Lähtisinkö yksin kahden lapsen kanssa uimahalliin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Besserwisser

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
4 671
0
36
Mies on kipeänä ja mulla on tylsää. Ulkona pyryttää niin kovasti, ettei lapset viihdy siellä tuntia pidempään. Lähtisinköhän sitten uimaan lasten kanssa, ne ovat 1,5- ja 3-vuotiaita...? Lähtisitkö sä? :/

ite ollu 5n lapsen kans yksin kylpylöis ym reissuil ja kyl miä ainakin pärjänny. Nyt ovat jo siis isompia, mutta silloin kun ovat olleet pienempiäkin. (vanhin ollut 9,5v kun nuorin syntynyt)

Näiden omien suunnilleen samanikäisten kanssa en lähtisi - en nauttisi siitä eivätkä nauttisi lapsetkaan - yksi haluaa isoon altaaseen ja sit ei voi mennä, kun pientä ei voi jättää ja ja ja. Mutta jos lapset tyytyväisenä viihtyisivät lastenaltaassa ja olisivat rauhallisia (odottaisivat suihkussa eivätkä juoksentelisi) niin voisin uskaltaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
omieni kanssa en lähtisi. Jos lapset ovat rauhallisia ja suostuvat olemaan samassa altaassa, jossa saa käyttää kellukkeita, voisin harkita.

Me ollaan aina oltu sellaisessa monitoimialtaassa, jossa esikoinen ui itse kellukeiden kanssa ja kuopus istuu sylissä tai selässä. Melko rauhallisia tapauksia nämä kyllä ovat ja käydään aika usein uimassa koko porukalla.

Mä oon käynyt useammankin lapsen kanssa uimahallissa, mutta jossain vaiheessa 2 villikon kanssa en enään viitsinyt, kun eivät totelleet ja juoksentelivat miten sattuu. Eli riippuu paljon miten lapset käyttäytyvät.

Mä lähtisin ainakin. Meillä mies ei ole ikinä ollut meidän kanssa uimahallissa, ei kuulemma tykkää siellä käydä, niinpä uimareissut on ollut aina mun heiniä. Suunnilleen siitä lähtien mulla on kaikki lapset mukana olleet, kun pienin on ollut n. 1v (siis myös silloin kun toinen oli 3v ja toinen 1v ja kolmas vasta pilkkeenä silmäkulmassa..). Nyt ovat jo isoja (5v, 7v ja 10v), ja itekin pääsee uimareissuilla jo vähän helpommalla, kun ei tarvi silmät olla selässäkin... Mutta lähtisin siis uimaan.

Kyllä, jos olisivat omia. Vieraita lapsia en uskaltaisi viedä. Kyllä sinä varmaan omasi tiedät ja osaat arvioida, onnistuuko reissu. Mikään rento reissuhan tuo ei taida äidille olla..

kaksi saman ikäistä poikaa mulla, ja todella rauhallisia ja tottelisi kyllä tuollaisessa jännässä paikassa. Mutta en silti lähtisi. En jaksaisi kun on se itselle kuitenkin stressaava tilanne kun pitää olla silmät selässäkin ja toivoa koko ajan mielessään että kumpikaan ei hermostu tai ala kiukuttelemaan tai keksi lähteä omille teilleen juoksujalkaa... Kun se on vaarallista liukkailla kaakeleilla... Omassa kylpyhuoneessakin melkein kerran viikossa meinaavat liukastua suihkussa.
Menkää kylpylelujen ja saippuakuplien kanssa kylpemään omaan kylppäriin:) Paljon helpompaa, eikä tarvii hävetä jos lapset riehaantuu tai kiukuttelee

Alkuperäinen kirjoittaja minsi:
tokihan se on lasten luonteesta ym kiinni, mutta väittäisin kyllä myös, et pikkiriikkisen verran myös asenteestakin. saa väittää vastaan, riitelemään en rupia.

No juu, jos lähden asenteella "kaikki menee kuitenkin pieleen", niin varmaan silloin kaikki meneekin.

Huh, saattaa kyllä tulla hiki pukuhuoneessa kahta lasta ja itseä pukiessa.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
kaksi saman ikäistä poikaa mulla, ja todella rauhallisia ja tottelisi kyllä tuollaisessa jännässä paikassa. Mutta en silti lähtisi. En jaksaisi kun on se itselle kuitenkin stressaava tilanne kun pitää olla silmät selässäkin ja toivoa koko ajan mielessään että kumpikaan ei hermostu tai ala kiukuttelemaan tai keksi lähteä omille teilleen juoksujalkaa... Kun se on vaarallista liukkailla kaakeleilla... Omassa kylpyhuoneessakin melkein kerran viikossa meinaavat liukastua suihkussa.
Menkää kylpylelujen ja saippuakuplien kanssa kylpemään omaan kylppäriin:) Paljon helpompaa, eikä tarvii hävetä jos lapset riehaantuu tai kiukuttelee

Tuota tehdään lähes joka ilta muutenkin, eikä se mun omaa tylsistystäni poista. :/

Yhteistyössä