Lapsen hankkiminen yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Onko täällä muita, jotka voisivat kuvitella hankkivansa lapsen yksin jos luoja niin soisi tai sellaisia ihmisiä, jotka ovat näin jo tehneet? Minä en osaa pitää yksin lasten kanssa olemista minään huonona asiana vaan pikemminkin siinä on monia hyviä puolia. Saisi itse päättää lasten asioista ja lapsillakin olisi todennäköisesti enemmän omaa aikaa olla kotona yksin/keskenään etenkin kouluikäisenä.

Minusta oli ainakin aivan ihanaa olla kotona niin, ettei kukaan aikuinen ollut siellä. Olisi kyllä ollut tosi inhottavaa jos aina koulun jälkeen olisi aikuinen ollut kotona.

En ihan hahmota, miksi yhden vanhemman taloudessa lapsi olisi pidempään yksin kotona koulun jälkeen. Aika monet vanhemmat tekevät 9-17 toimistotyötä. Sen sijaan muistaakseni yksinhuoltajilla usein toimeentuloloukku eli taloudellisempaa olla työttömänä kuin töissä eli juurikin helpommin kotona heti koulun jälkeen.

Minusta taas oli mukavaa, kun kotona oli aina äiti tai isä, kun tultiin koulusta.. Kaipasin turvaa ja aikuisen seuraa. Mutta ei kai ole väärin lasta kohtaan toisinkaanpäin, jos se lapselle sopii.

Itsekään en tekisi lasta yksin, en vain jaksaisi päättää yksin joka himputin asiaa. Ihanaa, kun lapsen isä on aktiivinen isä. Joskus ennen olin toista mieltä.

No siihen, että lapsi voi olla yksin kotona menee syntymästä aika monta vuotta, joten tota en ehkä ihan perusteluna yksinhuoltajuudelle pitäis. Mutta jos haluat lapsen niin mikä ettei, mutta kannattaa miettiä laajemminkin mitä se merkitsisi taloudellisesti ja henkisestikin. Yövalvominen ottaa voimille aluksi jne. Kahden lapsen äitinä oon tosi tyytyväinen iltapäivällä kun mies tulee töistä kotiin..

[QUOTE="Nekku";27675772]En ihan hahmota, miksi yhden vanhemman taloudessa lapsi olisi pidempään yksin kotona koulun jälkeen. Aika monet vanhemmat tekevät 9-17 toimistotyötä. Sen sijaan muistaakseni yksinhuoltajilla usein toimeentuloloukku eli taloudellisempaa olla työttömänä kuin töissä eli juurikin helpommin kotona heti koulun jälkeen.[/QUOTE]

Jos on kaksi vanhempaa samassa taloudessa, niin on todennäköisempää, että kotona on joku vanhemmista kuin jos on yksi vanhempi. Se yksi vanhempi joutuu itse ostamaan kauppaostokset ja hoitamaan muita asioita jne. Eikä läheskään kaikilla ole tuota 9-17 työaikaa.

Voisin kuvitella jos ei olisi kumppania ja ikää alkaisi olla reilusti päälle 30. Muuten en. Eniten jäisin kaipaamaan sitä kumppania joka jakaisi lasten ilot ja surut ja jolle lapset olisi yhtä tärkeitä kuin minulle.

Jos sinä nautit yksinolosta ja siitä, että haluat päättää lapsen/lasten asioista yksin, mistä tiedät, että lapsesi tulee olemaan sa,anlainen yksinäinen sielu?! :D Minäkin olin tuollainen, tykkäsin olla yksin, mutta juurikin sen takia, että vanhempani aina jättivät minut yksin. EN todellakaan toivonut samaa omille lapsilleni! Olen yh, mutta lapsillani on sentään seuraa toisistaan ja ovatkin sen sanoneet, että ihanaa kun ei tarvitse olla yksin (kuten jotkut kaverit), koska se olisi tosi tylsää ja välillä pelottavaa (10v).

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Kuvittelin niin aiemmin, mutta onneksi löysin oikean miehen ja tein hänen kanssaan lapsen. Olis minusta tähän yksinkin, mutta paljon parempi kun saa jakaa vastuun.

Siis meinaat että sitä onnekkaampi lapsi, mitä enemmän saa viettää yksin aikaa kotona koulun jälkeen? Huoh, melkein päinvastoin..

Eli hankkia lapsi yksin, jotta se lapsikin saa olla enemmän yksin..? Mä en tajua tätä nyt ollenkaan.. Itse olisin voinutkin hankkia lapsen yksin mikäli miestä ei elämään olisi tuosahtanut siihen mennessä kun ikää itelle tulee 34. Ja jos jostain syystä olisin sellanen ihminen, joka ei edes kaipaisi parisuhdetta, mutta haluaisi lapsen niin silloinkin toi olisi järkevä, ja ainoa(?) ratkaisu.

Mielestäni olisi ihanaa, että lapset saisivat olla yksin kotona.

Normaalisti lapset kyllä tykkäävät, että kotona on jompikumpi vanhemmista tai jos on yh, niin sitten se äiti tai isä.Ehkä joskus teini-iässä saattavat huokailla, että voi kun saisi joskus olla yksin kotona.

