Laihdunko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Hitto vieköön on kertyny painoa taas ihan sikana..

En jaksa alkaa TAAAAS laskemaan kaloreita tai hiilareita enkä yhtään mitään.

Mietin, että jos teen vaan raa'an päätöksen ja syön vain suunnitellun mukaan.

Eli laihdunko jos syön näin:

Aamupala: 1 ruisleipäviipale, rasvaa, juustoa ja leikkelettä, kasviksia leivälle, hedelmä.

Lounas: Kouluruoka, salaattia puolet lautasesta, yksi lautasellinen.

Välipala: Hedelmä

Päivällinen: tavallinen kotiruoka (samoin kun lounas)

Iltapala: Sama kun aamulla, paitsi ei hedelmää

Onko ok?

[QUOTE="Lilli";25082486]Hitto vieköön on kertyny painoa taas ihan sikana..

En jaksa alkaa TAAAAS laskemaan kaloreita tai hiilareita enkä yhtään mitään.

Mietin, että jos teen vaan raa'an päätöksen ja syön vain suunnitellun mukaan.

Eli laihdunko jos syön näin:

Aamupala: 1 ruisleipäviipale, rasvaa, juustoa ja leikkelettä, kasviksia leivälle, hedelmä.

Lounas: Kouluruoka, salaattia puolet lautasesta, yksi lautasellinen.

Välipala: Hedelmä

Päivällinen: tavallinen kotiruoka (samoin kun lounas)

Iltapala: Sama kun aamulla, paitsi ei hedelmää

Onko ok?[/QUOTE]
Joo, perjantaina oot jo viisi kiloa kevyempi. tsemppiä !

Kuinka suuri sun annoskokosi on? Jos lapat lautasen kukkuralleen pottua ja läskisoosia ja puolet salaattia, se on vähän eri kuin tilkka läskisoosia ja kaksi pientä pottua.

No tuo on mun normaali ruokavalio, en ole suursyömäri tavallisen ruuan suhteen. MUTTA tän kaiken LISÄKSI kiskon nykyään valtavasti herkkuja. Esim. suklaalevy uppoaa helposti illassa, karkkia, sipsiä yms. kuluu PALJON.

Annoskoot on varmaan ihan ok:t, 1-2 perunaa, kauhallinen kastiketta. Yleensä ruokaa on alle puolet lautasesta, töissä arabian tavallinen valkoinen lautanen (sellainen mitä on joka paikassa) kotona suht saman verran. Eli ruoka ei uskoakseni ole ongelma, nuo herkut on.

Missäs on liikunta??? Ei välttämättä tarvi vähentää syömistä jos lisää liikkumista. Mulle ainakin sopii paremmin ja juoksulenkeistä saa kaupan päälle timmin kropan

Entäs juomisesi?

Vettä 1-2 litraa/päivä
Maitoa 3 lasia.
Kaksi hedelmää päivässä on liikaa. Vaihda rahka, jugurtti, ja marja sekoitukseen tai kananmunaan.
annoskoko pieneksi, lautanen ei saa olla täynnä.

No tuo on mun normaali ruokavalio, en ole suursyömäri tavallisen ruuan suhteen. MUTTA tän kaiken LISÄKSI kiskon nykyään valtavasti herkkuja. Esim. suklaalevy uppoaa helposti illassa, karkkia, sipsiä yms. kuluu PALJON.

Annoskoot on varmaan ihan ok:t, 1-2 perunaa, kauhallinen kastiketta. Yleensä ruokaa on alle puolet lautasesta, töissä arabian tavallinen valkoinen lautanen (sellainen mitä on joka paikassa) kotona suht saman verran. Eli ruoka ei uskoakseni ole ongelma, nuo herkut on.

Jos sä et vähennä tai lopeta tuota älytöntä herkuttelua niin sun on aivan sama syötkö sä kaks vai kolme perunaa. Varmaan ymmärrät sen itsekkin.
Pidät eka pari viikkoa tai kuukautta ihan sokeritonta ruokavaliota niin pääset tuosta mässäyksestä eroon. Syöt mahan lähes täyteen ihan perus ruokaa. Sinullekki suosittelen tutustumaan kiloklubia.
Seki et jos et syö ruoka-aikana tarpeeksi ja kunnolla niin illalla on ääretön nälkä joka purkautuu älyttömällä mässäämisellä.

No yritin kysyä, että laihdunko jos syön noin..

Liikun n.3 kertaa viikossa, lenkkeilyä. Enempää en jaksa, ehdi eikä kiinnosta.

Vettä juon melko paljon, n. 2 litraa päivässä, ruualla vettä, joskus piimää. Maitoa en juo..

Miksi 2 hedelmää on likkaa? sopis välipalaksi hyvin kun ei tarvi kylmäsäilytystä..

[QUOTE="tiina";25082739]Entäs juomisesi?

