Lapsella pientä lämpöä, pidättekö päiväkodissa koko päivän vai haetteko heti pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aamulla vein lapset hoitoon ja parin tunnin päästä tuli viesti, että toisella on pientä lämpöä (37,4), että mitä mieltä olen jaksaakohan lapsi ulkoilut ja päiväkodin hommat. Hetken asiaa mietin ja tulin siihen tulokseen, että eiköhän jaksa, että ilmoittakaa jos näyttää siltä, että ei jaksaisi. Mitään viestiä ei sen jälkeen sieltä tullut, että kait siellä on pärjätty.
Nyt sitten mietin, että mites huominen, viedäkö lapsi hoitoon vai ei, toisaalta enhän minä voi olla kotona lapsen kanssa jos sillä ei ole kuumetta, mutta jos kuume taas nousee siinä aamupäivällä hoidossa ollessa.
Lapsella oli eilen aamulla kuulemma hoidossa ollut lämpö 37,2, kun olivat mitanneet. Mittaavat siellä hyvin herkästi kuumeen, jos lapsi on vähän nuhjuisen oloinen.

Meillä on nenä vuotanut nyt pari viikkoa, tosin se alkoi kun hoitokin alkoi ja on jo vähenemään päin, mutta nyt sitten nosti tällaisen ihmeellisen lämmön, illalla kotona ei mitään, eikä aamulla ennen hoitoonmenoa, vaan se nousee aamupäivän aikana.

no kyllä minä olisin hakenu tenavani pois.. mutta sinä teet toki niin kuin teet.

mun mielestä yli 37 astetta oleva lämpöily on jo liki kuumetta lapsellakin ja ei kuulu enää päiväkotiin.

Jos tarhasta soitetaan, niin lapsi kotiin.

No okei, poikkeuksena olen joskus käynyt antamassa silmätippoja ja allergialääkettä, kun kyse ei ollut sairaudesta.

Kyllä mä hakisin heti pois, ja oisin sen kans huomisen päivän kotona. Jos vaan pitkität sitä, niin helposti onkin sitten ensi viikolla kovassa kuumeessa, ja sitten joudut olemaan monta päivää kotona lapsen kanssa. Mieluummin lepäilis nyt rauhassa kotona.

Sairaiden lasten paikka ei ole päiväkodissa tartuttamassa muita lapsia, sorry. Pitäisi hakea heti pois. Aikuinenkin voi kuumeessa urheillessa saada vaikka sydärin, lapsellekin pitäisi suoda lepi kotona!

Lapsesi on sairaana päivähoidossa ja tästä sinulle ilmoitettiin, mutta et siis ole kiinnostunut hakemaan lasta kotiin. Ookke, tosi viisasta. Sinä kuulut varmaan myös niihin joitten mielestä "kyllä se aamulla pari kertaa oksenti, mutta ei kait se menoa haittaa". Kiitos sinulle!!!

No meillä oli kerran niin että kun hain lapsia hoidosta niin siinä vaiheessa ilmoitettiin että toisella tytöllä oli noin kolme tuntia aikaisemmin mitattu lämpöä 37,3, eivät siis sitä ennen ilmoittaneet mitään... En sit tiedä vaikuttiko se että tytöt oli iltahoidossa, siinä vaiheessa ei siis meidän lasten lisäksi ollut kuin yksi lapsi siellä.

meillä on päiväkodista kysytty mitä itse pidän kuumeena, sen mukaan sitten soittavat tarpeen vaatiessa. Kuulemma käytäntö johtuu siitä kun ihmisillä on eri käsityksiä kuumeesta, joillekin 37 on jo kuume ja joillekin vasta 37,8 alkaa olla kuumetta. On kuulemma tullut vihaistakin palautetta vanhemmilta kun on soitettu "eikä lapsi edes ole kuumeessa".

Jos lapsi on kipeä, pitää hakea pois hoidosta. Mutta jos lämpöä ei ole kotona ollenkaan illalla eikä aamulla, niin voisiko olla kyse siitä et päiväkodissa on korvamittari?
Kun ihan useampikin lääkäri ja hoitaja on sanonut niin omalla kuin lastenkin kohdalla et se korvamittari näyttää ainakin puol astetta enemmän. Mulla on korvamittarilla mitattuna _AINA_ kuumetta tai lämpöä, tavan mittarilla samaan aikaan joku 36.5. Sama juttu lasten kohdalla.
Jos tuosta kyse, ei se oikein auta et lapsi on poissa hoidosta, koska silloin ei oikeasti ole kuumetta.

