Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:'(

Taisi olla näin lyhyt vierailu mulla täällä. päivällä alko alavatsakivut ja myöhemmin iltapäivällä tiputteluvuotoa... Hitto, että ärsyttää, kun ehdin jo niin iloita tästä raskaudesta :'( :'( olihan se kivaa olla raskaana yhen päivän

Voi Kaapo :hug: harmillista, toivotaan että on ihan ok vuotoa.

täällä pesurumba kanssa käynnissä, tänään tein hitaas ja hartaan matkan keskustaan hankinnoille ja kyllä nuo ruuhkaiset bussit ja ratikat ( ihmiset ei tajua antaa istumapaikkaa vaikka tämä laiva pian synnyttää ) väsyttää että piti 3 h kotona sitten nukkua. Puuttuvat vaatteet ja vieraskirjan sain hommattua..

eilen verhoilin äippälaatikon..ja hahtuvat kädessä vaippahousuja kudon. Ihan hulluutta tämä tämmönen välillä, ei mielessä pyöri enää muuta kuin edessä oleva välttämättömyys.

Supistelee, kai? Oon aika epävarma noitten kanssa, tuntuuko teillä vähän niinkuin menkkajomotukselta nuo supistelut? Kun mulla ne on ainakin aika pitkiä eikä mitenkään selkeitä.

jaa tekis mieli niin kovasti vielä teatteriin, elokuviin ja ulos syömään..mutta mikäs siinä jos vain jaksaisi vaappua paikalle!

pian pian!

La Mer

Kaapo Oi ei, tsemppiä sinne. Toivotaan, että vuoto loppuisi. Toi vuotohan voi myös kuulua raskauteen.

Onko jollain tutuillanne tai itsellänne näitä f7 rattaita? Oletteko kuulleet käyttökokemuksia?

http://www.vaunula.fi/f7.htm

Aika kivan näköiset ja hintakin ois sopiva.

kaapo, kuis paljon tuli? mulla tiputteli kans yhessä välissä.

hapsiainen
, mulla ei kestä persaus noita enää joten mulla kankaisia, joten en oo hyvä suosittelemaan

La Mer hyvä että oli sait kuitenkin tarvittavat kamppeet.

päpsy
ei hajuakaan noista, mutta hyvä linkki :)

Huh huh väsyttää, no kohta nukkumaan, mut tänään on saanut yllättävän paljon aikaan. Ei toki sitä mitä suunnitteli mut muuta :)

Unico ja Toukka 15+4

Kiitos teille kannustuksesta, mutta olen satavarma, että tässä olikin kyse kemiallisesta. täytyy vielä odottaa jonkin aikaa vessatta, niin noin tehdä testin uudelleen ja sit vielä aamulla. voi perhana, kun ärsyttää, että olin jo niin innoissaan raskaudesta.

Piip, en osaa kommentoida laitehankintaasi, en ollut koskaan edes kuullut moisesta laitteesta. Keskusteluista sai kyllä kovin myönteisen kuvan laitteesta. Itseä myös vähän mietityttää alakerran toipuminen ja se kuinka kauan normaalia seksielämää vielä täytyy odottaa synnytyksen jälkeen.
...Tosin mulla on epäselvää, mitä kautta vauva nyt sitten lopulta tulee.
Joogan väsyttäminen on varmaan ohimenevä ilmiö. Mä vaihdoin 1,5 v sitten joogaohjelmaa ja olin puolen vuoden ajan harjoituksen jälkeen aivan rätti väsynyt. Pikkuhiljaa vaikutus tasoittui ja harjoituksesta alkoi saamaan voimaa. Olen Unicon kanssa samaa mieltä väsymyksen syistä.
La Mer :hug: raskausarvista. Oletko rasvannut mahaa säännöllisesti ? Ovatko muut saaneet niitä?
Hapsiaiselle tsemppiä huomiseen rakenneultraan!
Delfikselle onnea täysaikaisuudesta! .kohta meillä alkaa täällä oikea vauvabuumi. Jei!
Täällä sitä ollaan, äitiyslomalla, ja ihan raatona. Joku siivousmania aika pahasti päällä. Mies sanoi tänään, että hänen täytyy jäädä etätyöhön vahtimaan että olen myös lomalla. Täytyy nyt yrittää rauhoittua.

