Lapsen ja biologisen isän tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsen isän puoleinen mummo sitten soitteli ja pyysi saada lasta kylään(niin että kävisi myös isänsä luona sillä samalla reissulla). Muuten ihan jees, mutta kun siltä puolen sukua ei sitten ookkaan mitään kuulunut yli vuoteen, eikä lapsi ole isänsä kanssa edes puhelimessa puhunut(ja näki siis tosiaan reilusti yli vuosi sitten). Lapsen isä ei ole puhunut kanssani mitään, eikä edes siis ilmeisesti osannut soittaa itse ehdottaakseen tuota.

Mites tekisitte tässä tilanteessa? Sanoin jo mummolle että okei, mutta nyt olen tullut aikalailla katumapäälle. Aika hurjalta tuntuisi laittaa lasta hoitoon noin vaan kun ei tosiaan ole mitään noista ihmisistä kuullut eikä nähnyt sitten sen reilu vuosi sitten tapahtuneen käynnin jälkeen(ja niin, ei kyllä ennen sitäkään, mutta ihan noin pitkää taukoa ei kyllä ole ollut noitten käymisten kanssa). Uskaltaisitteko itse laittaa lapsen isälleen/mummolleen tällaisessa tapauksessa?

En laittaisi. Saisi tulla tapaamaan meidän luokse, tai matkustaisin lapsen kanssa yhdessä ja pysyisin yhdessä heidän luonaan koko sen ajan, kun olis lapsikin siellä. Oli se aika sitten tunti tai viikko.

Ei ole mahdollista lähteä mukaan, olen viimeisillään raskaana eikä nuo kyllä varmasti muutenkaan haluaisi minua sinne kyläilemään.. Tai no sille mummolle varmaan oiskin ihan ok, mutta ei exälle.

Me tehtiin niin, että mummu kävi ensiksi meillä pari kertaa, sitten kävivät yhdessä - ilman minua - tutussa paikassa leikkimässä pari tuntia. Sen jälkeen tyttö alkoi käymään mumminsa luona 3-5 h kerralla. Lapsen isä asuu äidillään joten näkee isäänsäkin samalla :rolleyes:

Olisi helpompi ottaa kantaa sinun tilanteeseesi jos kertoisit lapsen iän.

Muoks juu tulihan se ikä sieltä...

Matkaa on 100 km, niin noi muutaman tunnin tapaamiset vois olla hankalia, sinällään sen ymmärrän.. Ääh, taidanpa joutua perumaan tuon, kun en vaan tunne oloani tarpeeksi luottavaiseksi noiden ihmisten kanssa, tai niin luottavaksi että lapseni sinne noin vaan antaisin hoitoon.

Voisi olla aika traumaattinen kokemus lapselle, kun ei tiedä millaista siellä kuitenkaan on ja muutenkin on vähän ikävää olla yksin kaukana. Et sinä sieltä lasta pysty poiskaan hakemaan, jos ei viihdy.

En tiedä, mutta erityislapsi on monelle isälle niin kova paikka että ehkä siksi niitä tuntuu olevan enemmän yh-perheissä? Tosin itse en kyllä ole yh, kun on noita kunnollisiakin miehiä olemassa,vaikka ikävä kyllä löysin sellaisen vasta kun lapsen olin vahingossa väärän ihmisen kanssa saanut.

Yhteistyössä