Lähteä vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vasynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esimerkiksi myyntiedustajan, konsultin ja autonkuljettajan työt. Varmaan löytyy vielä monia muita ammatteja joissa välttämättä ei kovin pitkälle tiedä mitä jatkossa tulee. Oma mieheni on korjaus asentaja, ja tieto seuraavan päivänkin työmaasta tulee melko usein vasta edellisenä päivänä. Täytyypä häneltäkin kysyä minkä maan palveluksessa toimii!

Kertokaa hyvät ihmiset ja miehet etenkin onko tällainen teistä normaalia vai onko se, kuten itse epäilen, rajoittamista, alistamista, henkistä väkivaltaa.??
Minusta ihminen huomaa vaistollaan missä tilanteessa aikuisen oikeasti elää. Jos miehen työ on vaikka 3pv kestvää matkustamista niin kyllä siitä vaimolle ilmoitetaan kun muutos tulee.
Muutoinhan kaikki matkatyötä tekevät miehet eläisivät yksin eivätkä kykenisi normaaliin perheelämään .

Vain työt jotka ovat noin epämääräisiä ja salattavia kuulostavat harmaantyövoiman/ rikollisen toiminnan käytöltä. Silloin ei vaimollekaan asioita kerrota.

Laatuneuvojen jakelijat olla kaikki kotirouvia?? Arkipäivisin ja iltaisin tänne on aikaa kirjoitella. Ilmeisesti isät sitten huolehtivat lapsista silloin kun eivät töissä ole ansaitsemassa perheelle elantoa. Näin viikonloppuna sitten näytetään miehelle kuinka hyviä vaimoja ollaan.

eikös ole helppo antaa neuvoja ja ohjeita ja syyllistää toista osapuolta kun ei kukaan tiedä mistä työstä tässä ketjun aloituksessa on kyse.... kyseessä voi olla ihan todellinen työpaikka jossa vaan työaika voi vaihdella ja mies voi joutua välillä työskentelemään vaikkapa toisella paikkakunnalla... voi miten helppoa onkaan sokeasti heti kuvitella että asiat oikeasti ovat niinkuin ketjun aloittaja kuvailee....

Lainaus:
"Luuletteko te tosiaankin että mies on rakastava perheenisä ja tekee töitä (jos nyt siis on oikeasti siellä töissä eikä välillä poikien kanssa juhlimassa) ja ei vaan osaa mitenkään muuten osoittaa rakkauttaan kuin pysyttelemällä mahdollisimman paljon pois kotoa, ja olemalla suostumatta kuuntelemaan mitään mitä vaimo sanoo. Miehen koko käytös suorastaan huutaa että vaimo ja oma lapsi ovat tärkeysjärjestyksessä ihan nollilla. "
- sinä joka tämän kirjoitit, tunnetko kenties tämän ketjun aloittajan - viestisi vaikuttaa siltä että mukamas tietäisit jotain muuta mitä aloittaja on kirjoittanut?

Lainaus 2:
"Vain työt jotka ovat noin epämääräisiä ja salattavia kuulostavat harmaantyövoiman/ rikollisen toiminnan käytöltä. Silloin ei vaimollekaan asioita kerrota. "
- niinpä - kuvitteleppa että itse olisit ammatissa jossa työajat vaihtelevat (työaikoihin saattavat vaikuttaa työkaverien sairaslomat tms.) etkä itse tiedä tänään missä työvuorossa olet ensi viikolla - oletko silloin rikollisissa hommissa......

Esimerkiksi olet vaikkapa lääkäri ja tekemässä leikkausta potilaalle, leikkaus venyy voi tulla komplikaatioita - mitä sitten kun lääkärin työaika päättyy ? Jättääkö hän potilaan siihen leikkauspöydälle että jatketaan sitten huomenna - nyt täytyy mennä kun kotirouva vaimoni odottelee että pääsen kotiin siivoamaan.....

Järki käteen naiset - ajatelkaapa itsenne siihen toisen osapuolen asemaan ennekuin lähdette sokeasti mukaan syyllistämään ja syyttämään tuntematonta henkilöä, ettekä tiedä taustoja....

Onhan nuo kaikki edellisen esittämät jutut ihan mahdollisia, mutta miksi mies sitten on niin salamyhkäinen kaikista työhönsä liittyvistä asioista? Minusta hän vain petaa itselleen omaa aikaa poissa perheen luota kun mistään ei koskaan tarvitse ilmoittaa ja seuraavan viikonkin työvuorot pidetään salassa omalta vaimolta. Miksi? Jos nimenomaan haluaa herättää puolisossaan mahdollisimman paljon epäluuloja, juuri tuollaisella menolla se onnistuu varmasti.

