M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lähihoitaja:Vanhuspuolella olen, ja palkka on noin 1750 euroa, ja siihen lisät päälle, noin reilu 2000 euroa kuussa yhteensä. Olen juuri valmistunut sosionomiksi, eikä palkka kovasti nouse, vaikka alempi korkeakoulututkinto sosionomeilla nykyään on. Eli ajattelen, että sillä koulutuksella minkä lähärit käy ( koulun vaatimustaso mielestäni matala) palkkaa hyvä.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:ite opiskelen aikuispuolella ja meillä koulu kestää kyllä 2,5v
Alkuperäinen kirjoittaja eliisa:toi kommentti koulutustaso alhainen on kyl asiaton
yo-pohjasena lähihoitaksi valmistuu noin 2vuodessa ja 3kuukaudessa!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hienoa. Taitaa meikäläinen laittaa hakemusta kouluun. Kun vielä varmistuisi mikä olisi minulle sopiva suuntautumis vaihtoehto.. Teenpä siitäkin kyselyn myöhemmin...
Kyllä tuo palkka tuntuu ihan kohtuulliselta, ja tosiaan yötä voi sitten tehdä, jos lisää rahaa tarvitsee.
Mietin kyllä tässä samalla, hakisiko sitten kuitenkin suoraan sairaanhoitajaksi, mutta 3,5 vuotta täyttä opiskelua tuntuu tässä vaiheessa elämää kovin pitkältä ajalta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei se palkka niiin huono ole, jos vertaa esim myyjän palkkaan..
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Alkuperäinen kirjoittaja eliisa:toi kommentti koulutustaso alhainen on kyl asiaton
yo-pohjasena lähihoitaksi valmistuu noin 2vuodessa ja 3kuukaudessa!!!!
No tässäpä tämä. Lähärit saa aika alhaisen koulutustason, tosiaan yo-pohjaisena parissa vuodessa. Jos siis vertaa esim. AMK:n käyneitä, joilta vaaditaan ensin se lähärin koulutus, tai yo tai amis tai muu, ja sen jälkeen vielä 4 vuotta ammattikorkeakoulua. Eli jos laskee että lähäri käy parhaimmillaan peruskoulun jälkeen muutaman vuoden, yo-pohjaisenakin n. 5 vuotta yhteensä laskien lukio mukaan ja verrataan sitä ammattikorkean käyneeseen, joka ensin käy amiksen/lähäriksi/lukion 3 vuotta + 3,5-4 vuotta ammattikorkeaa, niin onhan se käynyt korkeamman koulutuksen. Ei siis ole mitenkään tarkoitus vähätellä lähihoitajan koulutuksen tasoa sinänsä, vaan opetuksen määrää ja vaatimustasoa.