Lapsellani oli hirveä päivä tänään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";26448922]6-vuotiaalla paikattu jo hampaita... hmmm pitäiskö niitä pestä 2x päivässä...[/QUOTE]

Eikö se mene jakeluun, että aina se ei ole kiinni siitä, että hampaita ei olis pesty riittävästi

Ymmärrän hyvin, että päivä tuntui hirveälle.Se mikä yhdelle on hirveä, ei välttämättä ole toiselle ihan samanlainen kokemus, mutta mielestäni kenenkään kokemuksia ei pidä vähätellä.

jos tuo päivä on hirveä, niin on helvetinmoinen lellipenikka teillä.

mitä hirveää tuossa oli? kävi hammashygienistilla.

Täh. Mun lapselta paloi tänää polvesta iho, kaikkia muitakin pettymyksiä ja murheitä on kuten muinakn päivinä. hyvä päivä silti. ollaan perusterveitä ja meillä on toisemme.

Täällä taas empatiakyvyttömät ihmiset huutelee, sädekehää kiillotetaan kenenkä lapsella on ollut vieläkin hirveämpi päivä! Pitääkö laittaa ihan kisa pystyyn...

Meillä todellakin palkitaan.
Meidän lapsilta ei ole vielä jouduttu paikkaamaan, mutta esim. tuolla isommalla lapsella on ollut hammasraudat yms yms epämiellyttäviä "operaatioita". Tottakai palkitaan, jotta jäisi mukava mielikuva koko hommelista.
Itse hammaslääkärikammoisena välttelen viimeiseen tappiin asti sinne menoa ja siitä nyt ei ole mitään muuta kuin haittaa.

Palkitsen minäkin itse itseni hamamslääkärireissusta tai maailman inhottavimmasta työpäivästä tai vastaavasta. So?

OT, mut paljonko teidän lapsilla on leluja jos palkitsette lelulla hammaslääkärireissujen ym. jälkeen? Me hukutaan jo nyt leluihin vaikken ole edes keksinyt että niillä voisi palkita. Muutenkaan en halua lapsille jatkuvasti ostamassa jotain, koska haluisin että lapset oppisivat arvostamaan tavaroita ja niiden saamista, siis ettei se ole ihan jokapäiväistä kauraa. Oon palkinnut kyllä: pillimehulla, jäätelöllä, leffareissulla, uintireissulla tms

OT, mut paljonko teidän lapsilla on leluja jos palkitsette lelulla hammaslääkärireissujen ym. jälkeen? Me hukutaan jo nyt leluihin vaikken ole edes keksinyt että niillä voisi palkita. Muutenkaan en halua lapsille jatkuvasti ostamassa jotain, koska haluisin että lapset oppisivat arvostamaan tavaroita ja niiden saamista, siis ettei se ole ihan jokapäiväistä kauraa. Oon palkinnut kyllä: pillimehulla, jäätelöllä, leffareissulla, uintireissulla tms
Mä heivaan toisesta päästä pois, kun uutta tulee tilalle.

Ja aika paljon tulee ostettua "kertakäyttöistä" lelua/tavaraa. Tyyliin piirustusvihkoja, vesi-ilmapalloja, yms jotka elää aikansa ja sitten kuolee pois. Näin kesällä ostan ulkoleluja, aika usein ne on yhden kesän ihmeitä, jotka menee talven aikana ulkona huonoksi.

• Tykkää
Reactions: fifiia
:laugh:

Ai täällä jo pohditaan, että miten käy lapsen sitten aikuisena työelämässä, kun on 6-vuotiaana saanut lelun hammaslääkärissä käynnin jälkeen. *tyrsk* Ei ole todellista.

No hyvänen aika, kaikkihan on pilalla... :( Työelämästä hamaan vanhuus- tai pahimmassa tapauksessa varhaiseläkkeeseen. Onhan tuo nyt ihan sanomattakin selvää...

Joo, täällä saa kyllä yllättyä kerta kerran jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä :/;26448835:
Poika 6 v, päivä oli ihan hirveä.

