Lapsellisia äitejä täällä tosiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi voi:
Olen jo vanha äiti ,43-vuotias (Vanhalla iällä lapsia saanut) ja ihmettelen välillä äitien ajatusmaailmaa täällä.(En toki kaikkien.)
-Milloin on mummo tehnyt lapselle VÄÄRÄNVÄRISET villasukat,milloin siskon perheen lapsi saa kallliimman lahjan kuin oma,milloin päiväkodintäti on sanonut pahasti ,milloin naapurin lapsi tehnyt sitä sun tätä ja oma kiltti ei ole osallistunut siihen olleenkaan.ym.ym.
Anteeksi nyt ,mutta tuntuu aivan kuin teitä olisi pidetty pumpulissa koko nuoruus ja lapsuus siihen saakka kuin saitte oman lapsen.
Lokaa saan nyt niskaan ,mutta anti tulla vaan.

ymmärrän tämä, mä en usko täällä monta äitiä joka voisi pärjätä meillä.
mä en osaa nyt selittää mun ajatuksia mutta ymmärän sun teksti hyvin.

Olen selvinnyt aivan uskomattomista asioista elämäni aikana ja en todellakaan ole kasvanut pumpulissa, mutta tässä maailmassa minua sattuu eniten se, jos lapselleni tehdään kiusaa. Minua todella sattuu jos pihan lapset kiusaavat häntä, ja lasten vanhemmat eivät puutu tähän. Ja päiväkodin tädillä EI ole oikeutta sanoa ilkeästi lapselleni, se todella sattuu minuun. Nämä ovat suuria asioita mielestäni, arvomaailmani vastaista, epäkunnioittavaa käytöstä. Joskus tällaiset asiat voivat olla todella mieltä pahoittavia äitien elämässä varsinkin kun oma lapsi reagoi noihin asioihin. En pidä itseäni ollenkaan lapsellisena. Ja ihmettelen, että kukaan koviakaan kokenut ihminen voisi olla niin paatunut, ettei reagoisi tuollaisiin asioihin.

Olen huomannut ettei tänne palstalle voi kirjoittaa huolia, koska ne aina tuomitaan. On minusta järjenköyhyyttä tuomita asioita, koska kirjoittaja voi oikeasti olla oikeassa. Jos aina ajatellaan, että "onpas tuo tyhmä ja lapsellinen" on sekin tyhmästi ajateltu, koska tällöin ei huomioida asiaa kaikelta kantilta vaan tulkitaan se omista ajatuksista käsin.

Minä kirjoitin, että oma lapseni on kiltti ja muut kiusaavat häntä pihassa ja se sattuu minuun. Sain vastaukseksi naureskelua, että miten muka vain minun lapseni on kiltti ja muut tuhmia. Näin kuule sattuu olemaan, minkäs minä sille voin. Olenko siis lapsellinen koska olen kasvattanut kiltin pojan? Viestini tarkoitus oli lähinnä ihmetellä, miksi nykyajan lapsilla on niin hirveästi ongelmia jo pieninä, mikä menee vikaan??

Minusta sinä olet lapsellinen ikäiseksesi. Et pysty näkemään asioita muusta näkökulmasta kuin omastasi.

Olen jo vanha äiti ,43-vuotias (Vanhalla iällä lapsia saanut) ja ihmettelen välillä äitien ajatusmaailmaa täällä.(En toki kaikkien.)
-Milloin on mummo tehnyt lapselle VÄÄRÄNVÄRISET villasukat,milloin siskon perheen lapsi saa kallliimman lahjan kuin oma,milloin päiväkodintäti on sanonut pahasti ,milloin naapurin lapsi tehnyt sitä sun tätä ja oma kiltti ei ole osallistunut siihen olleenkaan.ym.ym.
Anteeksi nyt ,mutta tuntuu aivan kuin teitä olisi pidetty pumpulissa koko nuoruus ja lapsuus siihen saakka kuin saitte oman lapsen.

Voisitko lukea kyseiset viestit uudestaan. Olet tulkinnut nämä viestit VÄÄRIN. Tiedän joka ikisen viestin, mitä tarkoitat ja olet ymmärtänyt ne täysin väärin. Hyvä ihminen, älä tuomitse ennen kuin itse ymmärrät.

Lapseton äiti on surullinen tapaus.

No minen oo valitettavasti ollenkaan pumpulissa kasvanut, päinvastoin! :o Joskaan kaikki se paha ei ole mua nujertanut, maalaisjärjellä ja huumorintajulla (mustallakin) pärjää pitkälle ;) Se on vaan hyvä, jos toisten ongelmat on pieniä.. itselle jos niitä tulee, ne on vähän isompaa luokkaa, joskaan nämä täällä heitellyt "ongelmat" ei aina oikeasti sellaisia ole. Huumoria kehiin siis.
Mulla ei koskaan lapsuutta ollutkaan, mutta tiettyä lapsenmielisyyttä en aio koskaan hukatakaan, tekee hyvää olla vähän hullu :D

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
No minen oo valitettavasti ollenkaan pumpulissa kasvanut, päinvastoin! :o Joskaan kaikki se paha ei ole mua nujertanut, maalaisjärjellä ja huumorintajulla (mustallakin) pärjää pitkälle ;) Se on vaan hyvä, jos toisten ongelmat on pieniä.. itselle jos niitä tulee, ne on vähän isompaa luokkaa, joskaan nämä täällä heitellyt "ongelmat" ei aina oikeasti sellaisia ole. Huumoria kehiin siis.
Mulla ei koskaan lapsuutta ollutkaan, mutta tiettyä lapsenmielisyyttä en aio koskaan hukatakaan, tekee hyvää olla vähän hullu :D

:hug: :D

Onko siitä kenellekään haittaa jos täällä saa vähän purnata ja saa vähän päänsilitystä ja taas jaksaa harmaata arkea vähän paremmin.

Tietty, ois ehkä hyvä tiedostaa, että ne ei aina ole mitään megaluokan ongelmia, vaikka ne just tietyllä hetkellä saisi kiehumaan.

Mulla ainakin usein auttaa jo se, että saan purkaa kuohuntani ja joku sanoo että voi voi.

Ihan kyllä ymmärsin sun pointin, näinhän se on, että on paljon vakavampiakin ongelmia maailmassa kuin väärän väriset sukat (tietämättä yhtään mihin keskusteluun tuo liittyi).

Yhteistyössä