Lähtemisen vaikeus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merikukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"merikukka"

Vieras
Mistähän sitä saisi voimaa lähteä. Mun ja miehen suhde ei toimi, ei sitten niin ollenkaan. Meillä on kaksi ihanaa lasta, joista mies ei tunnu välittävän ollenkaan. Ei ikinä tee mitään lasten kanssa, ei ole koskaan leikkinyt, lukenut kirjaa tai muutakaan. On paljon ylitöissä ja silloinkin kun on kotona vaan karjuu esikoiselle ja makaa sohvalla. Mitään ei jaksa tehdä. Oma-aloitteisesti ei ikinä tee mitään lapsiin, kotiin yms. liittyvää. Joskus mies vaihtaa vaipan tai syöttää pienempää, kun ensin saan tunnin häntä pyytää niin tekemään. Tuntuu että ainut vanhempi tässä taloudessa olen minä.

Muille ihmisille kyllä maalaa hyvää kuvaa itsestään. Menee aina auttamaan muita ihmisiä esim. remonttihommissa kun vain pyydetään ja on niin ahkera, että kaikki oikein ihmettelee. Muiden silmissä on hyvä isä ja ahkera tekemään kaikkia hommia. Totuus on kuitenkin aivan toinen, lapsistaan ei välitä ja on niin laiska, että mitään ei kotona tee ikinä. En ole jaksanut edes ystävilleni kertoa koko asiasta, koska epäilen etteivät edes uskoisi minua, sillä mies osaa niin hyvin näyttää aivan toisen puolen itsestään muille.

Läheisyyttä ja seksi meillä ei ole juurikaan, koska mies ei halua. Haluaa ehkä kerran kuussa ja silloinkin vain pikaisesti muutaman minuutin, koska hänellä on kestävyys ongelmia. Itse haluaisin paljon useammin ja vaikkei seksi sitten olisikaan, niin edes sitä läheisyyttä. Mies ei tunnu tietävän mitä se edes tarkoittaa. Hän ei pussaa tai halaa muuta kuin seksin yhteydessä ja silloin tuntuu ettei haluaisi niin edes tehdä.

Lisäksi mies saa kamalia raivokohtauksia, joiden aikana muuttuu ihan eri ihmiseksi. Viimeksi eilen oli tällainen kohtaus. Raivokohtausten aikana en tunne koko ihmistä ollenkaan ja hänen silmissään on täysin tyhjä, välinpitämätön katse. Välillä hän tuntuu purkavan raivoaan esikoiseemme ja se on niin väärin.

En jaksa enää. Tiedän että pitäisi lähteä, mutta mistä saan sen voiman siihen. Olen aina ajatellut, että huonoon suhteeseen en jää, sillä olen tuollaista suhdetta joutunut katselemaan koko lapsuuteni. Nyt kun asia osuu omalle kohdalle en osaakaan lähteä.

Jaksamista hirveesti!

Sinun on lähdettävä. Turvaa lapsellesi rakastava lapsuus.
Jos et itse jaksaisi niin jaksa edes lapsesi vuoksi. Hän ansaitsee sen. Miehesi sen sijaan ei ansaitse kertomasi perusteella yhtään lasta lähelleen. Tsemppiä sinulle! Uudet tuulet odottaa.

Hyvän ystäväni tavoin, ala vaan pakata äläkä päätä mittään. Älä mieti mittään, vaan laita asuntohakemus menemään, kelan paperit menemään, pakkaa ja muuta pois. Piste. Mulla ei tuo ystävä suostunu ees puhumaan miehensä kanssa muuton aikana, vasta sen jälkeen soitti sille ja asiat keskusteltiin.

