lapsen kaveri on aika ärsyttävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomaa, että idioottien aikuisten toiminnasta johtuen lapsenkin toiminta on typerää. "Millan" äiti on varmaan aivopessyt sen tytön niin, että "tee vaan niin kuin itse haluat, ei ne kuitenkaan sano sulle mitään". Kurjaa vaan lapselle, että joutuu tuollaiseen mukaan. Kyllä sun tosiaan kannattaa pysyä vaan tiukkana ja tehdä lapselle selväksi, että hänen äitinsä luvat eivät päde, jos teiltä ei tule lupaa.

Mitä mieltä olette jos kerron esikoulun opettajalle asiasta ja huolestani sen suhteen että Millalle tapahtuu jotain kun hänen äitinsä lähtee tunneiksi pois ja jättää pienen lapsen yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja hermo (ap):
Olen varmaankin liian kiltti mutta en tohdi lyödä ovea lapsen naaman edestä kiinni jos hänen äitinsä ei ole kotona.Jos lapselle tapahtuukin jotain niin se olisi myös minun vikani.

No ei kyllä ole sinun vikasi, vaan sen vanhemman, joka on jättänyt lapsensa heitteille. Sosiaaliviranomaisille pitäisi tuollaisesta tehdä ilmoitus.

Olen varmaankin liian kiltti mutta en tohdi lyödä ovea lapsen naaman edestä kiinni jos hänen äitinsä ei ole kotona.Jos lapselle tapahtuukin jotain niin se olisi myös minun vikani.

Eli sinä sitten lähdet takasin kotiin kun olet asioilla kun saat sellasen tekstarin? Eiköhän ole parempi että saa opetuksen ennenkuin käy niin että saat omat menos perua kun lapsi tulee itekseen sulle hoitoon.

Mitä mieltä olette jos kerron esikoulun opettajalle asiasta ja huolestani sen suhteen että Millalle tapahtuu jotain kun hänen äitinsä lähtee tunneiksi pois ja jättää pienen lapsen yksin?

Teeppä niin tai ennemmin tuonne lastensuojeluun, ei tarvi syyttömien kärsiä tuskia että mitä tehdä.

Meillä on naapurissa ihan samanlaista. Toisen perheen tyttö käy vaikka 100 kertaa päivässä hakemassa sen toisen perheen tyttöä ulos, vaikka olisi sairaana. On myös heidän pihallaan leikkimässä vaikkei tämä omistajaperhe ole kotona. Oikea riesa ja maanvaiva tämä tyttö ja kotonaan saa tehdä mitä haluaa ja mennä minne huvittaa vapaasti. Meidänkin ovikelloa toisinaan rimpauttaa, vaikka on ihan eri-ikäinen kuin meidän lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja hermo ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Äiti on joskus lähettänyt tekstiviestin minulle jossa lukee että "Milla saa olla teillä sen aikaa kun minä käyn salilla" eikä kysy meiltä ollenkaan että sopiiko meille se, että vahdimme hänen tottelematonta lastaan. Pian on kaveri sitten ovella.

Tuohon kannattaa laittaa viesti takasin, että olemme lähdössä juuri jonnekin kylään. Tai jotain vastaavaa. Ja sitten oikeasti lähteä pois kotoa. Ei varmaan tarvii montaa kertaa tehdä ;)

Tuo äiti tekstailee ollessaan jo matkalla salille tai mihin onkin milläkin kertaa menossa.[/quote]

Ei siihen tarvitse valehtelemalla vastata vaan ihan että nyt ei käy, ei tarvitse selitellä miks. Menee jakeluun kerralla.

Onko teillä oikeasti tapana valehtelemalla selviytyä tilanteista? Miksi ei vain voisi sanoa että nyt ei käy, ei kai siihen sen kummempia selityksiä tarvi? Tyhmää valehdella, ja tyhmää nähdä niin iso vaiva, että oikeasti kotoaan johonkin lähtee tuon takia.Pitää olla munaa sanoa suoraan ja rehdisti.

Eihän se eskarin opettaja liity asiaan millään tavalla. Opettajan homma on opettaa, ei kantaa vastuuta lasten vapaa-ajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:

Eihän se eskarin opettaja liity asiaan millään tavalla. Opettajan homma on opettaa, ei kantaa vastuuta lasten vapaa-ajasta.

Voihan hän puhua lapsen äidille asiasta, jos ap ei uskalla. Jos lapsen eskariopettajalla on epäilys, että lapsi ei saa kotoaan riittävää hoivaa on hänellä ammattinsa puolesta velvollisuus tehdä ls-ilmoitus. Siihen ei pelkä Millan kaverin äidin puhe toki riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja unni:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:

Voihan hän puhua lapsen äidille asiasta, jos ap ei uskalla. Jos lapsen eskariopettajalla on epäilys, että lapsi ei saa kotoaan riittävää hoivaa on hänellä ammattinsa puolesta velvollisuus tehdä ls-ilmoitus. Siihen ei pelkä Millan kaverin äidin puhe toki riitä.

No se on nyt uskallettava tai laitettava oikeat viranomaiset asialle. Eskarin opettaja ei ole ensisijainen henkilö liitetäväksi tähän caseen. Voisi tuntua aika kiusalliselta tulla ikäänkuin kiristetyksi tuolla ilmoitusvelvollisuudella. Vähän sama kuin jos poliisin naapuri uskoutuisi poliisile ajavansa öisin kännissä autolla kun muut nukkuu... Hieno esimerkki:)

Yhteistyössä