Lahjojen palauttamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shopping1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä miehes katso hieman omalta kantiltaankin asioita. Yhteisessä kodissa kun asutte. Ehkä miehesi tykkäsi itse enemmän punaisesta kuin tylsästä värittömästä ja kun maljakkoa toivoit, niin osti punaisen, kun kerta oli aleessakin. Ja ajatteli siinä samalla ilmeisesti kaverisi kanssa, että pakkohan punaisen on kelvattava. Se on normaalisti kallis, ehket uskaltanut toivoa sitä, ettei mee budjetin yli jne.

Alkuperäinen kirjoittaja provoa veikkaan:
Ehkä miehes katso hieman omalta kantiltaankin asioita. Yhteisessä kodissa kun asutte. Ehkä miehesi tykkäsi itse enemmän punaisesta kuin tylsästä värittömästä ja kun maljakkoa toivoit, niin osti punaisen, kun kerta oli aleessakin. Ja ajatteli siinä samalla ilmeisesti kaverisi kanssa, että pakkohan punaisen on kelvattava. Se on normaalisti kallis, ehket uskaltanut toivoa sitä, ettei mee budjetin yli jne.

No ihan miten haluat sen kuvitella.

Laukunkin sain suoraan alelaarista. Vaikka tavaroiden rahallisella arvolla ei ole väliä niin tyyliä toivoisin kuitenkin.

Lopettaisin lahjojen ostelun tuollaiselle puolisolle, joka käy vähän väli vaihtamassa ostamani lahjat. En haluaisi enää nähdä vaivaa, kun kiitos on tuota luokkaa.

Toisia vain on niin vaikea miellyttää. Nämä henkilöt voivat siten ostaa lahjansa itse. Rahat voin toki antaa, mutta siinä vaiheessa on enää turhaa "kitistä" mistään yllätyspointista.

Olen lapselle opettanut, että synttärilahjoja saa toivoa, mutta niitä toiveita ei välttämättä toteuteta, eli lahjan ostaja päättää mitä haluaa lahjaksi antaa ja siitä sitten kohteliaasti kiitetään. Sama periaate pätee minusta aikuisiinkin.

On täysin kohtuutonta laittaa mies ostamaan uusi "yllätys"lahja, jos ensimmäinen on mennyt lahjan saajan mielestä pieleen.

mun mies on maailmankaikkeuden huonoin ostamaan lahjoja. tuolla ne kaikki on tallessa ja niille yhdessä nauretaan. :)

osta itse se, mitä tarvitset tai haluat. lahjan kuuluu olla antajansa näköinen ja muistuttavan sinua hänestä. ei niin, että hänen pitäisi olla ajatustenlukija. vedit väärässä kohdassa herneen nenään.

nuo lahjat ovat minulle varmasti tulevaisuudessa arvokkaita, ne sisältävät sellaista tunnelatausta mitä ei sellaisiin nappi-suorituksiin välttämättä sisällly.

varo, ettei miehesi turhaudu ja lopeta kokonaan lahjojen ostamista. ajattele, onhan siinäkin vaiva, että on kaveriltasi kysynyt millaisesta laukusta tykkäisit. seuraavalla kerralla tosiaan taidat saada lahjakortin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Olen lapselle opettanut, että synttärilahjoja saa toivoa, mutta niitä toiveita ei välttämättä toteuteta, eli lahjan ostaja päättää mitä haluaa lahjaksi antaa ja siitä sitten kohteliaasti kiitetään. Sama periaate pätee minusta aikuisiinkin.

On täysin kohtuutonta laittaa mies ostamaan uusi "yllätys"lahja, jos ensimmäinen on mennyt lahjan saajan mielestä pieleen.

Näinpä. Mies voi toivoa tiettyä wii-peliä joka maksaa ainakin 50e. Mulla ei ole sellasia rahoja laitta lahjaan ja ymmärtää jos katselen halvempaa kivaa peliä. Ei onneksi ole niin nipo että vain ja ainoastaan se joku tietty kelpaa. Sai pelin vaikkei just se ykköstoive ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja :
no mut pointtihan oli se et jos on sanottu et vaikka " haluaisin punaisen marimekon kangaslaukun" niin saaki vihreen, koska se oli tarjouksessa.. Jos ukko sanoo jotain minkä haluaa niin mä ostan just SEN minkä haluaa, koska se on just SE eikä mikää muu. (tietenkin budjettiin sopiva ettei kukaan ala saivartelemaan autoista sun muista )

Mut pitääkö se olla niin ehdotonta? Pitääkö saada just ja vaan se mikä itselle on se kelpaava? Miksi se vihreä ois sitten niin hirveä asia? Ehkä mä vaan en ymmärrä tällasta listausta ja vaatimuksia kun en ole itse niin nipo ja vain tiettyjen asioiden perään.