Muista että sinä olet jo päätöksesi tehnyt joten pysy siinä. Ole päättäväinen, älä usko turhiin lupauksiin "lupaan muuttua" tai älä anna armoa..
Jos hän arvostaisi perhettään edes himpun verran, hän ei olisi koskaan altistanut vaimoaan tai lastaan tuollaiselle elämälle.
Asuntopapereita ympäriinsä, kelaan juttelemaan, että saatko tukia tms. Tee itsellesi laskelmia miten pärjäät rahallisesti. älä osta nyt mitään turhaa vaan kaikki ylimääräinen jemmaan. Kerro miehellesi että haluat erota. Selitellä sinun ei tarvitse mikäli et halua. Se on jokaisen ihmisen oikeus, olla edes kerran elämässään itsekäs.

En vain tiedä miten tuon lähtemisen käytännössä hoitaisin. Asutaan pienellä paikkakunnalla, josta ei asuntoa kamalan helposti varmaan tule saamaan. Lisäksi meillä on eläimiä enkä tiedä miten niin kanssa pitäisi tehdä, jos jäten ne miehelle niin se voi vaikka päästää ne vapaaksi ja jäävät auton alle. Kaikkia en pysty mukaani ottamaan uuteen asuntoonkaan, joten jostain pitäis uudet kodit löytää. Huoh.

Jotenkin tuo syömishäiriö-ketju sai mut kirjoittamaan, sillä siinä aloittaja mietti miehensä suhtautumista hänen syömishäiriöönsä. Jos meillä olisi jokin tuon tapainen tilanne, niin mies vaan toteisi jaa eikä sitä kiinnostaisi koko asia. Mun mies ei välitä, ei mistään. Se on kyllä tuoteettomampia tuntemiani ihmisiä. Ei se edes surrut, kun sen läheinen kuoli. Tai ehkä en sit nä siinä mitään tunteita.

Olen sanonut miehelle, että haluan erota. Ei vaikutusta.

Ymmärrän sen, että on varmaan väsynyt noistä ylitöistä, mutta itse on ne halunnut ottaa. Oikein nähnyt vaivaa, että saisi niitä.

Mitään muuta en ole toivonut, kun lapsilleni hyvää ja normaalia perhe-elämää. Sellaista, jota minulla ei koskaan lapsuudessani ollut (ja kuinka siitä kärsinkään). Kamala huomata, ettei lapsillanikaan ole sitä tällä hetkellä. Ihan varmasti vaikuttaa miehen käytön lapsiin tosi paljon. Eivätkä lapset saa normaalia kuvaa parisuhteestakaan, kun meidän parisuhde ei sellainen ole.

Toisaalta mun on ehkä vaikea uskoa, että sellaisia hyviä miehiä on olemassakaan. Oma mieheni oli sellainen alussa (ja on muiden silmissä vieläkin), mutta on paljastunut joksikin täysin muuksi. Oma isäni oli vielä miestäni kamalampi isänä ja ihmisenä, tosin mieheni tuntuu menevän koko ajan enemmän siihen suuntaan. En halua, että lapseni joutuvat kärsimään kuten minä ja veljeni olemme kärsineet koko lapsuutemme. Toisaalta mun on vaikea uskoa, että sellaisia välittäviä miehiä on edes olemassa.

En tiedä miten tuo lähtö käytännössä. Auto on yhteinen, voiko ottaa sen? Mistä saan rahaa, et pärjätään alussa? Entä miten lasten ja miehen tapaamiset, jos mies sellaisia edes haluaa?

Oon jotenkin niin turta ja järkyttynyt siitä millaiseksi ihmiseksi mieheni on paljastunut. Tuntuu, että tämä on pahaa unta.

Ensinnäkin :hug:
Ole rauhallinen, kyllä asiat järjestyy. Tee yksi asia päivässä. Käy vaikka ensin siellä Kelalla. Jos eläinten ei ole hyvä jäädä miehen luo, niin etsi heille uudet kodit, käytä yksi päivä sopivien paikkojen selvittämiseen. Etene varmasti ja jollain tietyllä aikataululla. Älä pysähdy miettimään. Voimia.

Olen työttömänä lasten kanssa kotona, joten mitään turvattua toimeentuloa meillä ei ole. Kelan rahoilla sitten pitäisi yrittää elää. Olis edes työpaikka, niin lähteminen olisi paljon helpompaa.