Kuka hankkii lapsia vain siksi, että on päättänyt jo valmiiksi, että lapsi/lapset saisivat olla yksin kotona?Toki vanhemma ollessa töissä tai jollain asioilla, lapsi saattaa joutua olemaan yksin, mutta se on asia erikseen.

Sulla on kyllä todellisuudentaju aivan hukassa... Siis ei tuollaista voi käyttää perusteluna, tuohan on täysin epäolennainen pikkuasia... Takerrut Akaatti nyt lillukanvarsiin.

Normaalisti lapset kyllä tykkäävät, että kotona on jompikumpi vanhemmista tai jos on yh, niin sitten se äiti tai isä.Ehkä joskus teini-iässä saattavat huokailla, että voi kun saisi joskus olla yksin kotona.

Kuka hankkii lapsia vain siksi, että on päättänyt jo valmiiksi, että lapsi/lapset saisivat olla yksin kotona?Toki vanhemma ollessa töissä tai jollain asioilla, lapsi saattaa joutua olemaan yksin, mutta se on asia erikseen.

Mä tunnen kyllä montakin lasta, jotka pitävät yksinolosta jo ihan eka- ja tokaluokkalaisina, mutta tilanne olisi varmasti eri jos sitä yksinoloa on liikaa. Kun sitä on muutaman tunnin muutaman kerran viikossa niin moni lapsi tykkää siitä oikein paljon.

Siis voisinko kuvitella hankkivani lasta yksin... No, enää ei ole sellaiselle tarvetta. :D

Olen jollain tapaa erakkoluonne ja joskus lapsena ja vielä teininäkin mietin että olisi kiva elellä lapsen kanssa kaksin. Aikuistuttua ja kun kaverit alkoivat saada lapsia muutinkin mieltäni. Lisäksi se toteutuskin olisi hankalaa. Jossain vaiheessa mietin että mielummin jäisin sitten lapsettomaksi kuin rupeaisin yksin lasta tekemään. Tietty jos vahinko sattuisi niin mielummin vauva kuin abortti.

Toisaalta nuo olivat ajatuksia ajalta kun olin 25v ja alle. Tiedä sitten mitä miettisin nyt 10v myöhemmin jos olisin lapseton sinkku.

Hmm... koska tässä nyt nostettiin esiin tämä lasten kotonaolo yksinään, tartunpa minäkin siihen. Minusta taas ei ole mukavaa, että lapset ovat yksin kotona, tai ei aina edes se, että ovat keskenään- eikä etenkään aina se, koska silloin tiedän niitä sisarrakkaussuhteita testattavan erityisesti.
Mutta jos lapsilta kysytään, olen varma, että he hetkittäin itse kukin nauttivat aikuisettomasta kodista ja voivpatpa jopa olla erityisonnellisia siitä , että MINÄ en aina ole kotona:p

Mutta jos eläisin lasten kanssa yksin, olisi se lasten yksinolo vielä paljon suurempi huolenaihe kuin nyt.. toisen kotonaolo kyllä vapauttaa turvallisemmalla mielellä menemään omiin menoihini..
Jos olisin lasten kanssa yksin, olisin aika tukiverkoton ja sidottu kotiin. Ei sillä, että olisin menossa jatkuvasti. Mutta on joskus hetkiä, jolloin on ihana lähteä tapaamaan ystäviä, eikä lasten takia tarvitse kiirehtiä kotiin, kun heidän isänsä on paikalla.

Mutta noin muuten, en ensisijaisesti hankkisi lapsia yksin.. tai näin ajattelin silloin, joskus aika jyrkästikin, kun olin vielä lapseton. Siis tietoisena valintana yksin,eriasia jos toinen sanoutuisi irti kuvioista.

Ajattele/i/n että lapsella on oikeus isään. Mutta en tiedä, olisinko pitäytynyt aika tiukassa kannassani, jos en olisi kohdannut ihmistä, jonka kanssa ne lapset sain. Lapsen saamisen halu olisi voinut ohittaa kaikki ns. eettiset arvoni ja olisin voinut ehkä hankkitua tahallisesti raskaaksi. Ehkä.

Mutta silloinkaan tuskin päälimmäisenä onneani se, että yes , nyt lapsi/lapset saa olla yksin kotona.

En olisi hankkinut lasta yksin.
Eikä tähän liity se, olisiko lapsi saanut omaa aikaa yksin kotona ollessaan vaan se,
että mulla tuskin olisi ollut sitten omaa aikaa juuri ollenkaan...

Meillä esikoinen on ihan mieluusti yksin kotona eikä häntä huoleta jättääkään (10v)
Kuopus onkin sitten eri sorttinen - jäisi mielellään jo nyt, mutta kaveri on sellainen seppä ettei tekis mielei vähään aikaan jättääkään ( vaikka kohta on pakko ku menee syksyllä kouluun)

Mä olen tavallaan tehnyt lapsen yksin. En tietoisesti hankkiutunut raskaaksi, mutta niin vaan kävi ja en edes harkinnut aborttia. Mut joo se on eri asia.

Voisin periaatteessa hankkia toisenkin lapsen yksin, mutta en varmaan oikeasti sitä koskaan tee. Rasittavinta tässä on ollut huono taloudellinen tilanne.

Yhteistyössä