Mitähän muuten mies mahtaisi sanoa jos vaimo puolestaan toimisi itse täysin samoin? Salamyhkäisiä työvuoroja, yöt poissa kotoa, risteilyjä tyttöjen kanssa muutaman päivän varoitusajalla? Veikkaan ettei kauaa hyvällä katsoisi moista menoa.

Erilleen on muutettu ja ratkaisu tuntuu minusta hyvältä. Nyt tuntuu myös, että niitä työvuoroja voikin suunnitella paremmin etukäteen ja mies haaveilee jonkinlaista vuoroasumis-systeemiä lapselle. Katsotaan mitä aikaan saadaan. En olisi (ainakaan kovin) pahoillani siitäkään ratkaisusta. Tietysti se loukkaa kun nyt yht'äkkiä niihin työaikoihin voikin "joku laki" löytyä, mutta hyvä kai niin. Monesti ihminen huomaa mikä elämässä on sitä tärkeintä vasta kun on sen menettämässä/menettänyt. Minä näen asian niin, että lapsen takia hän on valmis töistään tinkimään...akka jouti mennä...

viestisi mukaan ongelmasi on ollut vain miehesi työajat.. kovin kevyin syin lähdet eroa hakemaan. Eikö ole hyvä juttu että miehellä on töitä jos sinä olet kotona? Tai olisithan voinut ehdottaa miehellesi että jää pois töistä ja elätte sossun avulla .... vai olisitko sitten ollut täällä marisemassa että kun mies on aina kotona.... Ihankuin sinulla ei olisi mitään käsitystä millaista työelämä nykyään on....

Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos parisuhteessa eletään, yhdessä eletään. Eri juttu, jos toinen on selkeissä reissutöissä, esim merillä tai ajaa rekkaa tms. Mutta jos, kuten tässä, mies tekee mistään kertomatta ihan epämääräisiä työvuoroja, menee ja tulee kuten huvittaa eikä vaimolle kerro mitään etukäteen - mikä parisuhde se on?

Ap teki minun mielestäni ihan oikean ratkaisun laittaessaan pillit pussiin. Jos puhe ei ole auttanut eikä yksi eroyrityskään, niin toinen kerta toden sanoi. Ei parisuhteen pidä olla sitä, että toinen vaan tienaa ja tienaa kellon ympäri eikä kotiin ehdi perheen kanssa rahoista nauttimaan. Mieluummin vähemmän tuloja ja enemmän yhdessäoloaikaa. Tämä on minun mielipiteeni.

ainakin vaikuttaisi siltä että täällä on melkoista hajontaa mielipiteissä ollut. Itseni ainakin on vaikea muodostaa selkeää mielipidettä. Minullakin mies kyllä välillä joutuu työmatkoja tekemään, mutta ei varmaan niin paljoa kuin ap kertoo. Ja itsestäni ainakin joskus tuntuu todella mukavalta olla vain lasten kanssa kotona. Kyllä meillä silti mies aina iltaisin varsinkin pienimmän kanssa auttaa hoidossa ja nukkumaanmenoissa tosi paljon. eikä tarvitse edes paljoa yllyttää :)

Olen sitä mieltä,että jos ei ole tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseen,silloin syytä tehdä jotain.Ei kannata uhrata rajallista elämää johonkin mitä ei halua.Monet kirjoittavat epätyydyttävästä olostaan.Se ei ole mitään elämää.Vuodet vierivät.Kannattaa tehdä ratkaisu vaikka joskus kirpaisee.Toisille taas muutos on helpotus.Kokonaisuutena todennäköisesti kaikille helpotus pidemmän päälle.

Onneksi olkoon, että olet pystynyt tekemään ratkaisun. Henkisesti alkaa varmasti helpottamaan, kun voi keskittyä lapsen kanssa olemiseen eikä tarvitse yrittää sopeutua miehen alistamiseen ja kettuiluun. Vielä kun jaksat tsempata huoltajuusneuvottelut ja omaisuuden jakamisen, niin sen jälkeen sinun tarvitsee olla enää vähemmän tekemisissä miehen kanssa.

Kannattaa silti yrittää pitää välit mieheen jonkinlaisina ihan lapsen vuoksi äläkä koskaan sorru siihen, että haukut miestä lapselle. Totuus kyllä selviää lapselle ajan myötä ja vaikka isä olisi huonokin, niin yleensä sellainenkin on lapselle rakas. Lapsella on oikeus rakastaa kumpaakin vanhempaansa, vaikkeivät nämä rakastaisikaan enää toisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
huono isä ole. Puolisoiden väleistä ja suhteesta tässä kai kyse?!!

Millainen mies on sitten hyvä isä ja ja millainen on huono?

Riittääkö se hyvän isän titteliin jos vaan käy kauheasti töissä ja on sen takia aina poissa kotoa, tai ainakin laittaa useimmat poissaolonsa työnteon piikkiin? Entäs voiko krooninen petturi olla hyvä isä, jos ei satuta koskaan lapsen tunteitä, vaan ainoastaan äidin?

