Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellurei!

Ei vielä mitään La Meristä... No mutta hyvä, Delfis, että olet kypsä pallo. Varmaan se synnytys käynnistyy, kun itse ensin tarpeeksi kypsyy. :D Ja sieltä se omena sitten putoaa.

Ada, mäkin ajattelin vähän Unicon tapaan, että ehkä ne lihakset täytyy sitten löytää uudestaan, jos käy alatiesynnytyksen läpi. Ja kun olet paljon joogaillut, sulla saattaa olla vähän keskimääräistä parempi tietoisuus niistä alakerran lihaksista, kun niitä kovasti käytetään siinä. Mutta maidosta en tiedä, ehkä sitä ei kaikilta tule vielä ennen synnytystä juuri lainkaan? Monilla synnyttäjillä tuntuu joka tapauksesa olevan hirveä (ja ehkäpä vähän turha) huoli maidon riittämisestä, ja luinkin täältä joskus aikoinaan yhden ketjun, jossa tosi monet kritisoivat Kättäriä siitä, että korviketta annettiin vastasyntyneelle nihkeästi. Eli ehkä on hyväkin, että sitä pikku kuulaa näytetään mahdollisimman usein ja monille, ettei turhaan vaadita korviketta.

Imetyksestä olen lukenut aika paljon ja suosittelen sitä kaikille muillekin. Äitiyspakkauksessa tulee ohjevihko, jossa tieto on aika tiivisti esitettynä, se on hyvä. (Luin sen jo kun sain lainaksi synnyttäneeltä kaverilta.) Tuntuu, että moni imetys epäonnistuu ihan vaan tiedon puutteen ja liian varhaisen luovuttamisen tähden.

Kaapo, Kevätesikko ja muut: En usko,että menetykseen voi kunnolla varautua. Ehkä tämä ei päde kaikkiin, mutta uskon, että itse en menetyksen kohdatessani olisi siihen yhtään valmiimpi, vaikka olisin koko ajan pelännyt. Mutta kyllä jonkinlainen tietoisuus siitä, että mitä tahansa voi tapahtua, auttaa toisaalta nauttimaankin siitä, mitä on saanut kokea, kuten Adakin taisi sanoa (tai jotain tällasita ymmärsin). Pelot varmaan johtuvat osaltaan hormoneistakin. Minä olen pari viikkoa miettinyt napanuoraa, kun en oikein voi tajuta miten se voi olla kiertymättä liikkuvan pienokaisen ympärille. Tänään sanoin siitä lääkärille ja sain ihan hyvän vastauksen: Et voi tietää, miten napanuora on. Lakkaa siis ajattelemasta sitä liiaksi.

Ihan totta, miten rosehipin tyttö voi olla jo 2 kk? :o Piti oikein kelata, että mitäs Kvartin Helmi sitten on, mutta sitä ei Kvartti kertonutkaan. Ehkä Helmi lähentelee jo uhma- jollei peräti murrosikää... :whistle:

Unohdin aiemmin sanoa Unicolle, että jos sun rinnat tosiaan on vaikkapa siitä uimisesta tulehtuneet, niin laita ensiavuksi rikkikaulittu kaalinlehti rintaa vasten. Se auttaa vähän.

(.) Terkkuja neuvolasta. Oli ihan yllätys että lääkäri ultrasi kohdun! Näin kyllä pikkuista tosi vähän aikaa, mies vähän pidempään, kun oli paremmassa asemassa. Kaikki oli kohdunsuulla kunnossa. Vauva oli pää alaspäin, ja olen ollut huomaavinani, että se sillä tavoin pääosin viihtyisikin. Toivotaan, että niin olisi jatkossakin!

Kaikki muukin oli ihan hyvin, paitsi se paino taas... Jotain yli 600 g / vk. Luulinpa ennen, että raskaana ollessa on kivaa, kun saa mässäillä! Totuus onkin, että koko ajan on nälkä ja hirveä ruoanhimo, mutta kilot kertyvät silti kuin itsestään! Nytkin olen muka yrittänyt kovasti katsoa, mitä syön. Äh!

Ja miksi, oi miksi, teletappimainos pyörii noin vinhaa vauhtia?? Pää menee sekaisin... :|

:heart: piip 26+0

JoJo jätti jättisuuret tsemppihalit :hug: :heart: Paljon voimia. Ajatuksissa ollaan mukana. Älä murehdi, kaikki menee varmasti ihan hyvin :heart:

Ihanaa piip kun pääsitte pikkuista katsomaan! :heart:
Älä murehdi painonnousua... Nautit vaan! :D

:heart: Delfis ja Vili VILKAS

:heart: :flower: Voimia ja tsemppiä JoJolle!!! Liittyiköhän näköharhat kuitenkin jotenkin tilanteeseen? Nyt teillä on kuitenkin hyvä olla siellä sairaalan seurannassa ja kuka tietää vaikka tulisette sieltä vauva kainalossa pois :heart: !

