Lähihoitajat kahmivat Tehyn irtisanoutujien töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entäs nyt,tehyläiset?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No se nyt enemmän kertoo lähihoitajien järjestä, kuin mistään muusta kun kuvittelevat että pystyvät täyttämään puolet pidemmän koulutuksen saaneiden sairaanhoitajien saappaat. Voi varmaan monessa kohtaa ollakin, että sh on tehnyt pitkälti perushuoltoa työkseen(vrt perushoitaja), ja ne työt voivatkin siirtyä oikeille henkilöille. Mutta että lähihoitajan koulutuksella olisi valmis varsinaisiin erityisairaanhoidon osaamista vaativiin tehtäviin , on kyllä täyttä p...aa, ja kertoo tosiaan VAIN JA AINOASTAAN lähihoitajien arvostelukyvyttömyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari :
Ihan hyvä näin!

Sairaanhoitajat on olleet niin tarkkoja siitä "kastijaosta",hyvä heidän huomata että kyllä perus-/lähihoitajat voivat saada tehdä ihan samoja hommia...
:laugh::kieh:

huh, huh.... ompat toiveet korkeella lähihoitajalla, oletko valmistunut jostain pässin kasvatus-kurssilta?

Sairaahoitajalla olis nyt sisälukutaidossa toivomisen varaa...mut sehän tiedettiin jo ennestään. Lukeeko tuossa että vakkari on lähis? Ei ainakaan minun mielestä!En ole ollenkaan hoitoalalla,ulkopuolista vaan huvittaa ja säälittää tämä teidän show...

no voihan ton em. myös katsoo, et kysyin sulta et oletko SINÄ valmistunut em.kurssilta ja näin taitaa olla kun et ole LH ja kommentoit asioita joita et tiedä... =)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
huh, huh.... ompat toiveet korkeella lähihoitajalla, oletko valmistunut jostain pässin kasvatus-kurssilta?

Ja tälläiset sairaanhoitajat vinkuu lisää arvostusta työlleen kun työkavereiden arvostus on tätä!
In your dreams,baby,in your dreams.
Arvostus täytyy ansaita,sitä ei saa niinkuin kaupan hyllyltä.

Olen hyvinkin arvostettu potilaiden ja työkavereiden silmissä, rassaa vain teidänlaiset määkiät, jotka ei asioista tiedä...=)

Niin ja lisäisin vielä, että uskomatonta mutta totta, että valtiovalta mieluummin muuttaa lainsäädäntöä, kuin maksaa naisille kunnon palkkaa :laugh: . MIETTIKÄÄS SISKOT SITÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja hohoijjaa:
Ihan hyvä näin!

Sairaanhoitajat on olleet niin tarkkoja siitä "kastijaosta",hyvä heidän huomata että kyllä perus-/lähihoitajat voivat saada tehdä ihan samoja hommia...

No mainitseppas joitakin hommia mitä lähihoitaja ei missään olosuhteissa voi koskaan hoitaa???

Kysyn sinulta onko SH ja LH tutkinto aivan sama??

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En voi uskoa, että kovin moni lähihoitaja haluaa edes ottaa sairaanhoitajan vastuuta. Kovin on vähäiset tiedot leikkurin toiminnasta, jos luulee, että siellä vaan vähän instrumentteja ojennellaan ja lääk. hoitaa loput. Luuletko, että jokaiseen leikkaukseen riittää kokoaikaisesti lääkäri potilaan vierelle seisomaan?? Kandee ottaa selvää asioista, ennen kuin pestautuu leikkuriin hommiin ;)

Mahdan olla ollut sinua enemmän leikkaussalissa, joten minulla saa olla mielipiteeni. Kyllä lh osaavat tuon sairaanhoitajien homman pakkoraossa, olin tätä mieltä hetki sitten ja olen yhä edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
No se nyt enemmän kertoo lähihoitajien järjestä, kuin mistään muusta kun kuvittelevat että pystyvät täyttämään puolet pidemmän koulutuksen saaneiden sairaanhoitajien saappaat. Voi varmaan monessa kohtaa ollakin, että sh on tehnyt pitkälti perushuoltoa työkseen(vrt perushoitaja), ja ne työt voivatkin siirtyä oikeille henkilöille. Mutta että lähihoitajan koulutuksella olisi valmis varsinaisiin erityisairaanhoidon osaamista vaativiin tehtäviin , on kyllä täyttä p...aa, ja kertoo tosiaan VAIN JA AINOASTAAN lähihoitajien arvostelukyvyttömyydestä.

