Lääkärit ja hoitajat tappavat jopa kuusi kertaa enemmän ihmisiä kuin tieliikenne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttävä fakta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25948019]"Tappaja"lääkärit ja hoitajat nimitys on todella loukkavaa ihmisille, jotka tekevät työtä auttaakseen ihmisiä parempaan terveydentilaan. Suoranainen piittaamattomuus ja huolimattomuus on tietysti asia, josta pitääkin valittaa. [/QUOTE]

Ei kai kukaan ole käyttänyt mainitsemaasi nimitystä??:O Tuossa kyseissä jutussa oli mainittu juuri mainitsemasi asiat eli piittamaattomuus ja huolimattomuus hoitohenkilökunnan taholta. Onneksi löytyi muutama helmi, jotka pelastivat potilaiden hengen.

Mutta ei kai se noinkaan saa olla, että muutama hyvä pitää potilaiden oikeuksista kiinni?

[QUOTE="vieras";25948019]ketjun aloittaja varmaan sujuvasti hoitaa itsensä ja perheensä luontaistuotteilla kuntoon esim. umpisuolitulehduksen yllättäessä."Tappaja"lääkärit ja hoitajat nimitys on todella loukkavaa ihmisille, jotka tekevät työtä auttaakseen ihmisiä parempaan terveydentilaan. Ja joo, ihmiset ei oo kuolemattomia, lääketiede ei ole kaikkivoipaista ja inhimillisessä elämässä sattuu virheitä. Tärkeintä on oppia noista virheistä ja myös läheltäpititilanteista. Suoranainen piittaamattomuus ja huolimattomuus on tietysti asia, josta pitääkin valittaa. Valitettavan paljon esiintyy piittaamattomuutta ja huolimattomuutta myös potilailla oman terveydentilansa hoidossa.[/QUOTE]

uruguay hoitajat - Bing

Suomellakin on tappajahoitsunsa ja kuinka moni on jäämättä kiinni kun suhtautuminen potilaskuolemiin on se mikä se on...

[QUOTE="mie";25947983]Mikähän on ap:n motiivi tässä aloituksessa? Jotain hampaankolossa lääkäreitä/hoitajia kohtaan (huonoja kokemuksia terveydenhuollossa) vai yrittääkö vain keksiä tekosyitä että saisi ajaa ylinopeutta tieliikenteessä surutta?[/QUOTE]

Itselläni ei ainakaan muuta motiivia ole kuin sanoa olkaa varovaisia. Ja jos omaisia pitkissä sairaala/tk hoidoissa, niin ottakaa selvää mitä siellä tapahtuu. Ja olkaa terveen "uteliaita". Jos välittää, itsestään tai läheisistään, niin voi myös itse ottaa selvää annetuista hoidoista, lääkkeistä jne ja edes miettiä että miksi niitä annetaan tai ei anneta ja kysyä reippaasti. Eli ei jätä vaan kaikkea lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan käsiin. Usein varmasti hoidot ja lääkkeet juuri oikeita mutta jos vähääkään epäilyttää niin muistaa että mahdollisuus virheisiin on.

Ongelmana on tiesonkulku ihan saman sairaalan sisälläkin ja huolimattomuus johtuen varmasti osittain kiireestä. Mutta nämä ei anna anteeksi potilaskuolemia mitkä olisi voitu välttää toisenlaisella toiminnalla ja tarkkuudella. Itse olen rankimman kauta joutunut kokemaan lähimmäisen kuoleman johtuen hoitovirheestä. Onneski na´vaikka se ei minua lohdutakkaan niin päät joutui pölkylle tekijöiltä.

Ongelmana on tiesonkulku ihan saman sairaalan sisälläkin ja huolimattomuus johtuen varmasti osittain kiireestä. Mutta nämä ei anna anteeksi potilaskuolemia mitkä olisi voitu välttää toisenlaisella toiminnalla ja tarkkuudella. Itse olen rankimman kauta joutunut kokemaan lähimmäisen kuoleman johtuen hoitovirheestä. Onneski na´vaikka se ei minua lohdutakkaan niin päät joutui pölkylle tekijöiltä.

Mitä tappajat saivat rangaistukseksi?

Menisikö henkilökunnalla liikaa aikaa byrokraattisen ja hierarkkisen järjestelmän pyörittämiseen ja ylläpitämiseen? Potilas on terveydenhuollossa vain tiellä, kun järjestelmän "pitää" pyöriä...

Välinpitämättömyys. Lääkelistalla lukee että Trexan 25mg 1xv.... ja se tulkataan niin että tätä sytostaattia annetaan potilaalle joka ilta, vaikka annostus olisi 1x viikossa. Potilas kuoli.

Vastaava, joskaan ei niin vakava virhe oli, kun laksatiivia piti mennä kolmesti viikossa. Lääkelista oli taas tynkä, ja potilas sai ko laksatiivia kolmesti päivässä!!!

Eräs reuman hoitoon käytettävä lääke annosteltaisiin 2 kertaa viikossa. No TAAS listassa että 1 tabletti 2 kertaa v... ja potilas sai sen aamuin illoin.

Olen ollut vieressä kun Citalopram 20mg muuttuu Cipralex 20mg. Sairaanhoitaja valitsi pegasoslistaan väärän lääkkeen.

Esimerkkejä voisin antaa kymmeniä. Olen ollut sairaalassa töissä vasta puolisen vuotta

tarkkuuden ja huolellisuuden merkitys on olennaista lääkkeiden lajittelussa ja jakamisessa. Lääkkeiden jakajilla täytyisi myös olla perusfarmakologinen tietämys kohdallaan. Lääkkeet tietysti jaetaan kuten listaan on kirjattu ja kaikkien täytyisi tietää mitä merkinnät tarkoittavat.

Yhteistyössä