Ada ja :heart: rv 35+3

Unico vuoto on siltä väliltä. siis sitä tulee pikkuhuosunsuojaan saakka, muttei kuitenkaan niin paljon kuin menkoissa. Nyt on taas tullu menkkamaiset kivut takaisin. Taidan kohta tehdä sen testin... Riittääkö, että on 3,5 tuntia vessatta??

Voi Kaapo! Toivotaan vielä... Jos vuoto ei ylly kovin pahaksi, niin suosittelen, että kysyt neuvolasta mahdollisuutta käydä veritestissä kahden päivän välein. Se antaa paljon yksiselitteisemmän vastauksen raskauden etenemisestä kuin pissatesti. :hug:

Kiitos vielä Unicolle ja Adalle joogakommenteista. Tämänpäiväisen joogan jälkeen ei väsyttänytkään. Aiemmin väsymys on voinut liittyä uutuuteen ja toisaalta päivän muihin rasituksiin. En ole joogannut pitkään aikaan, viimeksi Tampereella asuessani ja silloinkin vain vähän.

Unico, varmaan kokemus vasta opettaa, mitä kaikkia materiaaleja oman vauvan iho sietää. Kyllä useimmilla vauvoilla pehmeä villa on ok. Silkki käy varmaan kaikille. Ne Ruskovillan vaatteet ovat siksi valkoisia, että väriaineet voivat itsessään vähän huonontaa villan omia ominaisuuksia ja allergisoida pientä. Suosittelen muuten tilaamaan Ruskovillan sivuilta ilmaisen Villavauva-esitteen kotiin - se on hyvä tietopaketti materiaalien hoitoon, vauvan pukemiseen ja kestovaippoihin.

(.)Illalla huomasin, että yöpaidassa on tahroja rintojen kohdalla. Siis useita pieniä tahroja. Kertomassa siitä, että rinnat vuotavat jo pieniä määriä nestettä. Aiemmin on tullut vain jotain sellaista ihan jäykkää ja kuivaa, mutta nyt saattaa näköjään tulla jo märkiä yllätyksiäkin. Ihanaa ja hämmentävää!

piip 25 POKS

P.S. Tuntuu niin ikävältä ja tunteettomalta kertoa näitä oman navan juttuja toisen huonojen uutisten jälkeen, mutta nyt ehdin nämä jo kerran kirjoittaa kun kone sitten välillä kaatui ja vei tekstit mennessään. laitan ne nyt tähän, kun muuten varmaan unohtaisin sanoa.

kaapo :hug: olen pahoillani... tulethan pian takaisin ja ihan pysyvästi!

piip, mullakin on tullu muutamaan otteeseen noita märkiä länttejä yöpaitaan... hämmentävää sanopa muuta. eka kerralla olin ihan ihmeissäni ja tirautin siinä sitten pienet itkutkin, ja tästähän mies vasta hämmennyksissään olikin. :kieh:

ada, mulla ei ole tullut yhtään raskausarpea. ainakaan vielä. olen rasvaillut joka päivä vauvaöljyllä tai weledan jollain raskausajan öljyllä. toisethan sanoo ettei niistä rasvoista kauheasti ole hyötyä, arpia tulee jos tulee. olen äitini kanssa fyysisesti melko lailla samasta puusta veistetty, hän ei koskaan rasvaillut eikä saanut yhtään raskausarpea siltikään. mut mene ja tiedä, musta on kiva rasvailla kun saa silitellä masua. otahan iisisti kans välillä, kiva kun miehesi huolehtii lepäämisestäs.