[QUOTE="merikukka";22087360]Olen työttömänä lasten kanssa kotona, joten mitään turvattua toimeentuloa meillä ei ole. Kelan rahoilla sitten pitäisi yrittää elää. Olis edes työpaikka, niin lähteminen olisi paljon helpompaa.[/QUOTE]

Jos sulla ei ole työpaikkaa tai näyttää siltä, ettei paikkakunnalta ole sellaista löytymässä, niin voisitko sä kuvitella hakevas töitä muualta? Aika hommahan siinä on muuttaa muualle, mutta sun pitää kuitenkin muuttaa jonnekin..

En tiedä noista palvelevista puhelimista.

Mies tuli kotiin ja pyyteli eilistä anteeksi. Se on sen ratkaisu aina kaikkeen, saa olla kuinka kamala vaan, mut kun sanoo anteeksi sen jälkeen niin kaikki on taas hyvin. Huoh.

Voin kyllä muuttaa muuallekin ihan hyvin. Tosin suuriin osa ystävistä jää sitten tänne, samoin kuin äitini ja veljeni. Mutta ainakin läheisimpään isoon kaupunkiin voisin muuttaa. En kyllä tiedä miten pärjään esim. ilman autoa. Auto on yhteinen ja siitä on vielä vähän lainaa jäljellä. Sitten on vielä talolaina, mutta mies voi varmaan ottaa talon omiin nimiinsä tai sitten laitetaan myyntiin.

Eniten pelottaa se miten jaksan kahden pienen lapsen kanssa yksin, kun nyt sentään pääsen kerran viikossa jumppaan. Sitten ei olisi mahdollisuutta enää siihenkaan. Välillä oon aika väsynyt, kun olen lasten kanssa 24/7.

Voin pyytää äidiltä, jos asumme tällä paikkakunnalla. Jos kauhean kauas muutan ei varmaan tule onnistumaan käytännössä kovin usein. Äidilläni on aika vaativa työ ja on usein arkena aika väsynyt sen takia, joten ei varmaan kauhean usein pysty lapsi ottamaan.

Mulla oli melkein tommonen tilanne sillä erotuksella että mies kyllä joskus oli lasten kanssa, minun ja hänen suhteensa ei toiminut. Vuosia sitä kökköä jaksoin kunnes tapasin yhden miehen, yhden illan suhde johti tapaamisiin ja se sai silmäni aukenemaan. Tajusin kuinka pa***** suhde minulla on ja laitoin eropaperit vetämään. Nyt mulla on oma kämppä, tämä uusi ihastus oli ja meni eikä mitenkään liittynyt eroomme. Se oli minulle kuitenkin tärkeää että hän sai tavallaan minut uuden alkuun, oli se viimeinen pisara kuten sanotaan. Nyt elämme muutto yms. prosessia läpi ja en ole vielä katunut sekuntiakaan että uskalsin vihdoin haluta jotain omaa ja arvokasta vaikka lapsia 2 yhteistä onkin.

Mä mietin täällä ihan samoja juttuja kun sinäkin merikukka.
Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja ottaa asiat puheeks miehen kanssa joku ilta, mutta sitä on niin väsyny illalla että käy vaan nukumaan.
meillä kolme ulkokoiraa jotka on mun, mitä niiden kanssa jos ero tulee?! Se olis mulla kuitenkin muutto rivariin tai kerrostaloon ja miten onnistuu kolmen koiran kanssa arjen pyörittäminen vilkaan taaperon kanssa?!

Sen neuvon teille kaikille eroa miettiville kuitenkin annan että miettikää asia omassa mielessänne niin valmiiksi ettei mitään muuta keinoa ei enää ole, prosessi on älyttömän rankka ainakin jos on aviossa ja yhteisiä lapsia sekä asuntovelkaa...ei mikään helppo homma ja rahaa kuluu.....

Yhteistyössä