Lääkäri: Rasvaton maito aiheuttaa naisilla hedelmättömyyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normimaidon juoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vai niin... oon juonnu rasvatonta maitoa 10 vuotta, jokaikinen pvä yli litran päivässä.
Minulla kaksi lasta, ja toinen syntyi ehkäsystä huolimatta. Että, niinhuonosti on mun asiat :D
En usko tohon!!

Mäkin oon polttanut tupakkaa ja vetänyt viina joka päivä jo 40 vuotta. En siis usko tutkimuksiin joiden mukaan ne lyhentäisivät elinikää. Kaikki tuhansia ihmisiä käsittäneet tutkimukset voidaan kumota yhden ihmisen otoksella. Niii.

vai niin... oon juonnu rasvatonta maitoa 10 vuotta, jokaikinen pvä yli litran päivässä.
Minulla kaksi lasta, ja toinen syntyi ehkäsystä huolimatta. Että, niinhuonosti on mun asiat :D
En usko tohon!!

Sä todennäköisesti et kykene asiaa edes tajuamaan vaikka yrittäisi rautalangasta vääntää. Joten menehän nyt takaisin tollottamaan telkkaria.
Jos sanon että on todistettu että sellaiset ihmiset joiden älykkyysosamäärä on selkeästi tavallista alhaisempi ovat myös hedelmällisempiä niin olet varmasti heti sitä mieltä että se on oltava täyttä totta koska omalla kohdallasikin on näin.

En usko tohon!!

niin ja ihan varmaan väitettiinkin että se tekee niin kaikille... Mulle tässä yksi päivä eräs hiukka yksinkertainen henkilö väitti ettei minulle voi tulla aspartaamista päänsärkyä kun hänellekään ei tule.

Debralle esim: Mun oppikirjat sanoo mm. seuraavaa: "Hiilihydraatteja syntyy kasveissa. Niitä ovat sokerit ja tärkkelys. - - Kasvikset, marjat ja hedelmät ovat ruokavaliossa tärkeitä varsinkin kuidun, vitamiinien ja kivennäisaineiden lähteinä. - - Viljassa, perunassa ja juureksissa on tärkkelystä. Runsaasti tärkkelystä sisältävät monipuolisesti suojaravintoaineita ja kuitua."

Sinä luet ehkä eri kirjoja ;) Mutta en minäkään suostu helpolla uskomaan, että hedelmät ja marjat olisivat kovin vaarallisia. En tiedä miten tämä rasvoihin liittyi, mutta hiilareista kysyit.

[QUOTE="sondersson";23000979]Ja kaikki virallisterveellistä noudattavat näyttävät hurjan nuorekkailta? Ihan normaalin näköinen mies tuo minusta on.[/QUOTE]

Juuri niin, tavallisen näköinen, ja niillä tavallisen näköisillä miehillä pumput poksahtelee. Pekka Puska on minusta terveemmän näköinen! :D

Kun katsoo Antti Heikkilän ulkonäköä, niin ei hän mitenkään erityisen nuorekkaalta ja "terveeltä" näytä, sellainen perus keski-ikäinen äijä jolla vähän lihaakin luitten päällä, ja jonka sydämen voisi olettaa sanovan poks 50-60 vuoden iässä. Omalla ulkoisella olemuksellaankin vähän todistaa noista opeistaan jotain..

Heikkilä on syntynyt 1946, eli onhan hän jo pian 65-vuotias.

Ja löytyy myös tarinoita siitä miten VHH-dieetti, varsinkin jos eläinrasvoja syödään enemmän, nostaa kolesteroliarvoja.

ja aiheuttaa rytmihäiriöitä. ite tunnen kaksi jotka sai pahoja rytmihäiriöitä alettuaan karppaamaan. nuori äiti pelkäsi kuolevansa kun luuli saaneensa sydänkohtauksen ja ylipainoinen mies oli viikon sairaslomalla pahojen rytmihäiriöiden vuoksi. nämä ei koskaan toistuneet kun siirtyivät takaisin vanhaan ruokavalioon

[QUOTE="vieras";23001116]ja aiheuttaa rytmihäiriöitä. ite tunnen kaksi jotka sai pahoja rytmihäiriöitä alettuaan karppaamaan. nuori äiti pelkäsi kuolevansa kun luuli saaneensa sydänkohtauksen ja ylipainoinen mies oli viikon sairaslomalla pahojen rytmihäiriöiden vuoksi. nämä ei koskaan toistuneet kun siirtyivät takaisin vanhaan ruokavalioon[/QUOTE]

no ei jeesus, virallisterveellistä noudattavilla ei varmasti ole rytmihäiriöitä? Ne voi johtua monista asioista ja eri asioista eri ihmisillä. Niitä löytyy varmasti ihan mitä vaan ruokavaliota noudattavilta ihmisiltä.

[QUOTE="vieras";23001116]ja aiheuttaa rytmihäiriöitä. ite tunnen kaksi jotka sai pahoja rytmihäiriöitä alettuaan karppaamaan. nuori äiti pelkäsi kuolevansa kun luuli saaneensa sydänkohtauksen ja ylipainoinen mies oli viikon sairaslomalla pahojen rytmihäiriöiden vuoksi. nämä ei koskaan toistuneet kun siirtyivät takaisin vanhaan ruokavalioon[/QUOTE]

Niin tuli mullekin kun siirryin vhh-ruokavalioon.. Se on itseasiassa aika tavallista vhh:ta aloittelevilla. Rytmihäiriöt johtuvat yleensä suolatasapainon virheistä, tavallisesti natrium-kalium tasapainon "järkkymisestä". Itselläni tilanne korjaantui banaanin ja vichyn käytön lisäämisellä. Banaanihan ei ole kovin kovassa huudossa vhh-hörhöjen keskuudessa, mutta se on aika hyvä kaliumin lähde.

