Miten miestä voisi testata, että välittääkö se aivan oikeasti minusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suruinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suruinen"

Vieras
Elämä pelkkää arkea ja aina ei siltä tunnu, että mies minusta aidosti välittäisi, tuntuu ettei ikinä tee ihan vain minun mieliksi jotain.

Nyt joku arkeen soveltuva testi jotta näen edes pilkahduksen välittämistä

[QUOTE="a.p";29772338]no tietenkin se sanoo että välittää, haluaisin vain nähdä sen käytännössä[/QUOTE]

No sit sanot sille vaan, että ei siltä tunnu ja että asialle pitää tehdä jotain! Menkää vaikka johonkin parisuhdeleirille, jos ette osaa puhua tai osoittaa toisillenne välittämistä!

Jos sulla on sellainen tunne että sun täytyis testata sitä välittämistä jollain, niin eiköhän se jo valitettavasti kerro sulle ihan tarpeeksi miehen käyttäytymisestä ja teidän tilanteesta.

Sano sille että se ei saa enää ikinä olla yhteydessä keneenkään perheessään tai sitten eroatte!!! Tai sano että jos se ei anna sulle kaikkia sen rahoja niin jätät sen!!

No on vähän hemmetin typerää tuollainen testailu, kuten edellä jo sanottiin.

No idea tässä on se, että mies saattaa välittää vaikkei sitä mitenkään näytä. Se on MIES, ei ne aina osaa.

Jos mulla vaikka on jokin paikka kipeä, tuntuu ettei sano juuta eikä jaata koko asiaan. Jos hänellä on jokin paikka kipeä, niin kyllä minulla tulee suru ja kyselenkin mieheltä, että vieläkö on kipeänä jne.

Minusta tuollainen kertoo vain naisen epävarmuudesta ja marttyyriluonteesta. "sanot että välität mutta et välitä kuitenkaan. Niisk!"

Ei, vaan siitä että oletusarvoisesti aikuinen ihminen on kykeneväinen näyttämään tunteensa niin että kumppanikin tiedostaa olevansa tärkeä ja haluttu. Eikä niin että sitä täytyy parisuhteessa epäillä ja miettiä. Kyllä ne ne teot on, eikä niinkään ne sanat.

Mun mies avaa mulle oven ja antaa mennä ensin. Kantaa kauppakassit kyselemättä. Ostaa joskus jotain kivaa, esim. kukkia. Ajattelee mua kaupassa ja ostaa vaikka jukurttia josta tykkään. Mietiskelee, miten kohta voimme matkustella ihan kahdestaan kun lapset on jo isoja. Seurusteluajoilta muistan, kuinka lähetti mulle junalippurahat, kun mulla ei olis muuten ollut varaa matkustaa häntä tapaamaan viikonloppuna.

Ei tarvitse testailla, kaikki nuo (ja paljon muuta) kertoo, että mies välittää. Vaikkei muuten tykkäämisistä osaa puhuakaan. Että aika pahalta kuulostaa ap, jos sun pitää jotain testejä keksiä. Jutelkaa mieluummin.

Älkää nyt noin ilkeesti toista tyrmätkö. Eiköhän meiilä kaikilla tuu joskus epävarmoja hetkiä jolloin ajattelee tällaisia. Varsinkin jos on ollu jotenkin kylmäkausi toisella. Te superitsevarmat supermarjot saatatte jonainpäivänä havahtua kun ukko onkin vaihtanu nuorempaa ja ootte ollu niin sokeita itsevarmuudessanne koska tehän ootte niin täydellisiä ettei näin vois käydä! Ja se mies on kyllästyny teidän täydellisyyteen.

Tottakai jokainen normaali ihminen haluaa joskus sen kuulla puolisoltansa että vieläkö välittää.
En mä osaa mitään testiä sanoa mutta meillä oli kans jotenkin vaisu jakso äskettäin (ollaan oltu 22 v. yhdes) ja järjestin lapsille hoitajan ja vein miehen treffeille joka kyllä auttoi ! En siis suoraan kysynyt että rakastatko vielä mutta hän kyllä sen treffeillä sanoi.

Joskus se arki vaan tekee kaiken niin "harmaaks" ettei huomaa toiselle sitä aina sanoa. Sanotko itse miehellesi että vielä rakastat ?

Ei, vaan siitä että oletusarvoisesti aikuinen ihminen on kykeneväinen näyttämään tunteensa niin että kumppanikin tiedostaa olevansa tärkeä ja haluttu. Eikä niin että sitä täytyy parisuhteessa epäillä ja miettiä. Kyllä ne ne teot on, eikä niinkään ne sanat.

Oletusarvoisesti toisesta välittää jos on parisuhteessa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että heille pitää jatkuvasti todistella milloin milläkin sirkustempulla että välitetään. Eikä sekään välttämättä riitä. En väitä että ap sellainen olisi, mutta kyllä minua vituttaisi joutua koko ajan todistelemaan tunteitani.

