Lääkäriä tai sh paikalla? Mikä mun nännejä vaivaa?!? (sis.kuvia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta nännitönkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta nännitönkö

Vieras
Nännien keskiosat muuttu tollaseksi ensimmäisen lapsen jälkeen kun pumppasin rintapumpulla 3kk maitoa koska lapsi ei oppinut imemään rintaa. Tästä on aikaa suunnilleen tasan 4-vuotta. Kävin sillon lääkärissäkin näyttämässä näitä ja lääkäri vaan ihmetteli ja sano että jos ne ei mitenkään vaivaa niin kokeile bebantenilla voidella niitä.

Ei se bebanten todellakaan auttanut koska toi ruskea juttu on tavallaan kuollutta ihosolukkoa. Pystyn kynnen päällä nyppäsemään tollasen ruskean osan pois siitä nännistä, mutta jo muutaman päivän päästä siihen kasvaa uusi. Muutaman kerran oon varovasti irrottanut tollasen kökön ja se haiseekin sellaselle mille napanöyhtä haisee (jos nyt ootte haistellut ;) Todella ällöttävää! Arvatkaa tunnenko itteni friikiksi!

Jos toisen lapsen jossain vaiheessa saan niin enhän mä tällasilla nänneillä pysty edes imettämään. Oon nyt neljä vuotta antanut asian olla, mutta koska alkanut tulla vauvakuumetta niin haluaisin tietää onko tähän jotain parannuskeinoa?! :( Netistä en googlettamallakaan ole löytänyt mitään vastaavaa :( Ja pelottaa että jos varaan lääkärille uudestaan ajan niin se taaskin antaa asian vaan olla kuten edellinenkin lääkäri.

Laitan kolme kuvaa, tässä ensin rinnat kokonaan kauempaa

Kipin kapin lääkäriin. Jos "arvauskeskuksen" lääkäri ei osaa sanoa mitään, VAADI lähete gynekologille!
Ei varmaan mitään vaarallista, mutta lääkkeen tuohon tarvitset.

Tässä lähempää

ai gynekologille? Mä ajattelin et kuuluis ihotautilääkärille? varaan heti maanantaina uudestaan ajan lääkäriin. Nää ei oo onneks vaivannut mitenkään niin asia on vaan jäänyt...

On mullakin ollut tuollaista joskus. Ei tosin pitkään aikaan. Eikähän kyse ole vain siitä, että rinnasta tulee jotain lievää eritettä, joka sitten kuivuu siihen.

laitan vielä kolmannen kuvan se on tosi hurjan näkönen kun tosi tosi läheltä otettu

mut joo ei enää kenenkään tarvi kehottaa menemään lääkäriin. Varaan uudestaan ajan heti maanantaina. En vaan pitkiin aikoihin ollut ajatellut koko asiaa kun ne ei tavallaan vaivaa mitenkään, mutta toivottavasti tohon joku hoitokeino on. Inhottavan näköset noi on :(

Multa on myös tullut vähän samannäköistä, ei noin vihreetä vaan sellasta vaaleeta töhnää.
Ja siihen vaan perustelu ollut että rinnoissa tapahtuu muutoksia ja tiehyitä siellä on.

Mut toi vihree on vähän paha väri, ei sinänsä mutta jos siellä joku pöpö...
Näytä lääkärille kuvat vaikka myös, ja luulen että gyne on se lääkäri jonne kannattaa mennä.

Aloin tutkimaan rintojani ja mulla on ihan samanlaiset!!
Töhnää siellä ja kynnellä se irtoaa.
Ei hajua tule kylläkään eikä noin vihreetä...
Mitähän tä on, en ole huomannutkaan!!

Lapsi on 3 että en ole aikoihin imettänyt enää!

[QUOTE="aki";22353350]upeet tissit sulla nänninpäitä lukuunottamatta, kun ne saat kuntoon niin wau ;)[/QUOTE]

Kiitos kiitos :D Ite oon aina ajatellut et tissit meni karsean näköseksi raskauden jälkeen kun noi nännipihat levis noin isoiksi...

Kiitti kaikille vastanneille, varaan nyt huomenna ajan gynelle siis (ite en ilman teidän vihjeitä olis sinne tajunnut mennä vaan olisin tk:hon menny ja pyytänyt ihotautilääkärille lähetettä).

[QUOTE="Neeta";22353134]Kipin kapin lääkäriin. Jos "arvauskeskuksen" lääkäri ei osaa sanoa mitään, VAADI lähete gynekologille!
Ei varmaan mitään vaarallista, mutta lääkkeen tuohon tarvitset.[/QUOTE]

Typerät käyttävät tuota "arvauskeskus"-sanaa, eikä lähetettä todellakaan vaadita. Opetatko tuollaisia tapoja lapsillesikin??! Vähän tapoja peliin.

Ihotautilääkäri osaa viimeistään ottaa kantaa. Osalla naisilla käy noin nännin päille johtuen erittyvästä nesteestä ja kuolleesta ihosolukosta. Uskon, että saat vaivan kuntoon!

[QUOTE="a p";22353271]Soitanko nyt huomenna ehkikseen ja varaan gynelle ajan vai tk-lääkäriin ja sitä kautta ihotautilääkärille?[/QUOTE]

Soita tk-lääkärille aika ja sieltä saat tarvittaessa lähetteen ihotaudeille, mikäli lääkärin mielestä tarve niin vaatii.

Kannattaa muistaa, että aika iso osa tk-lääkäreistä on ollut sairaaloissa eri poliklinikoilla töissä (esim. ihotaudeilla ja gynellä), joten avun saat tod.näk. nopeasti. Tsemppiä!

Yhteistyössä