Ada

Voimia JoJolle!! Onnea kuitenkin vauvanhakuun :heart:

Piip, mulla löytyy neidin ikä tuolta profiilista, tänään siis tasan 9kk. Eli ei pitäisi olla enää ketään samaa täällä kun silloin mun kanssa :D Mutta te oottekin ennestään jo tuttuja :p

:heart: heippa naiset!

tänään kotiuduttiin synnäriltä ja tyttö kainalossa! Aivan ihana peikkotyttö, tukkaa ja kaikkea...hän syntyi 14.11 klo 17.39...sairaalaan kirjauduttiin klo 16.46 joten salmana tyttö tuli...kerron tästä lisää jahka kerkiän kirjotteleen! :)

Tytön strategiset: 3284 g ja 50 cm

kaikki hyvin ja voin vallan mainiosti! Ollaan niin onnellisia ettei oikein edes vielä tajua miten tämä onkaan totta ja mahdollista!

Ei muutakuin tytöt tsemppiä synnytykseen, te jotka pian toivottavasti pääsette..kerron synnytysjuttuja tosiaan kun ehdin!

Nyt peikkotytön maailmaan! =)

Oiiii!!! :heart: Oikein paljon onnea La Mer ja koko pieni perhe!:heart: :flower:

Sain eilen tuolta joulukuisten pinosta muutaman vyöhyketerapiapisteen tuomaan supistuksia. Heti illalla tuota oli pakko testata :D En tiedä johtuuko siitä vai oisko muutenki näin, mutta tästä aamusta on supparit muuttunu entistä kipeämmiksi ja tuntuu jo varpaanpäissä saakka tuo kipu... 13.30 ois neuvola, ehkä sitten tietää ovatko tehneet mitään.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

:heart: Delfis ja Vili
38+1

la mer onnea! :flower: pieni tyttönen, kuinka ihanaa... :heart: pinon tyttösuora jatkuu. ihanaa että kaikki on hyvin, kuulostat niin onnelliselta kuin olla ja voi.

nyt sitten jännätään jojoa ja delfistä.

salome rv 33+3

:flower: :flower: :flower: :flower: Onnea La Mer, tuore isä ja pieni peikkotyttö!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Ihanaa! Miten nämä uutiset pistävätkin vetistelemää. :heart: :'( :heart: Tulipa tyttö tosiaan aika vauhdilla! :o Odotan innolla tarkempaa selostusta.

Hyvähyvä Delfis! Toivotaan, että neuvolassa näkyy jo tulosta. b:)d Varmaan tuntuvat kauhean pitkältä nuo viimeiset päivät. PItää mennä ehkä joulukuisiin vakoilemaan vyöhyketerapiavinkkejä. Vaikka en mä niitä vielä aio käyttää. :D Salomen tavoin en kyllä oikein malta odottaakaan... Olen tiiviisti seurannut uuden sukulaisen ensimmäisiä päiviä (lähinnä siis puhelimen ja videoiden välityksellä!), ja siinä se malttamattomuus alkaa kasvaa.

Eilen nähtiin parin vanhan tutun kanssa. Alkuun toinen sanoi, että onpa iso maha, ja toinen sanoi, että hänen mielestään pieni. Myöhemmin tämä ensimmäinen näistä kyseli vielä laskettua aikaa, ja kun sanoin, että 23.helmikuuta, tämä toinen (se, jonka mielestä maha oli pieni) kysyi, että ai tätä kuuta vai. Sanoin, että ei kun helmikuuta, reilun kolmen kuukauden päästä, Tämä tyrmistyikin ja sanoi, että luuli, että se on paljon likempänä. Päättelin tästä, että mulla on kuin onkin aika iso maha... Ilmeisesti voisi ihan hyvin uskoa, että olen juuri menossa synnyttämään. :D

Onkos ne Hapsiaisen pienokaisen liikkeet vahvistuneet?

:heart: piip 26+1

La Mer onnea miljoonasti koko teidän perheelle pienestä peikkotytöstä!!! :flower: :heart: :heart:

Jojolle tsempit vauvanhakuun täältäkin, jos olet käynnisteltäväksi päätynyt! Voihan se olla, että mussukka on jo maailmassakin...