No miksei sais lahja olla jotain mitä todella haluaa? jos mä vaikka haluaisin PUMAN pinkin rannekellon ja sanosin siitä miehelle et sellasen haluaisin.. sit saanki naisten kullanvärisen korukellon kun se oli halvempi..
Kyllä ottais lanttuun 2 syystä;
1.Pyysin tiettyä kelloa jota ei ollut kuin yhden sorttista ja sopisi tyyliin.
2. en pidä pienistä korukelloista ja ne ei sovi tyyliin ja ne on rumia ja haluaisin käyttää lahjaa.

Jos mies haluis vaikka jonku tietyn pelin wii:lle niin en mä mee alelaareja kattelemaan jos löytis halvemmalla.

Jos sä haluat jotain tosissaan, niin mene ja osta se itse. Miksi toisen pitää toimia sinun pääsi mukaan?? :o

no jos lahja tulee mulle niin kai mä ny saan olettaa et mun toiveita kuunnellaan
:o

Kuuntelu on vain ja ainoastaan toiveiden täyttämistä? Voisko aatella että ei tää ollu punanen mutta kyl toisenkinvärinen vois olla kiva? Eikö oo muuta mahollisuutta kun just se omanpään mukanen? Lahjat on lahjoja ja jos ehdottomasti haluan jotakin niin ostan itse.

toi sopii silloin kun jos ostat itsellesi, eli ns. "tyydyt" toisen väriseen.

mut mä en taas ymmärrä sitä et jos haluaa jonkun tietyn jokun tietyn värisenä ja se on mahdollista ostaa niin miksei sitä voi!?!?!

jos ei oo rahaa just siihen lahjaan sen värisenä niin eikö sit voi sanoa et "ei oo rahaa"

mä en uskaltais ilman hyväksyntää ostaa X tuotetta toisenlaisena jos sitä on pyydetty erilaisena.

no mut pointtihan oli se et jos on sanottu et vaikka " haluaisin punaisen marimekon kangaslaukun" niin saaki vihreen, koska se oli tarjouksessa.. Jos ukko sanoo jotain minkä haluaa niin mä ostan just SEN minkä haluaa, koska se on just SE eikä mikää muu. (tietenkin budjettiin sopiva ettei kukaan ala saivartelemaan autoista sun muista )

Mut pitääkö se olla niin ehdotonta? Pitääkö saada just ja vaan se mikä itselle on se kelpaava? Miksi se vihreä ois sitten niin hirveä asia? Ehkä mä vaan en ymmärrä tällasta listausta ja vaatimuksia kun en ole itse niin nipo ja vain tiettyjen asioiden perään.

No miksei sais lahja olla jotain mitä todella haluaa? jos mä vaikka haluaisin PUMAN pinkin rannekellon ja sanosin siitä miehelle et sellasen haluaisin.. sit saanki naisten kullanvärisen korukellon kun se oli halvempi..
2. en pidä pienistä korukelloista ja ne ei sovi tyyliin ja ne on rumia ja haluaisin käyttää lahjaa.

Jos mies haluis vaikka jonku tietyn pelin wii:lle niin en mä mee alelaareja kattelemaan jos löytis halvemmalla.

Jos sä haluat jotain tosissaan, niin mene ja osta se itse. Miksi toisen pitää toimia sinun pääsi mukaan?? :o

no jos lahja tulee mulle niin kai mä ny saan olettaa et mun toiveita kuunnellaan

Kuuntelu on vain ja ainoastaan toiveiden täyttämistä? Voisko aatella että ei tää ollu punanen mutta kyl toisenkinvärinen vois olla kiva? Eikö oo muuta mahollisuutta kun just se omanpään mukanen? Lahjat on lahjoja ja jos ehdottomasti haluan jotakin niin ostan itse.

mut mä en taas ymmärrä sitä et jos haluaa jonkun tietyn jokun tietyn värisenä ja se on mahdollista ostaa niin miksei sitä voi!?!?!

jos ei oo rahaa just siihen lahjaan sen värisenä niin eikö sit voi sanoa et "ei oo rahaa"

mä en uskaltais ilman hyväksyntää ostaa X tuotetta toisenlaisena jos sitä on pyydetty erilaisena.

kuten sanottu niin ehkä sitten en ymmärrä sellasta ehdottomuutta mihin ei mahdu toinen vaihtoehto. Siskolle en osta nykyään mitään kun sille ei kelpaa eikä mulla oo varaa sen makusiin lahjoihin. Olkoon ilman sitten.

