lähihoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3äiti,ammatiton.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3äiti,ammatiton.

Vieras
minkälaista työtä lähihoitajan työ on? aika tarkkaan jos joku viitsii selostaa.. siis vanhusten puolelle suuntautuvaa. ja minkälaiset työajat niillä on, jos on esim. vanhustentalolla töissä.? ja jos kukaan palkkaa viitsii paljastaa ainakin suuntia.. KIITOS etukäteen.

tiedän yhden lähihoitajan joka käy vanhusten kotona hoitamassa(kunnalla)epäsäännölliset työajat...palkkaa voi ollla jopa 2000e/kuussa, jos tekee paljon iltoja ja vkl. (ilta ja vkl-lisät)

Työskentelen yksityisessä hoivakodissa.

Työ on pitkälti vaippojen vaihtoa, pukemista, rasvaamista, suihkutusta, syöttämistä, lääkitsemistä.. Perushoitoa siis. Lisäksi meidän talossa hoitajat siivoavat (+pyykkihuolto) ja hoitavat keittiön iltavuoroissa sekä viikonloppuisin. Vedämme myös päivittäin viriketuokioita, ulkoilemme vanhusten kanssa sekä tietenkin vietämme heidän kanssaan aikaa niin paljon kuin hoitotyöltä ehtii (siis liian vähän)..

Työajat meillä on aamu: 7.00-15.00 välillä vaihtelevasti ja iltavuoro 12.00-21.00 välillä vaihtelevasti. Peruspalkkani on n. 1700?.

Itse olen yksitysessä hoitokodissa ja teen pelkkää yövuoroa. Meillä yövuoro 21.00-8.00 ja muut vuorot vaihtelee, aamuvuoro 7.30-15.30, iltavuoro yleensä 13-21.15 sitten saattaa olla sellaisia vuoroja kuin 10-18 ja 9-17. Työ on perushoitoa, vaippojen vaihtoa, vessatusta ja sitten meile kuuluu myös pienimuotoiset siivoukset, ruuanlaitto viikonloppuisin ja iltaisin sekä pyykkihuolto. Palkka on 1700e + lisät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen yksitysessä hoitokodissa ja teen pelkkää yövuoroa. Meillä yövuoro 21.00-8.00 ja muut vuorot vaihtelee, aamuvuoro 7.30-15.30, iltavuoro yleensä 13-21.15 sitten saattaa olla sellaisia vuoroja kuin 10-18 ja 9-17. Työ on perushoitoa, vaippojen vaihtoa, vessatusta ja sitten meile kuuluu myös pienimuotoiset siivoukset, ruuanlaitto viikonloppuisin ja iltaisin sekä pyykkihuolto. Palkka on 1700e + lisät.

Kuullostaapa samalle kun meillä :) Palkan ja muunkin suhteen..

miten joutuuko esim mitään verinäytteitä ottamaan, minkä verran pitää lääkkeistä tietää, onko kukaan oppisopimuksella opiskelllut tuota ammattia. kiitos jälleen

Itse teen nyt sijaisuutta kunnan kotihoidossa. Palkkaus vähän vajaa 1800?/kk+siihen sit lisät päälle.
Työajat ollut pääasiassa arkisin 7-15 ja 12.30-20.30, sit on myös ollut joitain 10-18( tai 9-17 ). Vkl:sin ollut vähän lyhyempiä vuoroja. Yövuoroja ei kotihoidossa olekaan,ainakaan mun paikassa.
Osastolla teen myös keikkaa välillä, siellä työajat 7-15 ja 13-21 ja 21-07.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten joutuuko esim mitään verinäytteitä ottamaan, minkä verran pitää lääkkeistä tietää, onko kukaan oppisopimuksella opiskelllut tuota ammattia. kiitos jälleen

Verinäytteiden otto on työpaikkakohtaista ja niihin pitää saada työpaikkakoulutus. Lähihoitajat käy lääkehoidon kurssin johon kuuluu myös lääkelaskut.

Lähihoitaja ei saa ottaa varsinaisia verinäytteitä. Verensokerin joutuu tarvittaessa mittaamaan ja insuliinia pistämään jne. Lääkkeistä pitää tietää paljon, mutta sitä varten on lääkehoidon kurssit. Me emme jaa itse lääkkeitä vaan dosetit tulevat apteekista valmiiksi täytettyinä kullekkin asukkaalle.

Oppisopimuksesta en juuri tiedä..

Työpaikkakohtaista. Kotihoidossa laskimoverinäytteiden ottoa, vastuullisempaa lääkehoitoa. Osastolla taas sh:t hoitavat suurimmaksi osaksi lääkehoidon, labrasta tulevat ottamaan verinäytteet. Hoitokodeissa jotain näiden väliltä.
Lähihoitajaksi kun itsesi luet, on sinulla valinnan varaa työöpaikasta. Valitset sellaisen, jossa juuri sinulle tarpeeksi haastetta. Itse en voisi olla työssä paikassa, jossa vastuuta ei anneta vaikka koulutus on saatu (esim. juuri nämä laskimoverinäytteet).

Alkuperäinen kirjoittaja Siilipiili:

Lähihoitaja ei saa ottaa varsinaisia verinäytteitä. Verensokerin joutuu tarvittaessa mittaamaan ja insuliinia pistämään jne. Lääkkeistä pitää tietää paljon, mutta sitä varten on lääkehoidon kurssit. Me emme jaa itse lääkkeitä vaan dosetit tulevat apteekista valmiiksi täytettyinä kullekkin asukkaalle.

Oppisopimuksesta en juuri tiedä..

meillä ed.työpaikassani lähihoitajat ottivat suoniverinäytteet, jakoivat lääkkeet ym. ym. Työpaikkakohtaista.

Yhteistyössä