Laihdutus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -5 kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

-5 kg

Vieras
Aikooko joku/ onko joku joskus alkuraskaudessaan laihduttanut? Itse ajattelin sellaiset viitisen kiloa tässä parin kuukauden aikana yrittää karistaa. Mietin vaan, että kai se on turvallista? Syön monipuolisesti, mutta jätän herkut nollaan ja lisään liikuntaa. Kuulostaa turvallisesta minusta, mutta onhan se varmasti turvallista vauvalle?

En suosittele. Keskity mieluummin siihen että paino ei nouse. Jätä herkut minimiin ja syö kolmen tunnin välein yhteensä noin 1800-2200 kilokaloria päivässä riippuen paljon liikut ja millainen työ on.

Terveellisesti toki kannattaa syödä/liikkua, mutta varsinainen laihdutus raskaana ollessa ei ole hyväksi. Karista ne kilot sitten synnytyksen jälkeen ja nauti raskaus-ajasta vaan nyt miettimättä laihdutuksia. :)

Laihduttaminen ei todellakaan ole järkevää raskaana ollessa.
Imeliä nyt voi aina välttää ja liikkua, sitähän suositellaankin mutta terveellisesti on syötävä jos tahdot, että raskaus etenee ongelmitta.

Ihanaa odotusta vain sulle, kuuden muksun mammalta:)

älä nyt missään tapauksessa laihduttamaan rupea!! muuta vaikka ruokavalios sellaseks terveelliseks, herkkupäivät kunniaan. siis syöt terveellisemmin, mut älä laihduta, se ei oo vauvalle hyväks. voisit käydä tk:n ravitsemusterapeutilla juttelemassa oikeasta ruokavaliosta :)

Kiitos vastauksista!
En tietenkään meinannut, että laihduttamalla laihduttaisin. Mutta tapanani on ollut ennen raskautta syödä päivittäin herkkuja (ylipainoinen en ole) ja nyt olen ne tosiaan jättänyt ihan kokonaan, joten varmaan paino saattaa tippua. Yritän tosiaan korvata herkut järkevällä ruualla. Itse asiassa niitä karkkeja ja pullia ei edes tee enää mieli.
Mutta liikuntaa aion harrastaa noin 4 krt viikossa voinnin mukaan, ennen noin kerran pari viikossa. Luulen siis, että paino tippuu vaikka en sitä edes yrittäisi. Eli tavallaan en yritä laihduttaa vaan muutan elintapani terveellisemmiksi. Kuulostaako nyt paremmalta? :)

Yhteistyössä