Lääkkellinen ei onnistunut

23.02.2011
14
0
1
Minulla todettiin tuulimuna rv 7+1 ja aloitettiin samantien lääkkeellinen tyhjennys. Lääkkeet eivät kuitenkaan saaneet aikaan vuotoa, joten sain lääkkeitä neljään otteeseen (sekä Mifegyneä että Cytoteceja).

Nyt kolme viikkoa tuon jälkeen kohdussa on edelleen istukkaa. Palanen on hyvin pieni, n. 1cm. Koska tulehdusarvot olivat kunnossa ja palanen on tosiaan noin pieni, kaavintaa ei suositella. Kuulemma pitäisi olla vähintään 2cm, että kannattaa operaatioon lähteä.

Sain eilen taas Cytotecit, mutta eipä ainakaan vielä ole vuotoa alkanut tulla. En tosin tiedä kuinka paljon sitä edes enää voi tulla, kun niin vähän residuaa enää kohdussa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Hei,

Minulla on hieman samanlaisia kokemuksia toisen keskenmenon jälkeen viime syksyltä. Kävin yksityisellä ylimääräisessä ultrassa kun oli jotenkin "outo olo" ja sikiön todettiin kuolleen. Olin viikolla 11+4. Seuraavana aamuna (tiistaina) menin sairaalaan, jossa tilanne vielä varmistettiin ja sain lääkkeet. Toteutin 1. lääkkeellisen tyhjennyksen kotona, kivut olivat melko kovat ja vuotoa tuli runsaasti. Kivut jatkuivat kovina koko loppuviikon ja viikonloppunakin soittelin päivystykseen mitä pitäisi tehdä. Kehottivat vaan seuraamaan tilannetta. Maanantaina menin uudestaan polille ja kohdussa todettiin olevan vielä raskausmateriaalia. Ei kovin paljon, mutta sanoivat että pienikin määrä voi helposti tulehtua. Sain kahdet antibiootit ja uudet tyhjennyslääkkeet. Samana päivänä sitten taas toteutin kotona uuden tyhjennyksen. Sain kontrolliajan torstai-aamulle, varmuuden vuoksi piti olla ravinnotta. Jos 2. tyhjennys ei olisi onnistunut, tehtäisi torstaina kaavinta. Toisen tyhjennyksen jälkeen mitään ei enää tullut ulos. Vatsa oli vaan kipeä ja tosi inhottava paineen tunne alavatsalla. Torstaina siis uudestaan polille ultraan ja siitä sitten osastolle odottelemaan kaavintaa joka tehtiinkin iltapäivällä. Kaavinnan jälkeen olo oli edelleen surullinen kaikesta tapahtuneesta, mutta samalla myös iloinen, että koko ruljanssi oli vihdoinkin ohi.

Ei mullakaan paljon sitä residuaa siellä ultran mukaan ollut mutta sanoivat, että parempi kaapia pois niin ei jää aiheuttamaan infektioita. Enkä olisi kyllä enää jaksanut yhtään niiden lääkkeiden kanssa säätää, olin jo aivan loppu henkisestikin.

Voimia sinulle ap!

Tänään taisi viimein tulla ulos istukan palanen, joka viime viikolla ultrassa huomattiin. Vastasi ainakin kooltaan lääkärin kertomaa. Hormonitkin oli tutkimusken mukaan alle 50.

Sain siis lääkkeet viiteen kertaan ennen kuin lääkinnällinen tyhjennys toimi. Lääkäritkin vähän jo päivitteli saamaani lääkemäärää. Nyt täytyy toivoa vain parasta. Jälkitarkastus kolmen viikon päästä, mutta viimeinkin luottavaisin mielin.

Yhteistyössä