Lähihoitajat kahmivat Tehyn irtisanoutujien töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entäs nyt,tehyläiset?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
... taatusti 30vuotta perushoitajana esim. teholla toiminut taitaa ne hommat siellä paremmin kuin puoli vuotta duunissa ollut sairaanhoitaja.... Ja miten ne lähihoitajat siellä ambulanssissa pärjää ilman teitä niiiin päteviä sairaanhoitajia???

itse lähihoitaja, vuosien työkokemus ja arvostan lähiksien työtä tietenkin myös!

mielenkiinnosta: missä pääsee perushoiytaja teholle töihin?
täälläpäin kaikki lähikset jotka lanssissa töissä, käyvät tai ovat käyneet keskusairaalatason tentit, eli lääkäri on tentein ja näyttökokein varmistanut pätevyyden.
Lähiaikoina lähiksien työllistäminen lansseihin hiipuu. Ystäväni, lähihoitaja lanssissa töissä ollut nyt 5v, tenttinyt ja näyttänyt kokein pätevyyttään

no käyppäs vaikka satKs:ssa tsekkaamassa niitä perushoitajia teholla ja sydänvalvomossa=)

Niin, niin... mua ei kiinnosta kauanko saan olla lanssissa duunissa, vaan olen yrittänyt toitottaa että siellä ainakin olen täysin samalla viivalla kuin sairaanhoitajatkin.... ja ihmettelen vain miksi se kuilu eri hoitajien välillä täytyy kaivaa aina vain leveämmäksi...?

Joo ja olen nähnyt mitä perushoitajat teholla ja ccu:ssa tekee. Joten se siitä, että he paikkais kokeneita sairaanhoitajia. Ja kannattaa myös tarkistaa ihan heiltä itseltään, niin he ei kokeneina perushoitajina edes ajattele sellaista, että korvaisivat :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
... taatusti 30vuotta perushoitajana esim. teholla toiminut taitaa ne hommat siellä paremmin kuin puoli vuotta duunissa ollut sairaanhoitaja.... Ja miten ne lähihoitajat siellä ambulanssissa pärjää ilman teitä niiiin päteviä sairaanhoitajia???

itse lähihoitaja, vuosien työkokemus ja arvostan lähiksien työtä tietenkin myös!

täälläpäin kaikki lähikset jotka lanssissa töissä, käyvät tai ovat käyneet keskusairaalatason tentit, eli lääkäri on tentein ja näyttökokein varmistanut pätevyyden.
Lähiaikoina lähiksien työllistäminen lansseihin hiipuu. Ystäväni, lähihoitaja lanssissa töissä ollut nyt 5v, tenttinyt ja näyttänyt kokein pätevyyttään

no käyppäs vaikka satKs:ssa tsekkaamassa niitä perushoitajia teholla ja sydänvalvomossa=)

Niin, niin... mua ei kiinnosta kauanko saan olla lanssissa duunissa, vaan olen yrittänyt toitottaa että siellä ainakin olen täysin samalla viivalla kuin sairaanhoitajatkin.... ja ihmettelen vain miksi se kuilu eri hoitajien välillä täytyy kaivaa aina vain leveämmäksi...?

Joo ja olen nähnyt mitä perushoitajat teholla ja ccu:ssa tekee. Joten se siitä, että he paikkais kokeneita sairaanhoitajia. Ja kannattaa myös tarkistaa ihan heiltä itseltään, niin he ei kokeneina perushoitajina edes ajattele sellaista, että korvaisivat :)

Kuten jo sanoin.. se perushoitaja joka on siellä teholla ollut sen 30vuotta tietää asioista taatusti enemmän kun sinne just mennyt sh...eli ei se koulutus aina...

Alkuperäinen kirjoittaja hohoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kuten jo sanoin.. se perushoitaja joka on siellä teholla ollut sen 30vuotta tietää asioista taatusti enemmän kun sinne just mennyt sh...eli ei se koulutus aina...

Ja juuri siksi ei ota vastuulleen sh hommia. Siitä minä olen aivan varma. Ammattitaitoon kuuluu juuri se, että tietää, mihin omat taidot riittävät.

Alkuperäinen kirjoittaja sh myös:
niin taitaa lanssissa lh tehdä mitä sh käskee ;)

Tästä viestistä paistaa läpi se asenne, joka meitä useita sairaanhoitajissa ärsyttää. Tiedän, että tämä on yksilön kirjoitus mutta kun kijroittajaa korostaa olevansa sairaanhoitaja, niin väkisillä leimaantuu laajempi joukko. Miettipäs hoitsu-kultsu, jos lääkäri kirjoittaisi täällä näin:

niin taitaa osastolla sairaanhoitaja tehdä mitä läkäri käskee ;)

Sitten toisaalla lääkärit kuorossa huutaisivat Meitä arvosteta tarpeeksi!

Tulisiko sinulla mieleen, että onko noin aletavasti työkavereistaan puhuva ansainnut arvostusta? Minulla nimittäin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja sh myös:
niin taitaa lanssissa lh tehdä mitä sh käskee ;)

Tästä viestistä paistaa läpi se asenne, joka meitä useita sairaanhoitajissa ärsyttää. Tiedän, että tämä on yksilön kirjoitus mutta kun kirjoittaja korostaa olevansa sairaanhoitaja, niin väkisillä leimaantuu laajempi joukko. Miettipäs hoitsu-kultsu, jos lääkäri kirjoittaisi täällä näin:

niin taitaa osastolla sairaanhoitaja tehdä mitä lääkäri käskee ;)

Sitten toisaalla lääkärit kuorossa huutaisivat Meitä EI arvosteta tarpeeksi!

Tulisiko sinulla mieleen, että onko noin aletavasti työkavereistaan puhuva ansainnut arvostusta? Minulla nimittäin tulee.

Sori typot. korjasin tähän pahimmat. ;)

Tässä tilanteessa on hyvä myös toisten sairaanhoitajien kahmia töitä. Siis sellasten jotka eivät kuulu Tehyyn. Esim. itse kuulun toiseen liittoon ja nyt olisi hyvä sauma lähtee töitä kyselemään. Olen ollut nyt 1,5 vuotta kotiäitinä. En kylläkään aio sellaista lähteä tekemään. Viikonloppu sijaisuuksia mun oli tarkotus alkaa just nyt tekemään. En kuitenkaan tee nyt niitäkään ettei tulisi sellaista kuvaa, että lähden toisten töitä hakemaan. En halua mennä ärsyttämään ketään.

höpö höpö että lähihoitajat voisi paikata kaikkia sh:n töitä. Ehkä joitain, mutta kaikkeen ei vaan riitä koulutus ja taito. Ja jos jotain sattuu niin vastuu painaa sillon.

ihan pieni kommentti vielä tähän

minä en sillä tarkoittanut mitenkään lähihoitajia mollata, kun huomautin ettei silloin kun lapseni loukkaantui lähäriä siinä kys. ambulanssissa ollut, ja sillä hetkellä se oli aivan sama kuka siinä oli kohan oli joku meitä auttamassa!!

arvokasta työtä tekevät niin lähihoitajat kuin sairaanhoitajat, asia minun kohdaltani loppuunkäsitelty AMEN

Yhteistyössä