pääsee parhaiten kiinni ilmoittautumalla sairaalan sijaisvälitykseen ja ottamalla lyhyitä sijaisuuksia ja sitten pidempiä ja lopulta saa vakituisen paikan, jos on hyvä. Noin se ainakin toivottavasti menee muillakin:)

[QUOTE="a.p";28956617]Tuohon sijaisvälitykseen vois tosiaankin itsensä ilmoittaa. Ainakin kokeilla :)

Missä oppilaitoksessa tai minkä asteen opintoja puheterapeutin opinnot on?[/QUOTE]

Yliopistoissa logopedian opinnot. Työllisyystilanne pysyy noilla melko vakaana, koska tuo on luvanvarainen ammatti.

Yhteistyössä