Tuolla aiemmin jo pyysin toista kaltaistasi mainitsemaan töitä joita lh ei koskaan missään olosuhteissa voi hoitaa?? Kyllä se sairaanhoitajakin pikkasen vaatii perehdytystä erikoissairaanhoidossa työskennellessään... ei kovin vakaalla pohjalla olla jos sinne suoraan koulun penkiltä marssitaan...

Ja tälläiset sairaanhoitajat vinkuu lisää arvostusta työlleen kun työkavereiden arvostus on tätä!

Olen hyvinkin arvostettu potilaiden ja työkavereiden silmissä, rassaa vain teidänlaiset määkiät, jotka ei asioista tiedä...=)

Luulet vain.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
Alkuperäinen kirjoittaja hohoijjaa:
Ihan hyvä näin!

No mainitseppas joitakin hommia mitä lähihoitaja ei missään olosuhteissa voi koskaan hoitaa???

Kysyn sinulta onko SH ja LH tutkinto aivan sama??

miksi tyhmiä kyselet??? minä pyysin mainitsemaan asioita joihin lh ei kykene.. ei taida löytyä???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
No eipä mun töitä synnärillä kyllä tule yksikään lähihoitaja tekemään :) ja se on aivan varma. Eikä yksikään sh myöskään, kun heillä ei ole lakisääteistä oikeutta hoitaa synnytyksiä.

Eipä kaikki kätilötkään ole tehyläisiä ja niitä löytyy varmasti reservistäkin, ainakin jonkun verran. Kätilöitä on varmasti hoitovapaalla, äitiyslomalla ja opiskelu/vuorotteluvapaalla. Nämä saattavat palata töihin suunniteltua aiemmin...

No ei kyllä täällä meillä päin löydy, kun koko ajan muutenkin joudutaan tekemään niskalimassa töitä, että saadaan sijaisia ihan normaaleihin sairaslomiin. Ja kyllä, meidän sairaalassa yksi kätilö ei kuulu Tehyyn :) Ja btw, miksi luulet, että nämä hoitovapaalla tmv. vapaalla olevat haluaisivat OMAN palkkansa kusta?? Kyllä he ovat ihan samalla puolella meidän kanssa ;)

Ihan hyvä näin!

Sairaahoitajalla olis nyt sisälukutaidossa toivomisen varaa...mut sehän tiedettiin jo ennestään. Lukeeko tuossa että vakkari on lähis? Ei ainakaan minun mielestä!En ole ollenkaan hoitoalalla,ulkopuolista vaan huvittaa ja säälittää tämä teidän show...

no voihan ton em. myös katsoo, et kysyin sulta et oletko SINÄ valmistunut em.kurssilta ja näin taitaa olla kun et ole LH ja kommentoit asioita joita et tiedä... =)

Täällä ei ole kielletty kertomasta omaa mielipidettään kai missään vai?
Mitä sulla on lähihoitajia vastaan??

ps.olen matikan ope yläkoulussa,nyt flunssan kourissa :)

Esimerkkinä monen joukossa voisin sanoa vaikkapa että viiden viikon takaisessa sektiossani kanyylin asettaja ja leikkauksen aikaisen antibiootin ja kohtua supistavan lääkkeen annostelija ja katetrin laittaja oli (onnekseni) sairaanhoitaja...

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku:
En voi uskoa, että kovin moni lähihoitaja haluaa edes ottaa sairaanhoitajan vastuuta. Kovin on vähäiset tiedot leikkurin toiminnasta, jos luulee, että siellä vaan vähän instrumentteja ojennellaan ja lääk. hoitaa loput. Luuletko, että jokaiseen leikkaukseen riittää kokoaikaisesti lääkäri potilaan vierelle seisomaan?? Kandee ottaa selvää asioista, ennen kuin pestautuu leikkuriin hommiin ;)

Mahdan olla ollut sinua enemmän leikkaussalissa, joten minulla saa olla mielipiteeni. Kyllä lh osaavat tuon sairaanhoitajien homman pakkoraossa, olin tätä mieltä hetki sitten ja olen yhä edelleen.

Mahdatkohan ;) Mielipide saa olla, elämä sitten opettaa. Ainoa vain, että lähärit ei varmana leikkureihin pääse kuin apulaisiksi, siitä pitävät huolen jo anestesialääkäritkin.

Ihan hyvä näin!

Täällä ei ole kielletty kertomasta omaa mielipidettään kai missään vai?
Mitä sulla on lähihoitajia vastaan??

ps.olen matikan ope yläkoulussa,nyt flunssan kourissa :)

olen LH ja SH ammatiltani =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
No eipä mun töitä synnärillä kyllä tule yksikään lähihoitaja tekemään :) ja se on aivan varma. Eikä yksikään sh myöskään, kun heillä ei ole lakisääteistä oikeutta hoitaa synnytyksiä.