Kylläpäs tää pino nyt tuottaa pieniä tyttöjä. :)

rosehip, kiva kuulla kuulumisia välillä et pörräät niin laita välillä merkkiä.

JoJo, voimia sinne! oot sä kuitenkin jo hyvän pitkällä. Toivottavasti ei sulla oo paha tilanne! :hug:

Delfis
, eli sulla on nyt oikein piina viikot/päivät jaksuja. Onnea neuvolaan!

piip,
kiitti vinkistä täytyy katsella mitä tapahtuu noille tisseille vielä ei kielletty uimista :) Ai sull aon toi huoli et missä se napanuora on voimia ja jaksuja olla ajattelematta. Kiva et saitte pienen näkymän vaaviin. Ilmeisesti mahat eroaa aika paljon toisistaan :)

La Mer
Onnea peikko työtöstä ! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Siellä ei sitten kauaa sairaalassa jaksettu odotella maailmaan pääsyä. Tarinaa odottaen :)

Kvart över, Helmikin jo noin iso tyttö :)

Tänne neuvolassa käyty kanssa paino vaan ei taho nousta olisko ollu se 200-300g enemmän kun viimeksi. No eipä ollu huolissaan kun maha kasvaa ja kohtu siinä samalla :) ja toinen on kuin onkin hengissä ;) ihanaa. tuumas vaan et miten sä saat mieleen ton et se ei oo hengissä kun maha kasvaa ja oksennat (no mulla on hyvä mielikuvitus). No josko nyt pikkuhiljaa vois alkaa uskomaan et hengissä se on ja saa luvan pysyäkkin (ikävä ajatus kun se kiusii aina välillä ja ajoittain taajaankin). Hui seuraavan neuvola ajan sanoi sisältävän äitiys ja muiden avustusten systeemiä ja hakua ja kaikkea tälläistä, mut eikö noiden pitänyt olla vasta joskus hamassa tulevaisudessa :) nyt alko tuntumaan et aika katoaa johonkin :D. Liikkeitä ei kai ole vielä tuntunut, meinas et kuukauden päästä vois tuntuakkin (no sit saa ainakin rauhan siltä et onko se hengissä kun se potkii.) Ai niin Toukka oli hieman vilkas katosi sydänäänten kuuntelussa pariin otteeseen hukkapiiloon :D jos se jatkaa samaan malliin kun alan tuntemaan sen touhut niin voi olla tukalaa :) Ai niin ei osannut kommentoida noista tissin verivuotamisesta mitän lupas selvitellä.

Unico ja Toukka 16+5

Oi tuhannesti onnea La Merin perheelle :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: ! Pieni peikkotyttö on varmasti aivan ihana ja suloinen!!!

Voi ihanuutta ja oman vauvan kaipuuta! Menenpä tuonne vauvan huoneeseen taas hypistelemään jotain tavaraa :D .

Mä muuten veikkaan että seuraavaksi saadaan pari poikaa.

Unicolle paljon onnea hyvistä neuvolakuulumisesta!

:heart: Ada ja vauva 36+4

Oi! piip siellä varmasti ihana pallero sun masu on :heart:

Täältä myös onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista Unicolle! Eihän sitä tiedä vaikka teille ois tulossa samanlainen vilpertti ku Vili täällä. Viime kerralla neuvolassa ei meinannu tulla sydänäänten kuuntelusta mitään ku samaa aikaa oli hikka ja bileet :laugh: Katotaan miten tänään käyttäytyy... tähän asti ollu vilkas päivä.

Ada eipä kauaa sielläkään kun saat tavaroiden sijasta hypistellä omaa pikkusta :D :heart:

Alkoi jo vähän jännittää neuvola... mitä sanoo kohdunsuu ja mitä sanoo vaaka... :ashamed:

La Mer Paljon onnea pikkuisesta tytöstä koko perheelle :heart: :flower:

JoJolle Paljon voimia :heart:

Unico Onnea hyvistä neuvolakuulumisista =)

Täällä käyty tänään rakenneultrassa ja olo on onnellinen. Kaikki on hyvin. Ja viikot nytten sitten samat mitä neuvolan täti on korttiin merkannut (omasta mielestä ei edelleenkään näin oo, mutta...). Kolme valokuvaa sain mukaan josta pikkuinen erottuu ihan selvästi. Juu.. No lääkäri sanoi, että hänen mielestään ois poika tulossa. Mutta en kyllä tuohon veikkaukseen luota =) Isännys oli mukana ja aivan kauhuna kankeana :laugh: jännitti aivan mielettömästi. Mutta kyllä sitten rupes hymyilemään, kun kuuli, että poika ehkä tulee... :heart:

Päpsy ja papu 19+4

Oho täällähän on paljon tapahtunut!