Koko ketjua lukematta mä ihmettelen, miksi miehesi pitää ostaa sinulle lahjoja, vaikka rahat on tiukilla? Jos meillä on tuo tilanne, silloin ei todellakaan ostella lahjoja. Sitä paitsi jos mieheni ostaa mulle lahjan, se on periaatteessa myös multa itseltäni. Vaikka meillä on erilliset tilit, niin rahat on kuitenkin yhteiset.

Periaatteessa ymmärrän, että harmittaa, jos ei saa sitä mitä on toivonut. Mutta miehesi kuitenkin ostaa sinulle jotain ja haluaa ilahduttaa sinua lahjalla. Palstalaisten miehet ei pääasiassa osta mitään, koska kaikki on sikoja :D .

kuten sanottu niin ehkä sitten en ymmärrä sellasta ehdottomuutta mihin ei mahdu toinen vaihtoehto. Siskolle en osta nykyään mitään kun sille ei kelpaa eikä mulla oo varaa sen makusiin lahjoihin. Olkoon ilman sitten.

no tuohan on aivan oikein!
:D

Pitäiskö sen PUMAn pinkin rannekellon olla vielä romanttinen yllätys niinkun ap:n lahjojen vai riittääkö ihan että saat mitä toivot? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Koko ketjua lukematta mä ihmettelen, miksi miehesi pitää ostaa sinulle lahjoja, vaikka rahat on tiukilla? Jos meillä on tuo tilanne, silloin ei todellakaan ostella lahjoja. Sitä paitsi jos mieheni ostaa mulle lahjan, se on periaatteessa myös multa itseltäni. Vaikka meillä on erilliset tilit, niin rahat on kuitenkin yhteiset.

Periaatteessa ymmärrän, että harmittaa, jos ei saa sitä mitä on toivonut. Mutta miehesi kuitenkin ostaa sinulle jotain ja haluaa ilahduttaa sinua lahjalla. Palstalaisten miehet ei pääasiassa osta mitään, koska kaikki on sikoja :D .

Niin tai näin, aina väärinpäin. Ja referoin keskustelua sen verran, että ap haluaa lahjan olevan yllätys, mutta kuitenkin nimenomaan se, minkä hän on valinnut :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Asiahan menee niin, että rahat on sen verran tiukilla, että yhteisistä rahoista on varaa ostaa vaimolle lahjaksi aaltomaljakoita ja laukkuja, mut valitettavasti esim. isänpäivänä mies joutui tyytymään mustaan kahviin (jonka keitti itse) koska valitettavasti ne rahat on niin tiukilla. Varmaan joulunakin rahat riittää vaan vaimon jouluahjoihin, surkeeta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäiskö:

Pitäiskö sen PUMAn pinkin rannekellon olla vielä romanttinen yllätys niinkun ap:n lahjojen vai riittääkö ihan että saat mitä toivot? ;)

:D ei. olis riittäny se et olis ollu mieluinen ja toiveiden mukainen.
Mut pitää ne toiveet esittää niiin ettei jää arvailujen varaan mitää.

Voihan sen paketoida romanttisesti

ehkä mä oon vähän "outo" mut ei mun toiveet yleensä mitää kauheen kalliita ole.. joku kirja tai joku cd..

olis synttärit itseasia parin viikon päästä :laugh: mitähän sitä toivois :whistle: :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Mä ainakin sanon mitä haluan=tarvin, kaikki tyytyväisiä.Miehen ei tarvi menettää hermojaan pohtimalla mitä ostais ja mä saan oikeat ja tarvitsemani tavarat. Tee samoin, toimii. :)

NO MIKSI sen sitten pitää olla mies joka ne tavarat ostaa?!? :o Etkö voi sitten ostaa ite mitä tarviit, ja päästää miestä pälkähästä! Sanot että ostaa vaik suklaata tai kynttilöitä tai muuta kulutustavaraa niin ei sinun tarvii kärsiä enempää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ainakin sanon mitä haluan=tarvin, kaikki tyytyväisiä.Miehen ei tarvi menettää hermojaan pohtimalla mitä ostais ja mä saan oikeat ja tarvitsemani tavarat. Tee samoin, toimii. :)

NO MIKSI sen sitten pitää olla mies joka ne tavarat ostaa?!? :o Etkö voi sitten ostaa ite mitä tarviit, ja päästää miestä pälkähästä! Sanot että ostaa vaik suklaata tai kynttilöitä tai muuta kulutustavaraa niin ei sinun tarvii kärsiä enempää :)

No miksei!? Kyllä ukkelin täytyy jotain vaivaa nähä ja mennä sinne kauppaan hakemaan se lahja joka on jo valmiiksi ilmoitettu. Kuinka helppoa!

Mä olen varmaan hirveän tylsä tyyppi, mutta me ollaan aika pitkälti jo luovuttukin lahjoista aikuisten kesken. Merkkipäivänä mies tuo mulle usein kukkia ja mä taas saatan tehdä vaikka jotain parempaa ruokaa keskellä viikkoa. Meidän on ylipäätään vaikea edes keksiä, mitä sitä toivoisi lahjaksi. Kun se raha on sitten tosiaan pois meiltä kaikilta.

