Lähes kaikki huippukokit ovat miehiä ja lähes kaikki koulun keittäjät naisia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johtuu siitä, että naiset on tottuneet tekemään työtä käskytyksen mukaan ja miehet ajattelemaan omillakin aivoillaan.
Niin, tai sitten se johtuu miesten ylikorostuneesta pätemisentarpeesta.

Vai olisiko sittenkin syynä se, että kokkaus on perinteisesti ja osin vieläkin ollut naisten hommaa, joten ne miehet, jotka alalle lähtevät, ovat keskimääräistä motivoituneempia ja alaan hurahtaneempia, mikä näkyy sitten menestyksenä.
 
Kokkien työajat ovat sellaiset että naiset ehkä haluavat olla enemmän lastensa kanssa kun taas miehet haluavat vältellä arkielämää lasten kanssa. Naisten ura tyssää siihen muutamaan hassuun vuoteen jolloin lapset ovat pieniä.
 
Niin, tai sitten se johtuu miesten ylikorostuneesta pätemisentarpeesta.

Vai olisiko sittenkin syynä se, että kokkaus on perinteisesti ja osin vieläkin ollut naisten hommaa, joten ne miehet, jotka alalle lähtevät, ovat keskimääräistä motivoituneempia ja alaan hurahtaneempia, mikä näkyy sitten menestyksenä.

Tuon loppuosan kanssa samaa mieltä. Uskoisin että alalle lähtevät miehet on naisia kunnianhimoisempia, monessa muussakin "naisten hommassa" miehet on niitä jotka menestyy kansainvälisestikin. Toki niitä kunnianhimoisia naisiakin löytyy, mutta kyllä vieläkin naiset laittavat useimmiten perheen uran edelle, eikä niitä osata yhdistää kuten miehet tekevät.
 
Huippukokin (eli suomeksi julkkisravintoloitsijan) ammatti on ihan eri asia kuin keittäjän ammatti. Toinen on vähän niin kuin formuloissa kilpaileminen ja toinen on niin kuin linja-auton ajaminen.
 
Eikö noi keittäjät ole huippukokkeja?


Ainakin osaavat tehdä lihakeiton lisäämällä vain perunaa niihin raaka-aineisiin mistä huippukokit onnistuvat aikaansaamaan siivilöimällä pelkän kastikepohjan.


Järkyttävää haaskausta!


Ja toki on miellyttäviä poikkeuksia. Siis niitä ravintoloita joissa käytetään kuoret ja perḱeetkin.
 

Yhteistyössä