Minua muuten nauratti tässä taannoin lukemani tutkimus jossa sanottiin että naiset saavat valtavasti enemmän omaa aikaa vasta kun tulee avioero ja mies joutuu ottamaan lapsistaan täyden hoitovastuun ainakin joka toinen viikonloppu ja loma-aikoina. Minusta se kertoo lähes kaiken oleellisen hoitovastuun ja muun kotityön jakautumisesta tyypillisessä perheessä.

Mitä te sönkkäätte minkälainen on hyvä isä?Jos teidän täytyy tällasia asioita pohtia,teistä kenestäkään ole isäksi.Sama nuorille äideille.Oletteko samanlaisia paskannarisijoita?.Joskus tulee mieleen,nykykarat pitäs steriloida.Miksi siittää kakaroita tyhmille ?

1. Kysy työvuoroista. Ellei vastaa,
2. Soita töihin ja kysy sieltä (keksit kyllä jonkun tekoselityksen) seuraavan kerran, kun hänellä on "ekstravuoro" outoon aikaan, esim. yöhön asti/ lauantaina.
2. Jätä lapsi hoitoon miehelle ja kerro että vuosilomasi alkoi nyt (about puolta tuntia ennen lähtöä).
3. Pidä muutama lomaviikko parhaan kaverisi kanssa.
4. Aloita uusi elämä aluksi yh-pohjalta.
5. Etsi uusi mies uusin kriteerein. Ne ovat: a) osallistuu lapsen hoitoon tasavertaisena kumppanina b) kertoo avoimesti työvuoronsa c) on sitoutumiskykyinen ja ehdottoman uskollinen d) rakastaa sinua intohimoisesti, hellästi, herkästi ja ystävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyynikko60:
Alkuperäinen kirjoittaja ........:
huono isä ole. Puolisoiden väleistä ja suhteesta tässä kai kyse?!!

Minua muuten nauratti tässä taannoin lukemani tutkimus jossa sanottiin että naiset saavat valtavasti enemmän omaa aikaa vasta kun tulee avioero ja mies joutuu ottamaan lapsistaan täyden hoitovastuun ainakin joka toinen viikonloppu ja loma-aikoina. Minusta se kertoo lähes kaiken oleellisen hoitovastuun ja muun kotityön jakautumisesta tyypillisessä perheessä.

että miehet jättää ne lapset kokonaan äidin kontolle, saavat itte pitää hauskaa ja kun kerran kuitenki maksaavat siitä että akat hoitaa mukelot

ei tää oo vastaus mutta ite oon harkinnu muutaman kuukauden poislähtöä. mies juo ja sikailee, haukkuu ja nälvii eikä eikä osaa edes perunoita keittää. pitää mua syypäänä kaikkiin ongelmiinsa. vaikea lähteä kun kuitenki jollakin tavalla rakastaa toista. mutta mä tiedän että aika parantaa. se on parantanu ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden vaiheilla:
ei tää oo vastaus mutta ite oon harkinnu muutaman kuukauden poislähtöä. mies juo ja sikailee, haukkuu ja nälvii eikä eikä osaa edes perunoita keittää. pitää mua syypäänä kaikkiin ongelmiinsa. vaikea lähteä kun kuitenki jollakin tavalla rakastaa toista. mutta mä tiedän että aika parantaa. se on parantanu ennenkin.

Siis rakastat miestä joka omien sanojesi mukaan juo, sikailee, haukkuu, nälvii, syyttää sinua kaikista ongelmistaan ja on kotona täysin uusavuton turhake, päätellen perunoiden keittämisestä tekemästäsi kommentista?

Mikä näistä nimenomaisista luonteenpiirteistä eniten saa sydämesi väpättämään?

Turha tässä on takertua siihen, että mies on hyvä kun käy töissä. Ensinnäkin useimmat aikuiset miehet käyvät töissä (okei, poikkeuksiakin on), joten ei se yksin miehestä hyvää tee. Ja ongelmahan oli nimenomaan parisuhteessa, viestinnässä ja puolison arvostuksessa ja kunnioituksessa, joten kannattaisi kaikkien ap:n miehen puolustajien miettiä jaksaisivatko he itse ap:n tapaisessa parisuhteessa ja jos todella jaksaisivat, niin ovatko ne hienot kulissit todella sen arvoisia??

Alkuperäinen kirjoittaja jos taloudellisesti mahdollista:
. Minun mieheni lopetti yöjuoksut, kun huomasi miten mukava osaan olla, ei tiedä että olen vieressä vielä 1,5 kk.
Tämä on minun neuvoni, ei varmasti paras.

Tilanne on siis korjautunut SINUN muuttuneen käytöksesi myötä, eli alunperinkin vika taisi olla sinun asenteessasi. Vieläkö silti olet lähdössä?