Kolesterolista on tehty paha, koska niitä statiineja halutaan myydä. Voista on tehty paha, koska margariinia halutaan myydä. Jne. Kyllä ne jäljet johtavat rahaatekevien kassoille, jos vähän edes viitsisit kyseenalaistaa mitä sulle syötetään!

Ja Antti Heikkilä hyvää hyvyyttään ja pyyteettömästi saarnaa autuaaksitekevää ravinto-oppia itse tästä mitään hyötymättä, niinkö?

[QUOTE="vieras";23001420]Heikkilön hyötyminen tuskin on samaa luokkaa kun meijerin ja margariinitehtaan?[/QUOTE]

Miten ihmeessä se meijeri hyötyy siitä, että maidosta poistetaan rasva eikä myydä vähemmillä käsittelyillä?

[QUOTE="sondersson";23001279]no ei jeesus, virallisterveellistä noudattavilla ei varmasti ole rytmihäiriöitä? Ne voi johtua monista asioista ja eri asioista eri ihmisillä. Niitä löytyy varmasti ihan mitä vaan ruokavaliota noudattavilta ihmisiltä.[/QUOTE]

no joo mutta nämä alkoi heti ku ruokavalio muuttui ja ihan lääkäreiden mukaan johtui karppaamisesta. vähän vaan kun googletin niin heti löyti paljon vastaavia kokemuksia. enpä uskaltais ite lähteä pelleilemään noin

Hyi, miten ihmeessä joku voi juoda punaista maitoa... yök. Niin rasvaista.

Rasvatonta tai kevyt maitoa meillä. Ja lapsia on, vaikka itse juon rasvatonta. Ei siis päde ainakaan meillä :D Ja vieläpä yhdella munasarjalla vaan mennän.

Miten ihmeessä se meijeri hyötyy siitä, että maidosta poistetaan rasva eikä myydä vähemmillä käsittelyillä?

Avainsana: differointi

Maito on meijereille erittäin hankala tuote, koska sitä on vaikea differoida. Sama pätee voihin. Silloin kilpailutekijäksi jää yleensä vain hinta, ja siitä ei kukaan valmistava yritys tykkää.

Mutta katsopas levitehyllyyn. Sieltä löytyy jos jonkinlaista sekoitusta. On eri prosentteja, jos jonkinlaista kasvisuutetta, helposti levittyvää, erivärisiä rasioita, sydänmerkkiä ja vaikka mitä. Tuotteesta voidaan pyytää kovempaa hintaa, jos kuluttaja liittää siihen joitakin kilpailijasta erottavia mielikuvia.

[QUOTE="lapsirakas";23001482]Sä oot varmaan sitten joku himonussija. Useimmiten rasvaton maito ja kevyytjugurtit tekevät naisen lähes hedelmättömäksi.[/QUOTE]

Taidat puhua vailla todellisuuspohjaa nyt.. vai missä sinulla on todisteet tästä rasvattomien maitotuotteiden hedelmättömyyttä aiheuttavasta vaikutuksesta? Tässäkin ketjussa on jo moni julistanut rasvattomia maitotuotteita käyttävänsä ja silti lapsia on.

Ei tarvi olla "himonussia".. Minkäikäinenhän mahtoi olla tämän postauksen laittanut.. :D

Ei sillä ole merkitystä juotko kaupasta ostettua rasvaista vai rasvatonta maitoa, kun molemmat on homogenoituja ja käsiteltyjä siis.. Ja sehän se "ongelma" on.. pitäis juoda tilamaitoa tai homogenoimatonta maitoa, jotta ne hyödyt saataisiin siitä.

[QUOTE="hohhoijaa";23001512]Taidat puhua vailla todellisuuspohjaa nyt.. vai missä sinulla on todisteet tästä rasvattomien maitotuotteiden hedelmättömyyttä aiheuttavasta vaikutuksesta? Tässäkin ketjussa on jo moni julistanut rasvattomia maitotuotteita käyttävänsä ja silti lapsia on.
:D[/QUOTE]

Ei kai ne nyt jokaista naista hedelmättömäksi tee. Eikä nämä asiat ole mistään yhdestä tekijästä yleensä kiinni. Tuo tutkimus nyt lähinnä on yksi lisää tukemaan sitä totuutta, että maitorasvat ovat terveellisiä. On muitakin tutkimuksia, kuten se, että maitorasva voi ehkäistä diabeteksen. Vähän laajempaa katsomusta tarvitaan, on täysin älytöntä sanoa, että rasvaton maito on terveellistä, koska mulle on syntynyt lapsia.

Mä en ota kantaa muuten, mutta mun mielestä sen sanoo jo järkikin, että kaikki mahdollisimman vähän käsitelty on terveellisempää ja luonnollisempaa, esim näissä rasvoissa. En ymmärrä, miten keinotekoisesti kovetetut margariinit, monet kevyttuotteet ylipäätään, joissa rasva on korvattu kaikenmailman teollisilla aineilla, voisi olla terveellisempää kuin ehta voi tai täysmaito..

Minulle tulee ajatus, että kevyttuotteiden idea on vähän siinä, että kun on kevyempää, saa syödä enemmän. Miksei voi ajatella niin, että mahdollisimman luonnollisia tuotteita (rasvoineen päivineen) söisi kohtuudella? Luulenpa, että monen paino-ongelmat voisivat helpottaa vain sillä, että opittaisiin ensin se kohtuus.. Ja en puhu korkealta, itsellänikin opettelun alla : / Tällaisia olen miettinyt.

Yhteistyössä