Hammashygienistilla piti olla pikkujuttu tehtävänä,eli pinnoitteen laitto 2 takahampaaseen. kerroin tästä pojalle etukäteen eikä jännittänyt,on jo tottunut hammaslääkärissä kävijä (vastahakoisesti lähtee mutta kuitenkin ilman tappelua).
No pinnoitteen laitto ei mennyt kovin hyvin. Posken ja hampaan väliin laitettava paperi (?) sai yökkäysrefleksin aikaan. Poika vaan koetti nieleskellä,ja sanoin hoitajalla että nyt tuli paha olo.Ei reagointia,ja poika sai voimakkaan yökkäysrefleksin,meni ihan selkä kaarelle eikä yökkäys loppunut ennen kuin huusin että nousee istumaan :( Varmasti jäi kammo,oli ihan paniikissa loppu ajan.

Kotimatkalla käytiin ostamassa lelu josta oltiin sovittu jo aiemmin. kaupassa huomasin että poika pitää vatsaansa. meni sitten autoon odottamaan että maksan. Kotimatka kesti 30 min ja melkein koko ajan poika vaikeroi kun vatsaan koski. Pitkältä tuntui kilometrit..Kotona kävi sitten vessassa ja olo helpottui.

Äsken vielä grillattiin oikein kunnon herkkuja. Ei kerennyt poika paljoa syömään kun ulahti että hampaaseen koskee. Nopeasti tuli itku. Koski siis hampaaseen joka on paikattu jo aikoja sitten.Varmaan oli sitten liian kovaa purrut kun kyljyksiä syötiin..
Annoin särkylääkkeen mutta poika on selvästi mietteliäs ja vaisu. ihan hirveä päivä kun kaikki sattui samalle päivälle.

No jospas huomenna ois parempi päivä. Ei me aina tuubiin noikaan tarkastuskäynnit.

Leluja löytyy riittävä määrä, mutta hammashoitajalla käynejä kohta 6v on ehkä 3 tai neljä, vajaa 4 vuotias taitaa tällä viikolla mennä ko. paikaan toista kertaa elämässään. Esikoiselle ehkä yhden lelun olen ostanut palkitsemis tarkotuksella, kuopus ei hammashoitaja käynnin yhteydessä ole tähän mennessä palkintoja saanut muuta kuin hoitajan antaman tarran.

Palkitsen pikkulelulla tai jollain kivalla tekemisellä. usein riittää se tarra minkä saa lekurista ja hammastarkastuksessa viimeksi se uusi harja. Lapsi on jännittävää sorttia ja kannustuksilla ollaan päästy eteenpäin. Ei aina edes enää tarvi palkintoa.Kun on oppinut että lääkäri jne eivät olekaan kauhuloita.

Me ostettiin usein vaatteita tai jotain muuta tarpeellista sairaalakäyntien jälkeen. Itse ostoksilla käynti oli kohokohta, koska omalla paikkakunnalla ei ole isoja marketteja eikä ostoskeskuksia eikä mäkkäreitä tai hesburgereita.

[QUOTE="Ccc";26449648]Täällä taas empatiakyvyttömät ihmiset huutelee, sädekehää kiillotetaan kenenkä lapsella on ollut vieläkin hirveämpi päivä! Pitääkö laittaa ihan kisa pystyyn...[/QUOTE]

jaa. sori nyt kun en viitsi alkaa säälitellä tuollaista lellipentua.

Omalla lapsella iho paloi mutta ei ollut hirveä päivä. ja tuossa ap:n pennun päivässä en nähnyt mitäään hirveää, sen sijaan äidin tapa kertoa kuin jotain suurtaa draamaa että "poikaa yökötti ja sitten hän käveli ja pälä päläpälä " ja niin pois päin - naurettavaa pelleilyä!!! Mikä ihmeen draamakuningas siellä kasvaa, maailman napa ja ihmiskunnan ja luomakunnan valioyksilö. Yök.

Ihan yökkäämisrefleksi tuli.. Kyllä ne lapset joutuvat ihan oikeasti kestämään siellä hammaslääkärissä paljon pahempiakin juttuja.

Ja ihan kaikkialla, päivä ei minun korvaani kuulosta ainakaan miltään hirveältä päivältä. Pumpulissako se lapses elelee?