tunnistan kyllä tuota siivous- ja ihan yleistä touhutusmaniaa myös itsessäni, pakko olla koko ajan joku projekti päällä. olin pari päivää sängyn pohjalla flunssan kourissa ja kyllä otti koville kun ei mitään voinut tehdä. mä odotan äitiysloman alkua kuin kuuta nousevaa, kaksi viikkoa töitä jäljellä. kauheesti on tehtävää kasautunu kotona, tai oikeastaan olen itse päättänyt lykätä kaikki ei-kiireelliset hommat äitiyslomalle. tämä vauva ei saa syntyä vielä pitkään aikaan koska vaunut eivät ole tulleet, vaatteita ei ole pesty, hoitopöytää ei ole nikkaroitu, kestovaippaimuja ei ole ommeltu tarpeeksi ja vaikka mitä on vielä ostamatta.

vadelmaunelma, jos käyt täällä linjoilla joskus... laitoin sulle yv:tä joku aika sitten. ei mitään ihmeellistä, ajattelin vain että oletkohan huomannut. jaksamista sulle!

la mer on tuo kyllä kun ei ihmiset tajua antaa paikkaa... ihan samaa olen itse kokenut, enkä jotenkin kehtaa mennä paikkaa vaatimaan vaikka joskus on olo ihan kauhea. ja vielä kun tuon tasapainoaistin kanssa menee miten menee tämän ylimääräisen lastin kanssa, niin ruuhkabussimatkat on kyllä aika tuskaa.

piki, kiitos synnytyskertomuksesta! tippa linssissä sitä täällä luin, etenkin äitisi osallistuminen synnytykseen sai minut herkistymään. jos mies ei syystä tai toisesta pääsisi paikalle, ottaisin mielelläni oman äitini mukaan. meilläkin on ollut erimielisyytemme ja etäisempiä aikoja, mutta nyt raskausaikana olen tukeutunut häneen monessa asiassa ja hän on ollut kyllä korvaamaton apu. piipahda kertomaan vauva-arjesta typykän kanssa, jos jossain välissä ehdit.

delfis käyppäs ilmottautumassa täällä säännöllisesti tai alan uskomaan että vili on jo tulossa maailmaan... :D

salome rv 32+3 (aapuaaa!!!)

Terkkuja neuvolasta. Kohtu on kasvanut reippaasti yli navan :) Välillä on kyllä siitä ylävatsasta nipistänytkin sillai oudosti. Hemoglobiini oli 112 ja nyt joudun rautatabletti kuurille :kieh: Ja verenpainekin oli korkea, mutta se johtuu kyllä neuvolaa edeltäneestä hammaslääkäristä. Muuten kaikki ok. Hammashoitolassa tuli niin kauheasti neuvoja, että en edes kaikkea muista. Mutta täysxylitolia pitää syödä purkkana taikka pastillina :) Ja vauvaa ei saa pussata suulle. Ja hammaslankaa pitää käyttää ja ja ja....

Kaapo :hug: Tuu pian takaisin, jooko?

Voi ei kaapo! Toivon vielä, että testi ei näyttänyt oikein, kun ei ollut aamupissa. Mäkin suosittelen hakeutumaan niihin lisätesteihin, jos ei tuon enempää vuoda. Voimia paljon! :hug:

Adalle onnea mammalomasta! Nauti ja rentoudu! :heart:

Onnea piip poksuista! :flower:

Salome yhtenä pallona edelleen täällä! Tuntuu, että nuo sun viikot on menny ihan älytöntä vauhtia. Voiko toisen viikot mennä nopeemmin ku omat?! :o ;)

(.) Yöllä oli muutamia toooosi kipeitä supistuksia, joihin ihan heräs. Aamua kohti taas rauhottui ja nyt ollu taas harvemmin, eikä niin kipeitä. Ota tästä nyt selvää! :D
Huomenna on neuvolalääkäri, niin saa sitten tietää onko nuo tehny mitään tuolla alakerrassa. Vili on edelleen oma vilkas itsensä.