Vettä 1-2 litraa/päivä
Maitoa 3 lasia.
Kaksi hedelmää päivässä on liikaa. Vaihda rahka, jugurtti, ja marja sekoitukseen tai kananmunaan.
annoskoko pieneksi, lautanen ei saa olla täynnä.[/QUOTE]

Kaksi hedelmää päivässä on liikaa?? Millähän mittapuulla? On se nyt herranjumala nykyään kun kaikki normaali ruoka on jotenkin vaarallista. Leipäkin on myrkkyä eikä hedelmiäkään saisi syödä. Haloo

[QUOTE="vieras";25082696]Missäs on liikunta??? Ei välttämättä tarvi vähentää syömistä jos lisää liikkumista. Mulle ainakin sopii paremmin ja juoksulenkeistä saa kaupan päälle timmin kropan[/QUOTE]
Kyllä ne herkut täytyy jättää. Pelkällä liikunnalla ei laihdu.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25082785:
Älä nyt ainakaan hedelmistä luovu, parempia ne ovat kuin suklaa tai karkit ;) Vaikka et heti paljon laihtuisikaan on tuo uusi ruokavalio sulle varmaan terveyden kannalta parempi ja kuitenkin suht. helppo nuodattaa.

Kiitos, niin ajattelinkin, että ei tää varmasti olis ainakaan mitenkään epäterveellinen..

Saa nähdä sit kuinka alkaa putoamaan =)

Jos heität ne herkut hemmettiin ja syöt esimerkkisi mukaan (etkä napostele!) niin ihme on jos et laihdu.

Ja aika perkeleen paljon joutuu liikkumaan, jos meinaa laihtua muuttamatta ruokavaliota. Joten kyllä se laihtuminen vaatii ruokaremontin.

Olen varma, että painosi tippuu tuolla mitä suunnittelit, tee ihan just niin ja tule kuule kertomaan tuloksia jonkun ajan päästä. Mulla itsellä on ongelma, että paino junnaa ihan samassa koko ajan, vaikka voin oikeastaan sanoa jo olevani himoliikkuja. Ongelmani on se, että en ole saanut aikaiseksi vähentää syömistäni. En syö oikeastaan herkkuja juuri lainkaan, mutta tavallinen ruoka uppoaa liian hyvin. Eli kun joku mainitsi, että liikunnan lisääminen auttaa,niin mulla ei ole auttanut kun syön entiseen tapaan. En kylläkään alkanut liikkua ensisijaisesti painon takia, se on normaalirajoissa, mutta enempääkään ei saa tulla.

[QUOTE="vieras";25082881]paino saattaa tippua mutta lihaksista eikä läskistä, koska proteiini puuttuu melkein kokonaan :([/QUOTE]

Miten tästä puuttuu proteiini? Aamulla juustoa ja leikkelettä, ruualla aina lihaa, kalaa, kanaa tms. sama iltaruualla ja iltapalalla taas leikkelettä yms.

Mitä pitäis syödä enemmän?

[QUOTE="koppis";25082925]Olen varma, että painosi tippuu tuolla mitä suunnittelit, tee ihan just niin ja tule kuule kertomaan tuloksia jonkun ajan päästä. Mulla itsellä on ongelma, että paino junnaa ihan samassa koko ajan, vaikka voin oikeastaan sanoa jo olevani himoliikkuja. Ongelmani on se, että en ole saanut aikaiseksi vähentää syömistäni. En syö oikeastaan herkkuja juuri lainkaan, mutta tavallinen ruoka uppoaa liian hyvin. Eli kun joku mainitsi, että liikunnan lisääminen auttaa,niin mulla ei ole auttanut kun syön entiseen tapaan. En kylläkään alkanut liikkua ensisijaisesti painon takia, se on normaalirajoissa, mutta enempääkään ei saa tulla.[/QUOTE]

Oletko koskaan laskenu kaloreita? Voi olla että syöt liikuntaan nähden liian vähän? tai vääränlaista ruokaa. Tai sitten sinulla on läskistä kehittyny lihasta joka painaa enempi kuin läski.

Tunnin hikilenkki vie n 75 kg painavalta henkilöltä 500 kcal. Yksi läskikilo on (ainakin palstan mukaan) 7000 kcal eli jos liikut 14 tuntia hikilenkkejä viikossa muuttamatta ruokatottumuksiasi, laihdut kilon viikossa.

Suuremman vaikutuksen saat yhdistämällä ruokien laadun ja määrän tarkkailun.

lisää raakoja faktoja
http://www.iltalehti.fi/terveys/200901138869504_tr.shtml

Miten tästä puuttuu proteiini? Aamulla juustoa ja leikkelettä, ruualla aina lihaa, kalaa, kanaa tms. sama iltaruualla ja iltapalalla taas leikkelettä yms.

Mitä pitäis syödä enemmän?

riippuu toki määristä, mutta etenkin laihduttaessa proteiinia olisi hyvä saada min 1,5 g per painokilo.

Hyvin harva saa riittävästi proteiinia ilman erityistrkailua kun tarkastellaan arvoja.