Lapsen haukkuminen läskiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä mitä tehdä

Vieras
Mitä minun äitinä pitäisi tehdä kun 9-vuotias poikani on murheissaan kiloistaan ja pelkää olevansa aikuisena läski luuseri kuten hän itse sanoo? Hänellä on tosi huono itsetunto. Lisäksi hänen todella laiha luokkakaverinsa haukkuu poikaa aina lihavaksi ja poika sillä vahvistaa omaa käsitystään lihavuudestaan. Poika on roteva mutta normaalipainoinen. Hän ei ole mitenkään lihava ja harrastaa urheilua. Kova makean perään kyllä on ja siksi joudun rajoittamaan hänen syömistään ja kieltämään syömästä enempää. Olen koittanut kertoa että poika on oikein hyvän kokoinen ja fiksu ja komea. Hän ei usko minua ja luokkakaverin kiusaaminen pahentaa asiaa. Pitäisikö siihen puuttua ja miten lapsen itsetuntoa voisi vahvistaa?

Mitä jos yrittäisit selittää, että ihmiset ei hauku ketään, josko ovat tyytyväisiä itseensä? Ilmeisesti pojan kaveri on jostain kateellinen pojallesi, kun tarvitsee haukkua/pilkata?

onko tämä kaveri samalla luokalla koulussa?jos on,niin opettajaan yhteys..ei se muuten lopu,jos aikuiset ei puutu asiaan..joko opettaja tai toisen pojan vanhempien kanssa keskustelu asiasta..

Pojan mielestä en saisi puuttua asiaan ja epäilen että tämän kiusaajan äiti ei välitä jos hänelle sanon. Yritin pojalle selittääkin että yleensä kiusaamisen syynä on kateus tai tyytymättömyys omiin asioihin. Mitä opettaja voisi tehdä jos laittaisin hänelle viestiä vaikka reppuvihkoon?

Lapset tulevat aina haukkumaan läskeistä tai mistä muusta tahansa, koska TE (suurin osa palstalaisista) harrastatte sitä samaa haukkumista. Mitä isot edellä...

Koita selittää lapsellesi, että ei välittäisi haukkujasta, kerro sille että haukkujalle ei ole kotona opetettu että haukkuminen on rumaa tjsp.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;25069465:
Pojan mielestä en saisi puuttua asiaan ja epäilen että tämän kiusaajan äiti ei välitä jos hänelle sanon. Yritin pojalle selittääkin että yleensä kiusaamisen syynä on kateus tai tyytymättömyys omiin asioihin. Mitä opettaja voisi tehdä jos laittaisin hänelle viestiä vaikka reppuvihkoon?

keskustelee joko poikien kanssa kahden tai koko luokan kanssa..mun mielestä on ihan turhaa yrittää lohduttaa omaa lastaan selittämällä,että kiusaajalla on omat asiat pielessä..se ei auta kiusattua eikä lopeta kiusaamista mitenkään.

tulipa paha mieli,ja vielä oma kaveri tekee tuota? mikä kaveri se on.tai sitten luulee olevansa hauska ja pelleilee tuolla asialla.
tätä tapahtuu ihan kokoajan.eri syistä vaan...ulkonäön haukkuminen satuttaa lasta tosi pahasti,varsinkin jos on yhtään ujompi ja sisäänpäin kääntyvä.se jättää pahoja arpia.

itse en ikinä unohda koko surkeaa ala-astetta joka oli yhtä tuskaa ja salaista itkua.joka päivä eräs isompi poika juurikin läskiksi,ja yhä vaan mulla on huono itsetunto.
meiän vanhemmat ei puuttunu mitenkään asiaan,onneks te ootte viisaampia ja yritätte edes! ihmeessä vaan opettajalle viestiä,kyllä se varmaan keinon keksii,ottaa ainakin kiusaajan puhutteluun.

mutta tottakai tärkeetä on myös se että poikaa tuetaan kokoajan hyvän omakuvan ja itsetunnon kehittämisessä.sen muurin yli on vaikeampi päästä kun poika itse oppii itseään arvostamaan pikkuhiljaa.

meillä tyttöä on haukkuttu mm. pulleaksi siaksi ja tokaluokkalaiset pojan toimesta.. ja eikä ollut eka kerta tän pojan toimesta.

laitoin kys. pojan opettajalle viestiä ja opettaja otti pojan vanhempiin yhteyttä. Pojan vanhemmat luojan kiitos ottivat asian tosissaan ja poika sai sanktiot.

Oon sanonu tytölle et ihmisiä on erilaisia ja eri kokoisia ja kaikki me ollaan yhtä tärkeitä.

Yhteistyössä