lapsen huoltosopimuksesta, osaako kukaan kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
hei...olen saamassa kuukauden sisällä vauvan, olemme lapsen isän kanssa asuneet erossa viimeiset 4kk. olen yrittänyt saada asiat toimimana hänen kanssaan mutta turhaan, hänen aiemmasta liitosta oleva tyttärensä ei hyväksy minu a ja vähän vaikuttaa ettei vauvaakaan. omat lapseni ovat innoissaan ja vaikka ovat hämmentyneitä on tulevan lapsen isä ollut elämässämme, silloin kun hänelle sopii. itse haaveilin ehjästä perheestä, vaikka olenkin yksin kantanut kaiken vastuun asioista, mies käy kerran viikossa joskus kerran kuussa, välillä mieltä että lapsi ei ole hänen ja tahtoo isyysselvityksen. nyt viime aikoina sitten antoi kuvan että tahtoo perheen yms. kuitenkin nyt vaikuttaa että hän teki tuon laskelmallisesti että pääsisi mukaan synnytykseen. hän on mieltä että on perhe lasten kanssa, ei minun ja lasteni. hänen mielestään vauva voi olla hänen luonaan jo alle kuukauden ikäisenäkin, vaikkahan imettäisin, kuulema tuttelit on keksitty, elikkäs asia nyt kiinnostaa että onko noin,että minun pitää antaa pieni vauva hänelle joka toinen viikonloppu? koska tiedän että maidon tulohan minulta silloin loppuu,lypsin tai en. ja onko tuollaisista asioista missään enemmän tietoa miten yleensä vauvan tapaamiset järjestetään? en häneltä aio tapaamisia evätä, mutta alle puolivuotiasta en isälleen antaisi yksin, eli mistä voin selvittää asiaa...

En usko, että sinun on pakko antaa niin pientä vauvaa viikonlopuksi isälleen. Sinähän olet hänen huoltaja. Mies ei jos ette ole naimissa tai tehneet isyyden tunnustusta ja sopimusta huoltajuudesta... Soita soliaalitoimistoon, missä tehtäis myös isyydentunnustaminen. Siellä tietävät paremmin.

jos lapsen vanhemmat ei oo avioliitossa tulee vauvan syntymän jälkeen kutsu lastenvalvojalle isyysden selvitystä varten. siellä samalla sovitaan tapaamisista jos ei eletä avoliitossa. ei sun tarvi lasta luovuttaa isälleen ihan pienenä, mun käsityksen mukaan sä saat päättää miten ja missä tapaamiset hoidetaan, ainakin aluksi, just noitten imetysten takia yms. ihan pienihän tarvii ruokaa muutaman tunnin välein ja jos maitoa tulee miksi turvautua tutteleihin. ja meillä poju hylkäs tissin kun sai pulloa et sekin vaara olemassa. sun kannattaa lastenvalvojalta jo etukäteen kysellä. jaksamista ja mukavaa loppuraskautta :hug:

cruella rv 29+6

En valitettavasti osaa sinua auttaa, mutta jos soittaisit sinne lastensuojeluun eikös siellä ne huoltajuus sopimukset sovita.

Tuohon, että isä haluaisi vauvan joka toinen viikonloppu luokseen niin ei ne kaikki vauvat suostu tuttipullolle ja jos on viellä riski että sinulta maidintuotanto loppuu niin en antaisi. Sano isälle että saa tavata vauvaa niin usein kuin haluaa mutta ei saa ns.yökylään.

Meillä tuo nuorempi ei koskaan oppinut yrityksistä huolimatta tuttipullosta juomaan.