Kelan kanssa menee hermot totaalisesti!! Olin sairaslomalla ennen äippälomaa 14.9-25.10. Olin aiemmin ollu noiden suppareiden takia, eli piti hakea sairaspäivärahaa. Tein hakemuksen heti ja vieläkään ei päätöstä! Oon soitellu vähintään 2krt viikossa ja kyselly, eikä selkeetä vastausta ole tullu. Pari lisäselvityspyyntöa joihin vastannu heti. Tänään kävi ilmi, että niitä lisäselvityksiä ei oltu kuitattu saapuneiksi ja mun hakemus on siellä roikkunu "odottaa selvitystä"-tilassa... :kieh: Josko nyt sais päätöksen jo! Kiva fiilis kun yli 2kk ei ole rahaa tullut mistään. Onneks isännän palkka juoksee... Sori tytöt vuodatus... :ashamed:

Muille mukavaa päivää! :flower:
Delfis ja Vili 37+1

Kiitos teille kaikille tuesta!

yöllä oli vuoto jo normaalia menkkavuotoa ja tein aamulla negan. Soitin yksityiselle, jossa olen aikaisemminkin käynyt (ja pitäis papassakin käydä ). Sieltä kehotettiin tulee käymään, niin voidaan ultrata, että kaikki on ok. Sain ajan jo tälle illalle.

Kaapolle iso voimahali! :hug: Toivottavasti saadaan sinut vielä pian takaisin!

Tuntuu pahalle tämän jälkeen kertoa omia hyviä uutisia. :'(

Mutta siis rakenneultrasta on kotiuduttu. Olen nyt laiska ja kopsaan suoraan tän toisaalle kirjoittaman tekstin, pitää ehtiä tekemään töitä nyt. Tulen myöhemmin paremmalla ajalla lukemaan muidenkin kuulumisia.

Rakenneultrasta päästy takaisin töihin. Hyviä uutisia sieltä sai. :heart: Lapsi esitteli kätilölle itsensä kuulemma oikein mallikkaasti eikä missään ollut mitään sanomista.

Meidän näkökulmasta Herne ei ollut kyllä yhtään kuvauksellinen. Tuntui ettei siitä saanut mitään selvää kun peitti kasvot käsillään ja jalatkin oli ristissä. Mutta sukupuoltahan me ei haluttukaan selvittää.

Muutenkin minä vähän petyin koko ultraan, opiskelija ultrasi sen, ei kertonut oikein mitään siinä samalla kun ultrasi. Painon se sanoi, mutta arvaa muistanko enää sitä. Kuitenkin laskettuaika pysyy paikoillaan, nyt näytti kuulemma 20+1 viikkoja, mutta menen näillä millä tähänkin asti eli tänään 20+0.
Mutta pääasia että uutiset olivat hyviä. :)

Tässä yksi ja ainoa kuva mitä saatiin mukaan. Ilmeisesti pieni kaivaa nenää. :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=5237915.jpg

- Hapsiainen ja Herne 20+0

Voi ei Kaapo :'( Toivottavasti paaset tanne puolella takaisin pian.

Delfis kivaa toimintaa Kelalta. Me ei edes parjattais pelkastaan isannan palkalla. Toivottavasti asiat selviaa pian. Taasko sua supistaa?

Onnea Hapsiaiselle hyvista ultrakuulumisista! Harmi etta ultraaja ei kertonut mita nakee.

Salomelle tsempit vikoihin tyoviikkoihin. Aitiyslomalla on kivaa! =)

Piip ne ekat maitotipat on aika hammentavia. Itse luulin ensin, etta vetta oli laikkynyt paalle. Olo oli kylla jarkyttynyt ja "onnellinen". Sulla oli taas vastaus noihin lankakysymyksiin. ;)

Ada ja La Mer taalla on raskausarpia tassa mun jattimahassa. :wave: Mies yleensa rasvaa illalla. Makin haluaisin niin siivoilla ja tehda kaikkea, mutta ma pelkaan mita naa mun jalat sanoo asiasta. Ne kun turpoo heti ja on sitten niin kipeat. En edes sukkia pida kotona vain tohveleita. Sukista tulee heti puristusjaljet. :kieh:

Nyt ei sitten kannata edes uutisia katsoa. Tuli niin paha mieli eilen. Ihmiset vaan sotii ja tappaa. Minkalaiseen maailmaan me ollaan naita vauvoja tuomassa?! :snotty: Sori taa mun alakuloisuus. Piti uutisten jalkeen kayda netista katsomassa tanssivia ja nauravia vauvoja seka kissanpentuja niin tuli vahan parempi mieli.

