Laitetaas helppoja+hyviä arkiruokia pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Texas Flame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Texas Flame

Vieras
Tää on tosi hyvää ja helppo tehdä :)

Broilerikiusaus

2 ps peruna-sipulisekoitusta
450 g marinoituja broilerinfileesuikaleita
1 rkl öljyä
1 ps (150 g) Kippari-murua
1 dl persiljaa
ripaus suolaa
ripaus mustapippuria
4 dl ruokakermaa

Ruskista broilerisuikaleet. Kaada puolet peruna-sipulisekoituksesta voideltuun uunivuokaan. Mausta ripauksella suolaa ja pippuria. Levitä broilerisuikaleet vuokaan ja ripottele päälle puolet Kippari-juustosta sekä hienonnettu persilja. Lisää loput perunat. Mausta ne suolalla ja pippurilla. Kaada ruokakerma vuokaan ja ripottele pinnalle loput juustomurut. Kypsennä 200-asteisessa uunissa noin tunti
<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 12:32 Texas Flame kirjoitti:
Älkääs nyt viittikö :o Etteikö kukaan muu tee helppoja kotiruokia, ku mä :D :D
Teen mä helppojakin ruokia, luulen, että meidän huushollin kotiruokaa ei pidetä perinteisesti nk. kotiruokana :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 18:15 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 12:32 Texas Flame kirjoitti:
Älkääs nyt viittikö :o Etteikö kukaan muu tee helppoja kotiruokia, ku mä :D :D
Teen mä helppojakin ruokia, luulen, että meidän huushollin kotiruokaa ei pidetä perinteisesti nk. kotiruokana :/

Eihän sen kotiruuan, niin "perinteistä" tartte aina ollakkaan :) Juu ja sun ruokasivut on ollu kovassa syynissä :D Ens viikoksi sieltä bongasin tomaattisei:n mitä tässä huushollissa syödään...

Sipatti
300g kinkkusuikaleita (Esim.saunapalvea tai valmiita pizzasuikaleita)
1rkl margariinia
3rkl vehnäjauhoja
5-6dl maitoa
valkopippuria, mustapippuria, yrttimaustetta...

Leikkaa kinkku kuutioiksi. Ruskista kinkkukuutioita kattilaan pohjalla rasvassa. Ripottele päälle jauhot, sekoita, mutta älä ruskista.Lisää maito ja sekoita hyvin. Anna kastikkeen hautua noin 10 minuuttia ja mausta. Tarjoa keitettyjen perunoiden, perunamuusin tai pastan kanssa.

Makkarakastike
300g lenkkimakkaraa tai nakkeja
1sipuli
2rkl vehnäjauhoja
n5dl vettä
1prk tomaattipyrettä
1 suolakurkku
lihaliemikuutio tai mausteita oman maun mukaan
(halutessasi puoli desiä kermaa)

Kuutioi makkara ja silppua sipuli. Ruskista ne pannulla kevyesti, lisää vehnäjauhot ja sekoita niitä, kunnes ne ruskistuvat. Lisää vesi ja anna hautua 5 min. Mausta ja lisää suolakurkku ja kerma. Kuumenna ja tarjoile perunan kanssa.

Lohikiusaus

1kg perunasipulisekoitusta
1pkt kirjolohisuikaleita
2dl ruokakermaa
1dl maitoa
pippuria
suolaa
paprikajauhetta

Uunivuokaan kaadetaan puolet perunasipulisuikaleista, ripotellaan mausteita päälle. Sitten lohisuikaleet tasaiseksi kerrokseksi. Lohen päälle loput perunasipulisuikaleet ja taas maustekerros. Lopuksi päälle kaadetaan kerma ja maito. 200asteisessa uunissa 45min-1tunti.

Maustamisen voi myös hoitaa myös niin että sekoittaa kulhossa koko pussiin perunasipulisekoitusta kaikki mausteet. Paprikan tilalle voi laittaa tilliä.

ESIMERKIKSI: nakkikeitto, jauhelihakeitto, muusi ja lihapullat, makaronilaatikko, ranskikset ja nakit, muussi ja veriohukaiset, lasagne, kuoriperunat ja joku kastike, spagetti ja jauhelihakastike, riisipuuro ja soppa jne. jne...
Meillä syödään näinki erikoista ruokaa :D

Paistetaan pannulla marinoituja kanasuikaleita, ruokakerma sekaan ja annetaan hetki hautua ja sitten vain syödään riisin kans, nopeaa, vaivatonta ja hyvää! Toisinaan meillä syödään tätä Hawaiji- tai Kiinamix:in kanssa sekin hyvää.

Yhteistyössä