Lähdenkö vai jäänkö siinäpä vasta pulma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Armoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Armoton

Vieras
Olen ollut avioliitossa 20v ja nyt olen 41v. Lapsia on 4, nuorin 5v ja vanhin 17v. Noin 7 vuotta sitten asuimme erossa miehen mustasukkaisuuden ja juomisen takia, muttä hän kävi terapiassa sitä vaadittuani ja palasimme yhteen. Elämä muuttui paremmaksi, mutta ei hyväksi... En enää rakasta tuota miestä. Hän tissuttelee iltaisin ja ei puhu kanssani juuri mistään. Vuosien myötä olen huomannut, että rakkaus on muuttunut kaveruudeksi. Seksi on vastenmielistä ja elämä ahdistavaa. Olen yrittänyt miestä saada puhumaan, mutta ei ole helppoa, ei. Eipä se enää mitään muuttaisi, olen jo vuosia yrittänyt etsiä tunnetta, mitä ei enää ole.
Minä olen siis luovuttanut liittoni suhteen.
Onko kellään kokemuksia, voiko sitä enää löytää sitä rakkautta?
Nuorena mentiin naimisiin ja silloin en kyllä rakkaudesta ymmärtänyt. Nyt olen jo alkanut miettiä, että olenko koskaan rakastanut...
Mitä siis teen, lähdenkö vai jään...???

[QUOTE="Minna";27555962]Lähde ihmeessä, mulla myös samankaltainen tilanne ja suunnittelen lähtöä..kerran täällä vain eletään enkä tuhlaa elämääni enään tämän enempää![/QUOTE]

Sitä minäkin. Kaikki taloudelliset ja käytännön asiat vaan tuntuu välillä niin mahdottomilta toteuttaa.

Mulla samanlainen tilanne, ikää 32v. yhteiseloa 13v. takana...rakkaus hiipunut, välitän kyllä jollain tasolla, mutta en rakasta. Lapset 9 ja 5v. Vielä en ole lähtenyt, mutta harkinnut monta kertaa.

Miten pitkään olet tuntenut noin? Mielestäni sillä on merkitystä. Jos tuo eroamisajatus on tuore niin yrittäisin vielä, jos kyse on vuosista niin ehkä sitten on aika erota. Oletko jutellut aiheesta miten avoimesti miehen kanssa, tietääkö hän yhtään mikä on tilanne?

Olette joskus asuneet erossa, miltä se tuntui? Helpottaako se päätöksen tekemistä kun tiedät edes vähän siitä miltä se eroaminen tuntuisi?

Älä lähde:) Teillä on paljon lapsia ja heidän pitäisi olla se tärkein ja ensisijaisin asia teille!
Se tulisi vaikuttamaan liikaa lapsiisi joten miksi tekisit heille niin...Taistele suhteesi puolesta ja älä luovuta kuten suomalaiset yleensä tekevät. Mihin tarvitset enää muuta rakkautta kun olet saanut jo 4 lasta? Omista elämäsi heille ja et tule koskaan pettymään..mutta tietenkin jokainen päättää itse mikä on tärkeintä!

Yhteistyössä