JoJo 37+3

Tuli vielä tuosta neuvola käynnistä mieleen, että täti kirjaa, että mun viikot ois 18+3 ja laskettu aika ois 12.4. Mutta ultrakäynnillä lääkäri sanoi, että viikot ei pidä paikkaansa neuvolan laskurin kanssa ja samoin omasta mielestäni viikkoja ois 17+3. Kait mun pitää ajatukseni siirtää viikkoa eteenpäin, neuvolan laskurin mukaan. Vai kuinka tässä kuuluu toimia? Tuo la 12.4. kuitenkin merkitään kaikkiin papereihin ja kelan lappuihin.

päpsy ja papu 17+3 tai 18+3 :)

Mekkala 28, parin kuukauden päästä 29 vee ilmoittautuu tänne. Tänään aamulla viidennen testin jälkeen alan uskoa vähitellen, että raskaana ollaan. Oudot oireet mukaan lukien siis: mahan nipistely, päänsärky, vilu, nälkä, terästynyt hajuaisti, väsyttää muttei saa unta... Sain neuvolaan ajan neljän viikon päähän ja netin laskurin mukaan 4+0 ja la 21.7. Unohtelukin taisi alkaa jo, kun kauppareissulta jäi kukkaro kotiin.

:hug: Kaapolle! ja :flower: Mekkalalle! niin se elämä on ihmeellistä.

Hei Päpsy me käytiin vaunulassa koeajamassa nuo vaunut, kun ne oli todella halvat, se myymälä on semmoi varasto tuolla Ilmajoella. Oli hienot vaunut, mutta me ei tykätty niistä, koska ne jousitukset oli vähän epätasapainossa, jotenkin ihmeellisesti nytkähti kun nosti etupäätä. Kevyet ne on, mutta jotenkin huteran oloiset. Siis ne Firkonit. Mun serkulla on ne vaunut ja on tykännyt, paitsi että ovat kuulemma liian leveät, että siihen ois voinu kiinnittää huomiota, mutta jos haluaa edulliset niin varmaan ihan jees vaunut.

Jojo mullakin vähän välillä tulee maailmanmenosta paha mieli. Taitaa kuulua tähän vanhemmuuden kasvuun, aloin miettiä kaikkea mitä huolta lapsi tuo tullessaan, mitä sille voi tapahtua ja mitä valintoja hän voi tehä elämässään sitten esim. isona. Mun mies sanoi, ettei me voida muutakuin tehdä parhaamme. Niinhän se on.

Rupesin semmoistakin stressaamaan, että olen ottanut havrixin tehosterokotteen raskausviikolla 2 kun en vielä tiennyt olevani raskaana ja tietty aloin huolestumaan, että voi kauhiaa aiheuttaako tuo nyt jotain vauvalle, soitin neuvolaankin, mutta siellä lohdutti, että keskity nyt tulevaan, ja tuskin tuosta mitään haittaa oli.

ääh onkohan liikaa aikaa keskittyä?

mutta tänään paistoi aurinko ja tuli ihan semmoinen aurinko ja hanki olo! Istuin puistonpenkillä ja kattelin kun ihmiset kuljetti erilaisia koiria ohi! :)

Eli rauhallista odottelua!

La Mer 38 + 2

Tervetuloa Mekkala! :flower: Mullakin meni nelja testia ennenkuin uskoin. :whistle:

Papsy varmaan sen ultran mukaan kannattaa menna, jos se neuvolatati vaan vahingossa merkitsi vaarin? Mutta jos kaikki menee ton 12.4. mukaan niin voihan sen laskea taaksepain siita.

Onko jo koko Suomessa lunta? Ma oon niin kade. :( Hyva jos tanne tulee lunta helmikuussa paivaksi tai pariksi.