[QUOTE="juu";26372708]No meillä oli kerran niin että kun hain lapsia hoidosta niin siinä vaiheessa ilmoitettiin että toisella tytöllä oli noin kolme tuntia aikaisemmin mitattu lämpöä 37,3, eivät siis sitä ennen ilmoittaneet mitään... En sit tiedä vaikuttiko se että tytöt oli iltahoidossa, siinä vaiheessa ei siis meidän lasten lisäksi ollut kuin yksi lapsi siellä.[/QUOTE]

Ja lisäyksenä vielä että oltiin seuraavat pari päivää kotona kun lapselle nousi ihan kunnon kuume.

Siis mulle laitettiin viestiä, että kuume kainalosta mitattuna on 37,4, että mitä mieltä minä olen jaksaako lapsi päiväkodin ulkoilut ja touhut. Eivät siis mitenkään ilmoittaneet, että lapsi on sairas hae pois, vaan kysyivät mitä mieltä minä asiasta olen. Laitoinkin vastauksen, että uskoisin jaksavat, kun lapsen tunnen ja ilmoittavat jos näyttää siltä, että ei jaksakaan, mutta ei sieltä mitään viestiä sitten tullut. Jos lapsi olisi todella kipeänoloinen ja tuntuinen, niin kait sieltä nyt oltaisiin viestiä laitettu, että kuume on noussut ja lapsi on aivan veto pois.
Eilen lapsella oli ollut aamulla tuo 37,2, mutta eivät siitä mulle mitään ilmoittaneet ja kun lapsen hoidosta hain, niin ei sillä siinä vaiheessa mitään ollut eikä koko iltana.

[QUOTE="vieras";26372709]meillä on päiväkodista kysytty mitä itse pidän kuumeena, sen mukaan sitten soittavat tarpeen vaatiessa. Kuulemma käytäntö johtuu siitä kun ihmisillä on eri käsityksiä kuumeesta, joillekin 37 on jo kuume ja joillekin vasta 37,8 alkaa olla kuumetta. On kuulemma tullut vihaistakin palautetta vanhemmilta kun on soitettu "eikä lapsi edes ole kuumeessa".[/QUOTE]

ja jos MUN mielestä 38 astetta ei ole kuumetta ja vatsatauti johtuu vaan pilaantuneesta ruuasta niin voin tuoda lapsen hoitoon. Onpas kertakaikkisen typerä käytäntö. Ei kukaan ammattitaitoinen hoitaja tuijota pelkkiä numeroita, yleisvointi on ratkaiseva.

Jos kainalosta on mitattu tuo, olisin hakenut lapsen pois hoidosta heti, ja vähintään seuraavan päivän ollut kotona lapsen kanssa vaikkei kuume olisi enää noussut.
t.se vieras joka ei korvamittarin lukemiin luota

[QUOTE="vieras";26372641]toisaalta enhän minä voi olla kotona lapsen kanssa jos sillä ei ole kuumetta, mutta jos kuume taas nousee siinä aamupäivällä hoidossa ollessa.
[/QUOTE]

eikös se yksi kuumeeton päivä kotona ole ihan yleinen ja hyvä käytäntö?

Mites jos mun nyt huomenna pitää jäädä lasten kanssa kotiin, niin saako neuvolasta sairaslomalapun tuosta noin vaan, etenkin jos lapsella ei nyt illalla tai huomenna aamulla ole ollenkaan kuumetta, niin kirjoittaako neuvola mulle siitä lapun, että saan palkallisen sairaslomapäivän.

Kyllä mä oisin lapsen hakenut pois.
Tai siis, en olisi alunperinkään vienyt hoitoon jos kerta edellisenä aamuna on ollut lämpöä ja ollut nuhjuisen oloinen.
Ja huomisen nyt ainakin olisin pois että lapsi saisi ihan rauahssa parantua terveeksi saakka.

Mä en olis hakenut lasta kotiin jos vointi on muuten hyvä. Meillä toi ei edes olis kuumetta kun lapsen normaali lämpö on 37.3. Oliko laspi juossut tia riehunut ennen kuumeen mittaamista? Itse olen huomannut, että meillä lapsella on rajun leikin jälkeen lämpöä lähes 38 vähän ajan päästä laskee taas normaaliin lukemiin.

Ensiksikin, niillä siellä päiväkodissa on varmasti ollut syynsä, että ovat alkaneet kuumetta mittaamaan eli on varmastikin ollut kovasti nuhainen, uupunut tai jotain. Ei sitä terveiltä lapsilta rutiinisti kuule mittailla. Eikä ne tarkat lukemat mitään tarkoita, lapsen yleiskunto ratkaisee. Jos on kahtena päivänä jo siellä kuumetta mittailtu, niin ilmeisti on kipeän oloinen. Varmasti saat lapun neuvolasta, jos et, niin ole palkattomalla, en itse ainakaan sairasta lasta hoitoon veisi.

Yhteistyössä