T
Teijalle
Vieras
Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli 3v. kesti että huomasit huostaanoton olleen laiton? Mitä olet tän 3v. tehnyt?
Valitettavasti sossuilla ei ole aikaa puuttua kuin jäävuoren huippuihin eli räikeimpiin tapauksiin. Iso osa lapsista jää vaille apua (joko avohuollon tukitoimia tai huostaanottoa) koska sossuilla ei ole resursseja toimia. Ei ole riittävästi henkiläkuntaa, rahaa eikä aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Teijalle:Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.
Alkuperäinen kirjoittaja teija:Alkuperäinen kirjoittaja Teijalle:Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.
no siksi juuri meni,kun sekä nuori että vanhemmat vastustivat sijoitusta.silloin asia käsitellään hallinto-oikeudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja teija:Alkuperäinen kirjoittaja Teijalle:Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.
no siksi juuri meni,kun sekä nuori että vanhemmat vastustivat sijoitusta.silloin asia käsitellään hallinto-oikeudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja melkein sossujen uhri:Multa meinattiin viedä lapset, kun silloinen mieheni sai manipuloinnillaan ja hyvillä puhelahjoillaan sossut puolelleen ja uskomaan valheita. Olipa jo hankittu asuntoa miehelle ja lapsille selkäni takana, mua olisi autettu hommaamaan sopivan pieni itselleni ja sillä tavalla että lapsetkin mahtuvat "käymään"!!! Hoh! Olipa järkätty oikeen jo hoitopaikkojakin, ilman että minulla lasten äidillä, olisi ollut mitään tietoa asiasta! Ja lapset olis laitettu vuorohoitoon, kun ukko rupes tekemään vuorotöitä.
Kyllä sossu osaa ja pystyy! Ei se ole läheskään aina tosiaankaan mikään oikeudentajun tyyssija. Nähty on ja koettu on sekin paska. Apua erehdyin hakemaan oman masennukseni keskelle, jota tuo narsisti ukkeli vielä pahensi ja tämän avun minä sain! No, selvitty on mutta kaikki ei olisi selvinneet tästäkään...
Pitää tietää asioita, pitää ottaa selvää jos ei tiedä! Selvitä ap omat oikeutesi, vaadi kirjallisesti kaikki sinua koskevat paperit, ota paikkakuntasi sosiaaliasiamieheen yhteyttä ja selvittäkää tilannetta yhdessä!
Sossut tallaa heti sellaiset jotka eivät osaa pitää puoliaan, niiden on helppo tehdä se jos haluavat. Se on niin kiinni siitä, millainen ihminen siellä on.
Rohkeutta!
Alkuperäinen kirjoittaja Lukija:Näin se valitettavasti monesti on: ja yksinhuoltja on aina alakynnessä. Sossut saavat sepitää tarinoitaan ihan miten vain ja koskaan heille ei rangaistusta tule. korkeintaan vaihtavat toisiin tehtäviin tai vaihtavat lastensuojeluun toiseen paikkaan jatkamaan samaa paskan puhumista asiakkaistaan!
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja sossujen uhri:luin tuon hesarin jutun ja ja kirjotinki sinne. niin haluaisin tietää keneen voin ottaa yhteyttä kun lapseni huostaaotettiin ja sijoitettiin perheeseen vuonna 2005.
ja huostaanotto tuli sossujen valehtelun takia!!
olen yrittänyt ettiä nimiä että keneen ottaa yhteyttä mutta enpä oo löytäny.
jos joku tietää niin autathan minua.
kiitos jo etukäteen!
![]()
Sori mutta kuulostat ap aika tyypilliseltä sossun asiakkaalta, jonka mielestä "sossut" ovat tietenkin katalia valehtelijoita ja vain kiusallaan puuttuvat teidän perheenne asioihin... mitään syytähän teissä itsessänne ei tietenkään ole.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Sossuissa narsisteja:vaikka kuinka, vallan huumassaan nämä pikku pätemiseensä päässeet ihmiset haluavat näyttää maailmalle, kuinka tärkeitä he ovat ja tällä pätemisen tarpeellaan tuhoavat monet monet perheet ja lapset.