Paljon onnea La Merille pienestä peikkotytöstä! :flower:

Ja tsemppiä Jojolle!
Kumpihan ehtii ensin saada pienokaisen kainaloon Jojo vai Delfis

Onnea myös Päpsylle ultrakuulumisist! :heart: Ja Unicolle hyvistä neuvolakuulumisista!

Itselle ei sen ihmeempää. Seuraava neuvolakäynti on ens maanantaina. Sitä odotellessa..

Pamina 14+4

Päpsy onnea poikalupauksesta :D :heart: Meillä myös iskä sillon rakenneultran jälkeen kulki rinta rottingilla ;)

Neuvola takana :)
Paineet oli normit ja sf vielä vähän kasvanu. Sisätutkimusta ei tehny, mutta mun kipuvalitukset kuultuaan ja katsottuaan Vilin tooooosi alhaisen sijainnin meinas, ettei välttämättä enää ens viikolla nähdä :D Saa nyt sit kattoo...

Ohhoh, onpa täällä taas tapahtunut! Tsemppiä Jojolle :flower: ja onnea La Merille pienestä peikkotytöstä! :heart: Tuntuupa itsestä vielä kaukaiselta ajatukselta nyytin saaminen syliin. Kaukaiselta, mutta ihanalta ajatukselta.

Ihanaa, että Unicolle oli ihmetelty mistä olet tuollaisia ajatuksia saanut päähäsi, ehkä minäkin uskallan alkaa luottaa siihen, että pikkuinen on tuolla ja voi hyvin. :)

Ehdin jo riemuita kun pahoinvointi on ollut pari kolme viikkoa pois. Olin ihan täynnä energiaakin. No, eilen sitten iski huono olo ja tänään on ihan karsea olo. :x Elvytin itseäni äsken makaamalla sängyssä ja syömällä mandariinia, tuli vähän parempi olo. Nyt hipsin koneelta pois kun sain päivän työt pulkkaan ja yritän vähän mennä raittiiseen ilmaan.

:wave: kevätesikko 14+2

tsemppiä Jojo voi olla että vaavi on pian kainalossa? Delfis malta malta, se voi tulla hetkenä minä hyvänsä... ;) ja Adallakin alkaa olla jännitystä ilmassa!

Ai jettä oon niin onnellinen kun tulee vauvoja! :)

Mä voisin kertoa mun synnytyskertomukseni...

la aamuna, rv 38+5 meni vedet ja siitä soitin sairaalalle, että jahas mitäs nyt tehdään? Sanoivat että nyt nautin hetken vielä yhtenä kappaalena olostasi ja syöt rauhassa aamiaista ja vaikka vähän otat päikkäreitä ja tulet viimeistään 12 h vesistä jos supistukset ei ole kovin kipeinä alkaneet..siinä miehen kanssa jännättiin ja oli rauhallista ja mukavaa. Sytyttelin kynttilöitä ja tein eväsleipiä ja makoilin sängyssä..

siinä kahden maissa alkoivat sitten säännölliset supistukset, mies kellotti ja taisivat tulla viiden minuutin välein, olin suihkussa ja jumppapallolla ja kaurapussia pitelin selällä, supistukset voimistui siinä tunnissa, mutta ei ne ihan mahdottomalta tuntuneet, ajattelin, että ne tästä vielä pahenevat, mies soitti sitten laitokselle, että koska voi tulla ja he sanoivat että olkaa niin kauan kotona kuin hyvältä tuntuu, no siinä neljän maissa sanoin että voitaisiin lähteä kun supistukset voimistui, ne olivat ikäänkuin aaltoja, aina harjalla sattui ja sitten helpotti. Meidän kaveripariskunta heitti meidät laitokselle, autossa ns. "kakkahätä" voimistui, samoin laitoksen käytävällä tuntui että ups nyt tulee housuihin...