Oletusarvoisesti toisesta välittää jos on parisuhteessa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että heille pitää jatkuvasti todistella milloin milläkin sirkustempulla että välitetään. Eikä sekään välttämättä riitä. En väitä että ap sellainen olisi, mutta kyllä minua vituttaisi joutua koko ajan todistelemaan tunteitani.

ei se aina oo niin mustavalkoista. Kyllä moni saattaa jumittua parisuhteeseen vaikka ei enää välittäis tai oliskaan tunteita.

No jos et niitä näytä tai niistä kerro niin miten se toinen sitten voi tietää? Kun sanot että välität, mutta et näytä. Niinkö?

Minulle ei tarvitsisi todistella mitään, jos arjessa näyttäisi välittävänsä. Kyselisi esim vointiani jos minulla on kipuja. Laittaisi minulle vaikka joskus aamukahvia valmiiksi (ei itse juo, osaa kyllä keittää), mutta minun miehelleni ei tule mieleenkään tällaiset asiat, että voisi sen toisen mieliksi jotain tehdä.
Sitten sanoo rakastavansa, mutta miten hän sen näyttää minulle kun on tuollainen?

[QUOTE="a.p";29772886]No jos et niitä näytä tai niistä kerro niin miten se toinen sitten voi tietää? Kun sanot että välität, mutta et näytä. Niinkö?

Minulle ei tarvitsisi todistella mitään, jos arjessa näyttäisi välittävänsä. Kyselisi esim vointiani jos minulla on kipuja. Laittaisi minulle vaikka joskus aamukahvia valmiiksi (ei itse juo, osaa kyllä keittää), mutta minun miehelleni ei tule mieleenkään tällaiset asiat, että voisi sen toisen mieliksi jotain tehdä.
Sitten sanoo rakastavansa, mutta miten hän sen näyttää minulle kun on tuollainen?[/QUOTE]

Mies ei siis tee yhtään mitään sinun eteesi? Olisitko sitten tyytyväinen kun mies keittää sinulle kahvia kun pyydät? Olet sitten vakuuttunut että mies rakastaa?

[QUOTE="a.p";29772461]No idea tässä on se, että mies saattaa välittää vaikkei sitä mitenkään näytä. Se on MIES, ei ne aina osaa.

Jos mulla vaikka on jokin paikka kipeä, tuntuu ettei sano juuta eikä jaata koko asiaan. Jos hänellä on jokin paikka kipeä, niin kyllä minulla tulee suru ja kyselenkin mieheltä, että vieläkö on kipeänä jne.[/QUOTE]

Ei mieheltä voi odottaa empatiaa sillä tavoin kuin naiselta. Se vain on niin - miehet ovat sellaisia.

Mies ei siis tee yhtään mitään sinun eteesi? Olisitko sitten tyytyväinen kun mies keittää sinulle kahvia kun pyydät? Olet sitten vakuuttunut että mies rakastaa?

No nämä olivat vain muutama esimerkki. Ja kyllä se varmasti keittäisikin kahvia jos pyytäisin, mutta hän ei tee mitään ilman pyytämistä, hänelle ei tuli ikinä ajatusta, että teenpä nyt näin ja ilahdutan toista.
Jokaista asiaa pitäisi itse pyytää.

Se just on pahinta ihmissuhteessa, että asettaa toiselle odotuksia mikä olisi se oikea tapa osoittaa rakkautta. HArva viitsii ryhtyä ajattelemaan, mitä se toinen jo tekee rakkauden eteen. Siinähän joutuu asettumaan toisen asemaan ja tutustumaan häneen kunnolla, eikä se ole niin kivaa kuin päästä pompottamaan puolisoaan kaikenlaisilla älyttömyyksillä niin kuin voisko sen saada mustasukkaiseksi tai pitäiskö naisellisen luennon kuinka rakkautta täytyy toista kohtaan osoittaa. Hrrrr!

Naisethan eivät muutenkaan anna hirveästi arvoa jonkun peruspekan rakkauden osoituksille. On aivan selvää, että peruspekka pesee auton, nakuttelee taloa kuntoon, maksaa perheen lomamatkat, suostuu sietämään muijan nalkutuksia pms:n aikana, kuuntelemaan tunteellisia puheita parisuhteen ongelmista, hyväksymään sen ettei oma muija tykkää omasta systeristä/äidistä, jäämään kotiin jos muija ei suostu lähtemään miehen suvun juhliin yms. Kaiken päälle pitää olla jatkuvasti panokunnossa ja raahata kukkia kiitokseksi milloin mistäkin muijan saavutuksesta tai pelkästään että se on vaimo.

Yhteistyössä