Lähihoitaja -huono palkka??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alallekko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alallekko?

Vieras
Auttakaapas minua nyt!

Olen tässä harkitsemassa alan vaihtoa.

Kriteereinä on nopea koulutus, hyvät työllisyysnäkymät.. Mutta entä se palkka?

Joissakin keskusteluissa sanotaan, että lähihoitajilla on surkea palkka, joissakin sanotaan, ettei se paljoa eroa sairaanhoitajien palkoista.

Kyselenkin nyt tässä:

Mitä työtä teet lähihoitajana, mikä on peruspalkkasi, teetkö paljon yövuoroja tai viikonloppuja joilla korotat palkkaasi?

Mietin myös tuota suuntausta, vanhukset vai hoito ja huolenpito..

Kiitos kaikille!

Vanhuspuolella olen, ja palkka on noin 1750 euroa, ja siihen lisät päälle, noin reilu 2000 euroa kuussa yhteensä. Olen juuri valmistunut sosionomiksi, eikä palkka kovasti nouse, vaikka alempi korkeakoulututkinto sosionomeilla nykyään on. Eli ajattelen, että sillä koulutuksella minkä lähärit käy ( koulun vaatimustaso mielestäni matala) palkkaa hyvä.

Voi kun täällä pienellä paikkakunnalla voisi opiskella lähihoitajaksi.Toiveammattini olisi hoitoalalla.
Palkkakin kuullostaa "ruhtinaalliselta" siivoojan palkkaan verrattuna.Puolenkuun palkka n.490e.Tosin täällä kyseltiin lähihoitajan palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos jo näistä! Lisää toivon!

Jos peruspalkka on noin 1700, paljonko niitä ilta/yö/viikonlopputöitä pitää tehdä, jotta palkka olisi sen 2000-2200/kk?

Ihan sen normaalin ns. "kiertävän listan" mukaan.. ihan kiitettävästi niitä pyhiä ja öitä saa tuohon tahkota...

Jos peruspalkka on noin 1700, paljonko niitä ilta/yö/viikonlopputöitä pitää tehdä, jotta palkka olisi sen 2000-2200/kk?

2200 e/kk vaatii varmaan pelkkiä iltoja sekä kaikkia viikonloppuja että saat lauantai+sunnuntailisät.
Eli tosissaan saa töitä tuon eteen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

2200 e/kk vaatii varmaan pelkkiä iltoja sekä kaikkia viikonloppuja että saat lauantai+sunnuntailisät.
Eli tosissaan saa töitä tuon eteen tehdä.

Ei vaadi. Mulla on joka 3 viikonloppu vapaa. Tällä hetkellä teen pääsääntöisesti pelkkää yötä, mutta päivätöissäkin lisät on kyllä aika helposti semmosen 400e per lista.

Hienoa. Taitaa meikäläinen laittaa hakemusta kouluun. Kun vielä varmistuisi mikä olisi minulle sopiva suuntautumis vaihtoehto.. Teenpä siitäkin kyselyn myöhemmin...

Kyllä tuo palkka tuntuu ihan kohtuulliselta, ja tosiaan yötä voi sitten tehdä, jos lisää rahaa tarvitsee.

Mietin kyllä tässä samalla, hakisiko sitten kuitenkin suoraan sairaanhoitajaksi, mutta 3,5 vuotta täyttä opiskelua tuntuu tässä vaiheessa elämää kovin pitkältä ajalta.

Aivan, olen kovasti tätä asiaa miettinyt, ja kyllä ne kaupan alan työt ovat huonompi palkkaisia, ja saako siellä edes täysiä tuntejakaan, eli en edes harkitse kaupan alaa.

Hoitajan ammatti tuntuisi hyvältä ja viisaalta päätökseltä juurikin työllisyyden kannalta loppuelämää ajatellen.

Nyt vain mietityttää tuo lähihoitajaksi 2v vaiko sairaanhoitajaksi tuplaten tuo aika... Kumpi loppupelissä olisi viisaampi vaihtoehto. Ja jaksaako 3,5v kituutella opintotuella, onko se sairaanhoitajan virka sitten niin paljon parempi, että siihen kannattaisi satsata?

Mä olen yksityisessä hoitokodissa hoitelemassa vanhuksia.. Ammatti nimike on Kodinhoitaja ja melkeen samaa työtä teen kun lähihoitajat. Mun peruspalkka on 1800 euroa+ lisät.

Yhteistyössä