kätilö otti vastaan ja pisti tutkimushuoneeseen ja kerroin "kakkahädästä" ja hän sanoi että on normaalia tuommoinen paineentunne, kun teki sisätutkimuksen sanoi että jahas ei ihmekkään jos "kakkatunnetta" on kun olet täysin auki ja pää tuntuu jo, sitten he siirsivät mut synnytyshuoneeseen ja sain ponnistaa jos ponnistutti, mutta aktiivinen ponnistus kätilön ohjauksessa aloitettiin klo 17:15 ja vauva oli ulkona 17:39...tippa pantiin vahvistamaan omia ponnistussupistuksia mutta ei ehditty kivunlievityksiä laittaa...vähän paikat repeilivät ja se sattui ja pari ommelta tehtiin puudutuksessa (siinä sain ilokaasua..) mutta se tunne kun vauva hulahti maailmaan oli niin helpottava ja ihana että! toki kun kaikki tapahtui niin nopeasti niin aika menee nyt vähän päätä selvitellessä ja toipumisena, mutta kaiken kaikkiaan mulla on hyvä fiilis synnytyksestä. Yllärinä oli se, että se on niin raakaa työtä se ponnistaminen, että siinä saa panna sata lasiin!

kaikesta joogasta ja rentoutuksesta oli varmaan eniten hyötyä juuri supistusten "sietämisessä" ja mielen hallinnassa, kätilökin sanoi, että rouva tuli vaan rauhallisena laitokselle ja sanoi " että vähän kakkattaa..." :laugh:

mutta mahtava kokemus saattaa uutta elämää maailmaan! Mä toivon teille kaikille aivan hirmusesti tsemppi ja voimaa synnytykseen, turha sitä on pelätä!

voin kirjotella enemmän piakkoin

ny meen tissibaaria emännöimään :laugh:

La Mer ja peikkotukka

Apua kun tänne on tullut tekstiä, en ehkä muista puoliakaan mihin meinasin vastailla, mutta yritetään.

Ensiksi La Merille ja koko perheelle aivan valtavasti onnea peikkotytöstä! :heart: :flower: Onpa ollut nopeaa toimintaa. :)

JoJolle tsemppiä! :hug:

Unicolle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista. :)
Ja Päpsylle hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kevätesikko, toivotaan että pian pahoinvointi väistyisi kokonaan.

Piip Oli kysellyt että joko täällä on pienen liikkeet on voimistunut. Nyt voin sanoa että on todellakin. :D On tuntunut nyt jonkun aikaa ihan selkeästi ja päivittäin. Ja nyt parhaillaan on kyllä sellaiset bileet menossa tuolla mahassa ettei tosikaan. :heart: Just katteltiin miehen kanssa mun mahaa kun näyttää sille että sieltä joku on tulossa kohta lävitse. :D Mies tunsi varmuudella potkut muutama ilta sitten käteensä ja voi sitä riemua. Se meni ihan sekaisin siitä, lässytti sen jälkeen mun mahalle ummet ja lammet. :laugh:

Mulla kipeytyy muuten kävellessä vasen pakara. :D Tänään lenkiltä kotiinpäin kävely oli oikein tuskallista kun vihlasi joka askeleella pakaraa. Liekkö olen niin jumissa kun en kamalasti kuitenkaan ole viime aikoinan liikkunut. :(

Otin tänään mahasta kuvankin, mutta jostain syystä en onnistunut lisäämään sitä Aijaa.comiin, tai sain lisättyä mutta se kuva näkyy aina lisäyksen jälkeen vain mustana. :( Olisin voinut linkittää tänne kuvan tästä pallosta. :D Mutta kokeilen vaikka huomenna uudestaan.

Nyt telkkarin ääreen.

- Hapsiainen 21+0

Huomenta! Täällä ollaan pystyssä jo Vilin ansiosta :D

Kevätesikko, voimia kovasti oksuolon kanssa... ei onneks pitäis enää kauaa jatkua. :hug: Onnittelut myös ekan kolmanneksen ylityksestä! :flower:

Hapsiainen voihan tuo sun pakarakipu johtua siitäkin, että pikkunen on välilläl sellasessa asennossa, että painaa johki selkähermoon ja aiheuttaa sillä tuollasta iskiasmaista kipua... En tokikaan lääkäri ole, mutta tuli mieleen :D

Voi La Mer kaunis kiitos synnytystarinasta. :flower: :heart:
Teillä riitti vauhtia :D Oikein paljon onnea vielä kerran ja ihanaa vauvantuoksuista ja antoisaa vauva-arkea sinne! Käyhän välillä kertomassa voinnistanne, jos ehdit. :heart:

Mukavaa päivää pallomahat ja jakautuneet! :wave:

Tänne ei mitään uutta... odottelua, odottelua :D
Delfis ja Vili Vilkas
38+2 :heart:

Yhteistyössä