Ovathan he nyt sentään sossuja!
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja sossujen uhri:luin tuon hesarin jutun ja ja kirjotinki sinne. niin haluaisin tietää keneen voin ottaa yhteyttä kun lapseni huostaaotettiin ja sijoitettiin perheeseen vuonna 2005.
ja huostaanotto tuli sossujen valehtelun takia!!
olen yrittänyt ettiä nimiä että keneen ottaa yhteyttä mutta enpä oo löytäny.
jos joku tietää niin autathan minua.
kiitos jo etukäteen!
![]()
Sori mutta kuulostat ap aika tyypilliseltä sossun asiakkaalta, jonka mielestä "sossut" ovat tietenkin katalia valehtelijoita ja vain kiusallaan puuttuvat teidän perheenne asioihin... mitään syytähän teissä itsessänne ei tietenkään ole.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lukija:Alkuperäinen kirjoittaja teija:Alkuperäinen kirjoittaja Teijalle:Miksi asia meni HO:n käsittelyyn? Jos kyseessä oli tilanne jossa vanhemmat antaa lapsensa vapaaehtoisesti huostaan niin ei mitään hallinto-oikeuden käsittelyjä edes tarvita.
Tiedän vastaavantapauksen, tuore sellainen, lasta kuunneltiin oikeudessa, jossa sossut väittivät ilma todisteita äitiä väkivaltaiseksi. Lapsi oli sanonut, että äiti ei ole väkivaltainen, mutta sijoituspaikassa on käytetty väkivaltaa häntä kohtaan. Lapsi halusi kotiin.
Ja arvakkaappa päätös: nuorempi pääsi kotiin, mutta vanhempi, jota kohtaan sijoituspaikka käytti väkivaltaa, ei päässyt. Syy: käyttäytynyt sopimattomasti sijoituspaikassa.
Ja tähänkään ei edes tarvittu lääkärintodistusta eikä poikaa ole lääkärissä tutkittu. Vain sijoituspaikan sana oli laki!
Paskaa touhua!
Alkuperäinen kirjoittaja teija:saisit varmaan suomi 24 biovanhemmat palstalla asiallisia vastauksia ja tukea tilanteeseesi.
naurajille ja ilkkujille:huostaanotossa tietyt kriteerit tulee täyttyä.
nuoremme sijoitettiin syyllä"vaarantaa omalla käytöksellään terveyttään."tämä ei riitä syyksi,joten sossu KEKSI puutteita kodin olosuhteissa.
nämä puutteet ei millään lailla olleet vaarana 3 muun lapsen kehitykselle.
sossu itse myönsi valehdelleensa saadakseen sijoitus vaatimuksen läpi ho:ssa.
ap:lle jaksamista
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Sossuissa narsisteja:vaikka kuinka, vallan huumassaan nämä pikku pätemiseensä päässeet ihmiset haluavat näyttää maailmalle, kuinka tärkeitä he ovat ja tällä pätemisen tarpeellaan tuhoavat monet monet perheet ja lapset.
Ovathan he nyt sentään sossuja!
Ei se vaan näin mene. Ne sossut, joita olen tavannut, ovat varsin omistautuneita auttamiselle. Ihmisten auttaminen vaan ei ole helppoa, kun siinä on osattava arvioida kuka puhuu totta ja kuka ei eikä aina saa kaikkea tarpeellista informaatiota tilanteesta. Ja tietysti monet sosiaalitoimen asiakkaista ovat omasta mielestään täysin kykeneviä hoitamaan lapsiaan, vaikkei aina ikävä kyllä näin ole. Kyllä sossujen tavoitteena on niin pitkään kuin mahdollista pitää perhe kasassa.