Jee oon jopa saanut jotain tanaan aikaiseksi. Leivon pari tiikerikakkua ja lihapullia. Saa laittaa myos pakkaseen vierasvaraksi.

Nain viime yona unta, etta joku teini oli synnyttamassa meidan lasta ja mina itkin siina vieressa, etta ma oisin halunnut synnyttaa meidan oman lapsen. Siis mita hah? :o Ihme uni. Aina kun mietin synnytysta niin heti tulee mieleen, etta en halua menna sektioon. Ehka uni viittaa siihen, etta joku toinen tuo mun lapsen maailmaan. Pliis ala ole enneuni. :snotty: Mutta kuten sanottua vauvan terveys on tarkein ja jos sektio tarvitaan, niin sille ei voi sitten mitaan.

Tervetuloa Mekkalalle! :flower:

Tosi harmi, Hapsiainen, että ultrakäynti oli niin mitäänsanomaton. Mutta pääasia tietysti, että kaikki oli hyvin! Mullakin on ollut tapana panikoida juuri ennen kaikkia tutkimuksia. Ihana pikku nenänkaivaja teillä! :heart: Meillä oli vähän samanlainen hiljainen käynti se nt-ultra, vaikka saatiin me sieltä ihan kivasti kuvia. Varmaan jotain 5 tai 6. Rakenneultrasta saatiin ehkä jotain 8 kuvaa - siinä on erikseen kuva molemmista jalkapohjistakin! :heart: Kätilö sanoi, että aina hän ei anna niin paljon, kun kaikista vauvoista ei saa montaa selvää kuvaa. Mutta kaverini mukaan esim. TAYSilla on jopa kielletty antamasta enempää kuin yksi kuva. Aika jännä ja mitätön säästökohde minusta...

Salomelle on pitänyt pitkään sanomani, että rupesin käymään pääasiassa siinä tiistaisessa joogassa, kun aika sopii mulle ja siellä ei ole läheskään niin ruuhkaista. Minulla ei muuten ole mitään maniaa siivouksesta, on vaan kauhea stressi remontista, jota en oikeastaan edes tee. Mies tekee lähes kaiken, minä lähinnä autan miettimisessä. En jaksaisi tätä sotkuista remonttikämppää edes oikein siivota... Enkä pestä pyykkiä, koska oma pesukone on kytkemättä ja pitäisi käyttää taloyhtiön konetta (ai kauhea miten rankkaa).

Delfis, miten voikin rahapäätös noin kauan viipyä?! Hyvä että olette sinnitelleet sentään, ja kohtahan saatte sitten kai vähän enemmän kerralla. :)

Päpsy, hassua,jos neuvola yhä kirjaa viikkoja vanhan tiedon mukaan. Kyllä sen pitäisi minun mielestäni sinnekin muuttua, jos ero entiseen on yli viisi päivää.

Raskausarvista: Uskon, että sellaisia vielä saan - en sentään ole ihan vielä saanut. Mutta siksi vaan epäilen, koska sellaisia tuli murrosiässäkin vartalon muuttuessa, ja onhan tämä venyminen nyt paljon suurempaa ja varmaan nopeampaakin kuin silloin. Ostin sitä Vichyn voidetta ja yritän nyt muistaa joka päivä rasvata.

Minua jotenkin kauheasti huvitti kun JoJo lääkitsi mieltään vauvojen ja kissanpentujen kuvilla! =) Ihanaa, että se auttoi. :flower:

La Mer, täälläkin mietitään noita kasvatusasioita - usein olen ihan aikaani edellä ja mietin jo teini-iän ongelmia. :xmas: Olen alkanut puhua sellaisista asioista, mitä meidän pitäisi yrittää kitkeä itsestämme pois, ettei poika saisi huonoa mallia. Mutta jokainen tekee varmasti silti omat virheensä. Ei voi muuta kuin luottaa.

:wave: Hei hei Kaapolle. :'( Luinkohan joskus jostain, että keskenmenon jäkeen olisi parin kierron ajan helpompi tulla uudestaan raskaaksi? Uskotaan niin.

:heart: piip 25+1

Yhteistyössä