Lähtisitkö etelään yksin neljän lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm..

Vieras
Mietin tässä jos ottaisin äkkilähdön lasteni kanssa esim. Turkkiin tai Kreikkaan huhti- tai toukokuussa. Ei oikein saada ketään mukaan, ja reissukuume on kova. Itse olen reissannut paljonkin ja muksutkin ovat olleet aiemmin niin lentokoneessa kuin uusissa paikoissa. Ainoa mikä arveluttaa on se jos sairastun. Toisaalta pakettimatkalle jos mennään, niin tuohan sekin jonkinmoista turvaa. Löytyykö täältä muita ketkä reissaavat yksin useammankin lapsen kanssa? Niin ja lapset ovat 10v, 9v ja kaksoset 3,5v :)

No tuo on se ainoa asia mikä arveluttaa. Sen takia suljin omatoimireissun pois suunnitelmista. Pakettimatkalla kuitenkin lapsista huolehdittaisiin tai heidät hoidettaisiin paluulennolle jos minulle jotain sattuisi. Ajankohta vain on sellainen että ei matkaseuraa ole saatavilla. Ex-miestä ja lasten isää kysyin eilen mukaan, mutta näyttää siltä ettei pysty ottamaan juuri silloin vapaata.

-Ap

Ja Mamatsu, kiva kuulla että uskaltauduit yksin lasten kanssa. En epäile hetkeäkään etteikö meillä olisi ihana loma, ja taidan kyllä ottaa sen "riskin" että lähden yksin reissuun :)

Lähtisin! Tuskinpa niin huono tuuri on, että jonkun vakavamman taudin/kohtauksen saat, ja jos saisitkin, niin aivan samoin se kävisi silloin, jos sulla olisi vain yksi lapsi mukana.. Tommosella logiikalla, "että jos", et voisi tehdä ikinä mitään!

kolmestaan 5 ja 9-vuotiaiden kanssa ja seuraavana vuonna myös. Pakettimatkat mekin tilasimme juuri siksi että on jotain turvaa oppaista, jos mulle olisi sattunut jotain. Mutta kaikki meni hyvin ja kivaa oli, matkoja on muisteltu paljon jälkeenpäinkin.

3,5veet ovat kyllä melko haastavassa iässä ja itse varmaan uupuisin tuossa kokoonpanossa, mutta itse tunnet lapsesi ja itsesi parhaiten.

Omien neljän lapseni kanssa en lähtisi, mutta sinun tilanteessasi varmaan lähtisinkin. :) Siis kun lasten iät ovat jo tuollaiset, matkustuskokemusta löytyy ja tuo sairastuminen/onnettomuus olisi ainoa epäilyttävä juttu. Pakettimatka kuulostaa kyllä mukavan turvalliselta vaihtoehdolta.

Tottakai lähtisin! Mulla lapsia neljä 2-10v. ja mieluusti matkustaisin heidän kanssaan, ainoa vaan että meillä on melko vähän yhteistä lomaa (lapset ovat koulujen lomat pitkälti isän kanssa ja kesälomalla Suomessa on ihanaa). Ehkä ensi vuonna? Mutta teille toivotan hyvää reissua! :)

Reissuun vaan, kyllä 9 ja 10 v osaavat hakea jo apua, jos jotain sattuu. Ja hoitaa pikkusisaruksiaan lennolla, jos jostain syystä et pääsisi mukaan. Mutta mitään ei satu. Hauskaa lomaa!

Kiitos vastauksista :)
Kyllä me reissuun taidetaan lähteä, tosiaan kun ainoa epäily on tuon "jos jotain sattuu" kanssa. En ole jossittelevaa tyyppiä muutenkaan, miksi siis nytkään.

Ja te jotka ette lähtisi, tai mietitte että ette ainakaan neljän kanssa, niin teillä ei varmaan ole omakohtaista kokemusta neljästä, tämän ikäisestä lapsesta? Koska kyllähän noiden kanssa siinä pärjää missä pärjäsi yhden ja kahdenkin kanssa :) Asenteesta kiinni, meillä lomilla ainakin vähemmän kinaa ja draamaa mitä esim.kotona tuppaa olemaan.

No vielä on mahdollisuus että eksä lähtee mukaan, mutta jos ei, mennään viisistään.. Ja nyt katsomaan tarjontaa :)

Kiitos, ap :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Olen ollut kolmen kanssa muutamaankin otteeseen, kerran kaksi pienintä olivat Bamse-kerhossa pari tuntia muutamana päivänä ( tai jotain sellaista), jotta saatiin vanhimman kanssa tehdä jotain muuta.

Kaikki reissut olivat tosi kivoja, hauskat muistot!

Nehän on sun lapsia. Mä lähtisin. 10-vuotiaalle voi jo näyttää puhelinnumeron (esim. Opas, kun on pakettimatka) mihin soittaa jos jotain kävisi. Kertoa että tähän numeroon soitat ja kerrot kaiken jos äitille kävisi jotain.

Niille lapsille voi puhua :)

Yhteistyössä