Lakeja on kuitenkin aika helppoa muuttaa,nytkin eduskunta on valmis tekemään viikonlopun töitä jos tarvii se uusi laki pykätä. :)

Ei hyvää päivää... ihan jo EU määrittelee klöksi valmistumisen kriteeriksi 40 hoidettua synnytystä, että kyllä tollaiseen lakiesitykseen varmaan puututtaisiin jo sieltäkin suunnalta ;) Mutta jos ajattelet, että kuka tahansa lähäri voi mennä nyt synnärille töihin, niin kokeilla sopii :) Mahtaa kummasti pupu tulla pöksyyn jo ihan normisynnytyksen hoidossa...

Mahdatkohan ;) Mielipide saa olla, elämä sitten opettaa. Ainoa vain, että lähärit ei varmana leikkureihin pääse kuin apulaisiksi, siitä pitävät huolen jo anestesialääkäritkin.

Mahdan, usko pois. Ja elämä on opettanut aika karulla tavalla. Kyllä se lh voi laittaa ne sydänläpyskät sinulle ihan yhtä hyvin kuin sh, lh voi pitää kädestä kun tippaa laitetaan, lh voi pestä sterilisoida ihoalueen leikkausta varten ja ojentaa niitä instrumentteja. Joten eiköhän ne lh ole ihan yhtä hyviä apureita lääkäreille kuin sh:kin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Esimerkkinä monen joukossa voisin sanoa vaikkapa että viiden viikon takaisessa sektiossani kanyylin asettaja ja leikkauksen aikaisen antibiootin ja kohtua supistavan lääkkeen annostelija ja katetrin laittaja oli (onnekseni) sairaanhoitaja...

Joo, kyllähän lähärit nyt noi hommat hanskaa ihan koska vain ;) Ainakin omissa kuvitelmissaan ja mikään ei ole vaarallisempaa hoitotyössä kuin se, että ei tiedosta oman osaamisensa rajoja.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Niin ja lisäisin vielä, että uskomatonta mutta totta, että valtiovalta mieluummin muuttaa lainsäädäntöä, kuin maksaa naisille kunnon palkkaa :laugh: . MIETTIKÄÄS SISKOT SITÄ!

No sehän on tullut varmaan jo aikapäiviä sitten selväksi kaikille lukutaitoisille, että valtaosa meistä potentiaalisista potilaista on sitä mieltä että palkkaa kuuluisi antaa hoitajille lisää. Mitä nauramista tuossa on? Minusta tää on kaikkea muuta kuin naurun paikka.

No mainitseppas joitakin hommia mitä lähihoitaja ei missään olosuhteissa voi koskaan hoitaa???[/quote]

Kysyn sinulta onko SH ja LH tutkinto aivan sama??[/quote]

miksi tyhmiä kyselet??? minä pyysin mainitsemaan asioita joihin lh ei kykene.. ei taida löytyä???[/quote]

multa ei nyt kysytty, mutta vastaan...lähihoitajolta on suonensisäisen lääkityksen antaminen kiellettyä! luki näin ihan tuolla linkissä

Alkuperäinen kirjoittaja niisku:

Mahdan, usko pois. Ja elämä on opettanut aika karulla tavalla. Kyllä se lh voi laittaa ne sydänläpyskät sinulle ihan yhtä hyvin kuin sh, lh voi pitää kädestä kun tippaa laitetaan, lh voi pestä sterilisoida ihoalueen leikkausta varten ja ojentaa niitä instrumentteja. Joten eiköhän ne lh ole ihan yhtä hyviä apureita lääkäreille kuin sh:kin.

No et ole varmastikaan ollut leikkurissa enempää kuin minä :) Kovin on vähäiset tiedot leikkurin hoitajan työstä :/ Mutta noilla eväillä vain kokeilemaan, jos siellä teilläpäin anest.lääk. mahtaa moiseen suostua. Ihmettelen vaan, miksei sitten tähän asti lähäreitä ole noissa hommissa käytetty??? Miten sitten esim. sektiossa toimisit assistenttina? Kerropas nyt ihmeessä kaikelle kansalle, kun paljon olet leikkurissa ollut, niin varmasti on hätäsektioitakin tullut vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
multa ei nyt kysytty, mutta vastaan...lähihoitajolta on suonensisäisen lääkityksen antaminen kiellettyä! luki näin ihan tuolla linkissä

Ja lakejako ei ikinä koskaan missään tilanteessa voi muuttaa...?

No kyllähän se asia on niinkin ettei kaikki sairaanhoitajat oo tuollasia! Toki löytyy myös näitä valitettavia poikkeustapauksia...:(

Yhteistyössä