Hellurei!
Ei vielä mitään
La Meristä... No mutta hyvä,
Delfis, että olet kypsä pallo. Varmaan se synnytys käynnistyy, kun itse ensin tarpeeksi kypsyy.

Ja sieltä se omena sitten putoaa.
Ada, mäkin ajattelin vähän
Unicon tapaan, että ehkä ne lihakset täytyy sitten löytää uudestaan, jos käy alatiesynnytyksen läpi. Ja kun olet paljon joogaillut, sulla saattaa olla vähän keskimääräistä parempi tietoisuus niistä alakerran lihaksista, kun niitä kovasti käytetään siinä. Mutta maidosta en tiedä, ehkä sitä ei kaikilta tule vielä ennen synnytystä juuri lainkaan? Monilla synnyttäjillä tuntuu joka tapauksesa olevan hirveä (ja ehkäpä vähän turha) huoli maidon riittämisestä, ja luinkin täältä joskus aikoinaan yhden ketjun, jossa tosi monet kritisoivat Kättäriä siitä, että korviketta annettiin vastasyntyneelle nihkeästi. Eli ehkä on hyväkin, että sitä pikku kuulaa näytetään mahdollisimman usein ja monille, ettei turhaan vaadita korviketta.
Imetyksestä olen lukenut aika paljon ja suosittelen sitä kaikille muillekin. Äitiyspakkauksessa tulee ohjevihko, jossa tieto on aika tiivisti esitettynä, se on hyvä. (Luin sen jo kun sain lainaksi synnyttäneeltä kaverilta.) Tuntuu, että moni imetys epäonnistuu ihan vaan tiedon puutteen ja liian varhaisen luovuttamisen tähden.
Kaapo,
Kevätesikko ja muut: En usko,että menetykseen voi kunnolla varautua. Ehkä tämä ei päde kaikkiin, mutta uskon, että itse en menetyksen kohdatessani olisi siihen yhtään valmiimpi, vaikka olisin koko ajan pelännyt. Mutta kyllä jonkinlainen tietoisuus siitä, että mitä tahansa voi tapahtua, auttaa toisaalta nauttimaankin siitä, mitä on saanut kokea, kuten
Adakin taisi sanoa (tai jotain tällasita ymmärsin). Pelot varmaan johtuvat osaltaan hormoneistakin. Minä olen pari viikkoa miettinyt napanuoraa, kun en oikein voi tajuta miten se voi olla kiertymättä liikkuvan pienokaisen ympärille. Tänään sanoin siitä lääkärille ja sain ihan hyvän vastauksen: Et voi tietää, miten napanuora on. Lakkaa siis ajattelemasta sitä liiaksi.
Ihan totta, miten
rosehipin tyttö voi olla jo 2 kk?

Piti oikein kelata, että mitäs
Kvartin Helmi sitten on, mutta sitä ei Kvartti kertonutkaan. Ehkä Helmi lähentelee jo uhma- jollei peräti murrosikää...
Unohdin aiemmin sanoa
Unicolle, että jos sun rinnat tosiaan on vaikkapa siitä uimisesta tulehtuneet, niin laita ensiavuksi rikkikaulittu kaalinlehti rintaa vasten. Se auttaa vähän.
(.) Terkkuja neuvolasta. Oli ihan yllätys että lääkäri ultrasi kohdun! Näin kyllä pikkuista tosi vähän aikaa, mies vähän pidempään, kun oli paremmassa asemassa. Kaikki oli kohdunsuulla kunnossa. Vauva oli pää alaspäin, ja olen ollut huomaavinani, että se sillä tavoin pääosin viihtyisikin. Toivotaan, että niin olisi jatkossakin!
Kaikki muukin oli ihan hyvin, paitsi se paino taas... Jotain yli 600 g / vk. Luulinpa ennen, että raskaana ollessa on kivaa, kun saa mässäillä! Totuus onkin, että koko ajan on nälkä ja hirveä ruoanhimo, mutta kilot kertyvät silti kuin itsestään! Nytkin olen muka yrittänyt kovasti katsoa, mitä syön. Äh!
Ja miksi, oi miksi, teletappimainos pyörii noin vinhaa vauhtia?? Pää menee sekaisin... :|
:heart: piip 26+0