Lapsen hoitoonvieminen ja mies!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mies eli lapsen isä repii vaan lapsen sängystä, tempaiseen vaatteet päälle ja kuskaa huutavan/itkevän lapsen hoitoon.
Ei tippaakaan jousta, ei anna lapselle mahdollisuutta oman tahtiseen hoitoonlähtöön.

Itse lähden aikaisemmin, mutta tiedän faktana nämä ja olen ihan tosi kypsä tilanteeseen - miehen kanssa olen puhunut ilman sen kummempaa vaikutusta ja kärsin lapsen puolesta :(

Mistä näitä tunareita löytyy isiksi??

Alkuperäinen kirjoittaja MINÄMÖRKÖ;21947338:
pitääkö tehä kaksplussan klassiset "jätä se sika"....no ei,vaanku hmm,en tiiä...

En tiedä minäkään, mutta aion tänään tilaisuuden tullen kysyä, että rakastaako lastaan ja jos niin voisiko edes vähän rakkaudella toimia hänen kanssaan??

3-vuotias lapsi on kyseessä.

Meillä ainakin 3v oli niin mahdoton hoitoon vietävä kun olla ja voi. Vaikka aikaisemmin herätettiin niin makoili, venkoili ja aloitti kiljumisen. Mikään vaate ei kelvannut ja sitten kun kelpasi niin sitä olisi pitänyt pukea tunti päälle itse. Se oli jotain niin hermoja raastavaa ja tappelua joka aamu. Sitten päätin, että meillä lähdetään silloin kun minä sanon ja niinhän se mukula otettiin kainaloon ja vaatteet kiskottiin päälle ja huutoahan se oli. Isä teki samaa, koska teki aivan samat kuviot isällekin. Meni siinä muutama kuukausi kun alkoi aamut sujumaan hyvin vaivattomasti ja nykyään herää kun on aika ja pukee päälle kun sanon. Ja kyllä itsekin herään, nousen ja puen. ei siihen montaa tuntia tarvita.

Jos sinä pystyt lapsentahtisuuteen, niin vie lapsi hoitoon itse. Mies varmaan ajattelee, että lapsi huutaa kuitenkin ja toimii siksi noin eli minimoi omasta mielestään sen lapsen huudon. Tai vaihtoehtoisesti, herättele sinä lapsi ennen lähtöäsi niin miehen tarvitsee vain pukea ja viedä hoitoon.

Meillä ainakin on kiukkuinen lapsi jos sen kesken unien herättää, eikä mikään oikein suju. Ihan samanlainen hidas herääjä kuin äitinsä. :D Sujuva, kiukuttelematon hoitoonlähtö tarkoittaisi siis nukkumaan menoa niin että tulee n 12 tunnin unet, jotta herää itse. Ja siihen reilu puoli tuntia ihan vaan oleilua. Ideaalimaailmassa se menee noin, tosielämässä ei.

Jos sinä pystyt lapsentahtisuuteen, niin vie lapsi hoitoon itse. Mies varmaan ajattelee, että lapsi huutaa kuitenkin ja toimii siksi noin eli minimoi omasta mielestään sen lapsen huudon. Tai vaihtoehtoisesti, herättele sinä lapsi ennen lähtöäsi niin miehen tarvitsee vain pukea ja viedä hoitoon.

Lähden töihin ennenkuin päiväkoti aukeaa ja haen aina lapsen hoidosta, vuorostani.
Oletin näitä kuvioita suunnitellesani, että isäkin voi tehdä oman osansa, mutta en tainnut olla oikeassa.
Mieheni on empatiakyvyttömin ihminen, jonka tiedän - joo, on itse valittu, mutta se ilman lapsia eläminen oli erilaista, joten kaikkea ei voinut etukäteen arvata.

Yhteistyössä