Kyllä mä olen 16 vuoden aikana saanut vaikka millaisia lahjoja, mutta ei niistä mikään ole ollut niin paha, että olisin lähtenyt sitä vaihtamaan. Parhaiten muistan, kun sain eräänä jouluna kaulakorun ja korvikset. Ne sopivat periaatteessa tosi hyvin yhteen ja olivat kauniit, mutta korvikset oli kultaa ja riipus hopeaa :D . No eihän niitä nyt oikein yhtäaikaa voi pitää, mutta erikseen ne menevät oikein hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No miksei!? Kyllä ukkelin täytyy jotain vaivaa nähä ja mennä sinne kauppaan hakemaan se lahja joka on jo valmiiksi ilmoitettu. Kuinka helppoa!
No mutta jos haet itte sen rannekellon niin mies voi sitten ostaa sulle sen haluamansa yllätyksen, jonkun kivan jutun minkä haluaa antaa LAHJAKSI.

Tilaustuotteet sitten erikseen.

No just tätä en tajua:
- tosiaan antamisen ja saamisen ILOA, HAH ei kummallakaan
-mies paniikissa (vielä kaveri apuna...huoh) yrittää löytää mieluista, ettei tule sanomisa
- lahjansaaja ei "koskaan tyytyväinen"
- uusi kierros (aikaa ja rahaa palaa..)
- vähän rahoja, käytetään tälläiseen "leikkimiseen"
- maailma muutenkin täynnä roinaa, ostetaan lisää, joka sitten pölyttyy kaapissa tai pidetään vaikka ei pidetä tavarasta.

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!AIKUISET(HAH) ihmiset...miksette osta mitä itse TARVITSETTE JA HALUATTE miksi pitää kärsiä ja tehdä asioista niin v..n vaikeita!!! mIKÄ pakko on ostella lahjoja, antakaa suukkoja ja käykää vaikka yhdessä kaupoilla jos se niin kivaa on. Yllättää voi vaikka sillä suukolla, hieronnalla tai tekemällä kakun tai ruokaa, ei se materiaali ole aina niin TÄRKEETÄ...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laukunkin sain suoraan alelaarista. Vaikka tavaroiden rahallisella arvolla ei ole väliä niin tyyliä toivoisin kuitenkin.

Jos sekä sun MIES että sun KAVERI on valinneet yhdessä sen laukun sulle, niin voisko olla että niiden mielestä siinä laukussa on sitä tyyliä?

Voi herttileeri miesparkaa, aatelkaa nyt että se on pyytänyt ap:n kaveriakin mukaan lahjaostoksille kun sille on niin vaikea ostaa, mutta ei, ei kaverinkaan valkkaama kelpaa.

Miettikää kun se kaveri kysyy mieheltä että no mitäs ap tykkäs laukusta, ja mies sanoo että se meni vaihtaan kun oli kuulemma niin mauton. Voipi kaveria vähän jänskättää itteensä ostaa ap:lle lahjaa....

Alkuperäinen kirjoittaja 4äiti:
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!AIKUISET(HAH) ihmiset...miksette osta mitä itse TARVITSETTE JA HALUATTE miksi pitää kärsiä ja tehdä asioista niin v..n vaikeita!!! mIKÄ pakko on ostella lahjoja, antakaa suukkoja ja käykää vaikka yhdessä kaupoilla jos se niin kivaa on. Yllättää voi vaikka sillä suukolla, hieronnalla tai tekemällä kakun tai ruokaa, ei se materiaali ole aina niin TÄRKEETÄ...

Mun mielestä on ihana saada lahjoja. Minusta on ihanaa antaa lahjoja. Mä itse ostan itselleni aika vähän mitään, joten mä yleensä (en ihan aina) tykkään lahjoista mitä saan. Mun mielestä on myös ihana hemmotella miestä niin tavaralahjoilla kuin muillakin. On ihana kun mies usein tykkääkin niistä. Ja jos ei tykkää, niin siltikään ei pidä pahana, vaan hän voi mm. käyttää paitaa josta ei niin kovasti pidäkään.

Lisään vielä: Mä en tykkää lahjoista, jotka olen itse käskenyt ostaa, vaan haluan lahjan olevan yllätys mulle.

Wau, ap:lle olis varmaan tosi mielenkiintoista ostaa lahja. Voe pojat, vielä joulukin tulossa, siinä sitä sitten ap:llä ( tai lahjan antajilla ?) meneekin joulun jälkeinen viikko rattoisasti kaupoilla lahjoja vaihdellen =)

Yhteistyössä