Lantionpohjan lihakset kuntoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ritva

Vieras
Kertokaas, miten ihmeessä saitte lantionpohjan lihakset kuntoon synnytyksen jälkeen? Punnersin aleteitse yli nelikiloisen kohta kaksi vuotta sitten, ja hyvistä treenausyrityksistä huolimatta alapää imee ilmaa aina seksin aikana, joskus muulloinkin. Tää alkaa jo olla noloa...

ootko kokeillu geishapalloi vai mitä ne onkaan? :)
itse harjottelin sillee et kun pissasin niin keskellä pissin jännitin ettei pissi tullutkaan ja taas päästin ja jännitin.
gyne sanoi et se on hyvä treeni :)

Täällä sama homma. Esikoinen nyt 1v7kk ja raskaana olen rv15. Raskauspahoinvoinnin aikaan kun sai oksennella niin pissat karkas aina housuun. Sama homma jumpatessa tai jos rakko oikein täynnä niin virtsaa karkailee. Mulle sanottiin että tuo virtsanpysäytys menetelmä ei oo hyvä koska se voi aiheuttaa tulehduksia, vaikka on sitä itekin välillä sillä tullut testattua tuota pidätyskykyä ja aika heikoin tuloksin. Joku puhui jostain hissiliikkeestä, eli hissimäisesti jännitetään lantionpohjalihakset suppuun ja "ylös" ja pidetään n.5s ja löysätään. Ja tätä toistetaan säännöllisesti. itse olen kyllä noita kuuliakin harkinnut, kun muuten tässä saa kohta vaipat housuissa jatkuvasti olla, huolettaa jo ihan miten heikoksi ne menee toisen synnytyksen jälkeen. Taidanpa neuvolasta vielä ensi kerralla kysyä lisäohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Täällä sama homma. Esikoinen nyt 1v7kk ja raskaana olen rv15. Raskauspahoinvoinnin aikaan kun sai oksennella niin pissat karkas aina housuun. Sama homma jumpatessa tai jos rakko oikein täynnä niin virtsaa karkailee. Mulle sanottiin että tuo virtsanpysäytys menetelmä ei oo hyvä koska se voi aiheuttaa tulehduksia, vaikka on sitä itekin välillä sillä tullut testattua tuota pidätyskykyä ja aika heikoin tuloksin. Joku puhui jostain hissiliikkeestä, eli hissimäisesti jännitetään lantionpohjalihakset suppuun ja "ylös" ja pidetään n.5s ja löysätään. Ja tätä toistetaan säännöllisesti. itse olen kyllä noita kuuliakin harkinnut, kun muuten tässä saa kohta vaipat housuissa jatkuvasti olla, huolettaa jo ihan miten heikoksi ne menee toisen synnytyksen jälkeen. Taidanpa neuvolasta vielä ensi kerralla kysyä lisäohjeita.

Juuri näin. Ajan kanssa ne lihaksetkin sit vahvistuvat. Mutta siihen saattaa tosiaan mennä aikaa kauankin, etenkin jos ei muista esim. päivittäis treenata.

Mulla on ollut monta alatiesynnytystä ja aika pian synnytyksen jälkeen on lihakset kuntoutuneet. Mä aloin harjoitella lantionpohjalihaksia joskus teini-ikäisenä, kun luin niistä jostain. Harjoitan lihaksia raskausajan ja synnytyksen jälkeen kokeilen jo sairaalassa harjoitella. Ihan vain esim. jonottaessa jossain saatan harjoitella tai vaikka istuessani tässä koneella. Paras harjoittelu on tietenkin rakastelun aikana, mieskin tykkää.
Mä uskon että tuo harjoittelu on ollut yks syy siihen, ettei mulla ole koskaan ollut virtsankarkailua ja seksi tuntuu hyvältä.

Yhteistyössä