Voi V että ootte niin aurinkoista sakkia täällä viitaten ylläolevan kaltaisiin vastauksiin. Kuulkaa verratkaa niitä pilttienne hirmupäiviä kaikki Afrikan nälkälapsiin niin jokaisen mukula elelee niin saatanan pumpulissa kuin mahollista. SORI mutta rupes v...n.
JOTKUT AIKUISETKIN VETÄÄ PEET HOUSUIHIN KUN PITÄÄ MENNÄ HAMMASLÄÄKÄRIIN.

Omalla lapsella iho paloi mutta ei ollut hirveä päivä. ja tuossa ap:n pennun päivässä en nähnyt mitäään hirveää, sen sijaan äidin tapa kertoa kuin jotain suurtaa draamaa että "poikaa yökötti ja sitten hän käveli ja pälä päläpälä " ja niin pois päin - naurettavaa pelleilyä!!! Mikä ihmeen draamakuningas siellä kasvaa, maailman napa ja ihmiskunnan ja luomakunnan valioyksilö. Yök.
Mun mielestä tuo on aika hirveää. Aikamoinen moka vanhemmalta (jos lapsi on lapsi, eikä jotain 14 vee).

Jotkut päivät on perseestä ja ikäviä, vaikka ne ei maailmanlaajuisessa mittakaavassa sitä olisikaan. Joskus saa valittaa myös ihan turhasta.

Sulle toivon joululahjaksi empatiaa ja sydäntä.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!;26449925:
Voi V että ootte niin aurinkoista sakkia täällä viitaten ylläolevan kaltaisiin vastauksiin. Kuulkaa verratkaa niitä pilttienne hirmupäiviä kaikki Afrikan nälkälapsiin niin jokaisen mukula elelee niin saatanan pumpulissa kuin mahollista. SORI mutta rupes v...n.
JOTKUT AIKUISETKIN VETÄÄ PEET HOUSUIHIN KUN PITÄÄ MENNÄ HAMMASLÄÄKÄRIIN.

No niinpä. jokainen normaali tiedostaa tuon että oma lapsi on hyväosainen, kun on hengissä perusterve ja on oma perhe. ja joskus saa ruokaa. silloin ollaan kiitollisia ja turpa rullalla. Eikä keksitä jotain ihme säälikää mun pentua kun sille tuli refleksi- satua.

[QUOTE="aapee";26449469]No anteeksi kun avauduin. Oli vaan paha mieli pojan puolesta.
Se hammaslääkärireissu oli kauhea kun alkoi jo krampata. Eikä vatsakipu joka laittaa lapsen valittamaan, ole kovin kivaa sekään.
lapsi kun yleisesti ottaen ei ole edes kipuherkkä.

Missä kerroin että lapsi palkittiin lääkärireissusta? lapsi sai pitkään odottamansa lelun,ihan sattumalta tänään.[/QUOTE]

Olet empaattinen äiti, mutta täällä sitä ei näytetä sietävän! Itsekin sanoisin, että olipa minulla hirveä päivä, jos ensin yökkäisin hammaslääkärissä, sitten sattuisi hampaaseen niin perrrekeleesti ja lopulta vielä maha tulisi aivan sairaan kipeäksi. Minusta siinä on jo tarpeeksi hirveyksiä yhdelle päivälle jopa aikuiselle, puhumattakaan lapsesta. Kyllä, minustakin lapsellesi sattui hirveitä asioita päivän aikana, onhan hän vasta 6-vuotias pieni mies.

Olet empaattinen äiti, mutta täällä sitä ei näytetä sietävän! Itsekin sanoisin, että olipa minulla hirveä päivä, jos ensin yökkäisin hammaslääkärissä, sitten sattuisi hampaaseen niin perrrekeleesti ja lopulta vielä maha tulisi aivan sairaan kipeäksi. Minusta siinä on jo tarpeeksi hirveyksiä yhdelle päivälle jopa aikuiselle, puhumattakaan lapsesta. Kyllä, minustakin lapsellesi sattui hirveitä asioita päivän aikana, onhan hän vasta 6-vuotias pieni mies.

ymmärsin kyllä että "pientä miestä" yökötti, ei eds oksettanut jne kaikki sielä ap:n omassa pääkopassa.

Yhteistyössä