Lääkeasiaa! (sepram)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, joilla sepram-lääke käytössä, niin millä annoksella syötte sitä?

Itsellä nyt 20 mg ja olo on mennyt pitkän ajan jälkeen alaspäin. :( Tuli mieleen, että auttaiskohan annoksen nosto?

Tietysti kysyn vielä lääkäriltä, mutta haluaisin omakohtaista kokemusta! Kiitos!

Voi itku! Tuleekohan tuolle sitten seinä vastaan, jolloin ei enää vaikuta? :(

Mä oon huomannut, että aina yksin ollessa ajatukset menevät ahdistukseen ja omaan oloon. :( Jo luulin, että sain avun loppuelämäksi. Kai sitä sitten täytyy nostaa.. mutta ei näköjään toi tupla-annoskaan ikuisesti auta.

Auttoi aluksi tosi hyvin ja sitten nostin 40mg, ei hyötyä. Olen välillä ottanut pienempää annosta ja pitänyt lääkkeettömiä viikonloppuja. Ne ehkä vähän auttavat positiivisesti. En kuitenkaan suosittele ilman lääkärin määräystä venkslailemaan lääkeannosta.

Oliskohan sitten syytä kokeilla jotain toista lääkettä (meillä kaikilla)? Hitto, että voi olla vaikeeta elämä välillä.

Mikähän vois olla parempi lääke?

Mä söin aiemmin 20 mg, syksyllä alko ahistamaan ihan älyttömästi, kuukauden oottelin mut tilanne vaan paheni... Sit lääkärin kans sovittiin annoksen tuplaamisesta 40 mg (marraskuusta alkaen), nyt on ollu tosi hyvä olo. Aattelin keväällä/kesällä koittaa taas pienempää annosta, kun mulla toi pimeä vaikuttaa aina mielialaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras (ap):
Oliskohan sitten syytä kokeilla jotain toista lääkettä (meillä kaikilla)? Hitto, että voi olla vaikeeta elämä välillä.

Eräs tuttava vaihtoi sepramista sertraliiniin ja on ollut tosi tyytyväinen. Selkeästi paremmalla tuulella. Valitteli myös, että sepramista alkoi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ehkä noita ravintolisiä voi myös kokeilla, E-epaa nyt ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja sama ongelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras (ap):

Eräs tuttava vaihtoi sepramista sertraliiniin ja on ollut tosi tyytyväinen. Selkeästi paremmalla tuulella. Valitteli myös, että sepramista alkoi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ehkä noita ravintolisiä voi myös kokeilla, E-epaa nyt ainakin.

Ravintolisiä ainakin vois kokeilla. Lääkkeen vaihtaminen on kuitenkin niin iso juttu, mutta pakkohan sitä on kokeilla ellei isompi annos sepramia auta. Harmi, koska muuten olin niin tyytyväinen tähän. :(

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mä söin aiemmin 20 mg, syksyllä alko ahistamaan ihan älyttömästi, kuukauden oottelin mut tilanne vaan paheni... Sit lääkärin kans sovittiin annoksen tuplaamisesta 40 mg (marraskuusta alkaen), nyt on ollu tosi hyvä olo. Aattelin keväällä/kesällä koittaa taas pienempää annosta, kun mulla toi pimeä vaikuttaa aina mielialaan.

Kiva kuulla! Kesä voi tosiaan kohentaa mielialaa muutenkin! :)

Moi!
Mulla kanssa ollut Sepram reilu 7 viikkoa. Eka 2,5 viikkoa oli 10mg, nyt kohta 5 viikkoa ollut 20mg. Se tehos tosi hyvin aluksi, pari viikkoa olo oli normaali, kunnes viikko sitten painajaisen jälkeen jäi kamala ahdistus päälle. Nostettiin viime torstaina 30mg/vrk, eikä ole vielä auttanut. Olo on inhottava, varsinkin aamuisin. Mulla on siis pakkoajatuksia. Pelkään sairauksia, kuolemaa, tarkkailen itseäni, pelkään sekoavani ja sit jos sekoan satutan toisia jotenkin jne. Mulla nää oireet alkoi kun menin töihin 4,5 vuoden kotona olon jälkeen. Mulla on kaksi ihanaa lasta ja haluan jo eroon tästä pirullisesta vaivasta!

Yhteistyössä