H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:Ap:lle ja pikkuneidille jaksuja! Varmasti tuntuu kamalalta tuollainen pinen tytön mielestä. Vaikeahan tuon ikäisen on käsittää, että miksi jotain tuollaista tapahtuu.![]()
Toivottavasti saisitte tänään vanhemmat ottamaan asian vakavammin ja näkemään, että jotain on oikeasti vialla. Itse olen myös vahvasti sitä mieltä, että teit oikein ottaessasi yhteyttä lastensuojeluun ja kouluterveydenhoitajalle; ei tuollaista uskalla jättää huomiotta.
Itse olin vuosi sitten päiväkodissa töissä ja meidän ryhmässämme oli yksi pieni tyttö, jossa oli vähän samantapaisia piirteitä. Ei eläimiä kyllä tappanut, mutta saattoi heittää kesken leikin ihan ilman syytä puupalikan toisen lapsen otsaan ja ihan kovaa heitti. No toinen lapsi itsee kipua ja säikähdystä ihan hysteerisenä ja otsassa jälki. Mitä tämä toinen tyttö tekee? Nauraa käkättää oikein sellaista häijyä, pahantahtoista ja vahingoniloista naurua, joka sai kaikissa hoitajissakin kylmänväristyksiä. Tyttö teki tätä aina silloin tällöin ja oli kovin pelottavaa se nauru. Toisen hoitajan kanssa siitä puhuttiinkin, että tavallaan molemmat pelkäsimme kyseistä tyttöä, vaikka tämä yleisesti olikin oikein ihana ja suloinen tyttö.
En halua kuulostaa pahalta ja häijyltä, mutta monilla sarjamurhaajilla yms. on ensimmäiset tapot ja murhat kohdistuneet nimenomaan pieneläimiin lapsuusiällä. Ja näihin tyypillistä on myös se, että lapsi ei käsitä siihen liittyvää surua, vaan juurikin esimerkiksi nauraa.
Tämä on aika ankara kommentti, eikä varmaan tästä ole tämän tytön kohdalla kyse, mutta ihan oikeasti sitä ei kannata vähätellä, koska kyse voi ihan oikeasti olla jostain isommastakin ongelmasta kuin huomion haku.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja .:Hiiri on petoeläin ja kuuluu hiirenloukkuun. Jos se on sulla lemmikkinä ... nojaa
aika luonnollista haluta hiiri pois. Ikävä koska pidät hiiristä.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja :D:Alkuperäinen kirjoittaja .:Jos hiiri ei olisi ollut lemmikkinne vaan sisään kömpinyt jostain rakosesta kiittelisit juuri nyt että se on poissa. Itse inhoan ja pelkäänkin hiiriä. Ottakaa vaikka kissa tai koira.
käyksä ihan täysillä![]()
Tottakai, mieti ite. haluatko hiiren kakkimaan ja jyrsimään sun leipälaatikkoon?
Alkuperäinen kirjoittaja Mira:Olenko ainoa joka jäi miettimään sitä, että miksi ihmeessä hiiren omistaja reagoi vasta teon jälkeen eikä ennen tekoa. Kirjoituksesta sai sen kuvan, että tämä hiiren tappaja oli kertonut aikeestaan etukäteen, oli toteuttanut sen ja sitten vasta tämä toinen tyttö oli alkanut äitiä huutamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap toimii hyvin:Vai ettei rikosilmoitusta pitäisi tehdä... tottakai pitää. Lemmikki on rikoslaissa esineeseen rinnastettava, kyllä sen arvo tulee korvata jos lemmikin tappaa.
Mitä jos lapsi olisi tappanut jonkun isomman eläimen, heittänyt vaikka koiranpennun (jonka arvo 1000E) parvekkeelta alas, tahallaan. Olisiko teillä sitten eri ääni kellossa?
Ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa ei, vaan lapsen huoltajat on ne, jotka korvaa. Ja jos lapsen äidillä oli asenne että rottia pitääkin tappaa, niin ihan oikeaan osoitteeseen menee se korvausvaade.
Pienen lapsen käytös on lähtöisin vanhemmiltaan, ympäristöltään. Empatiakyvyttömyys voi tulla mm siitä, jos äiti on ollut tunnekylmä, lapsi jäänyt huutamaan yksin pienenä tai ei ole saanut katsekontaktia jne. ainoastaan pelkän mekaanisen hoidon.
Ja jos kukaan ei puutu, niin se käytös vaan jatkuu ja pahenee, kun lapsi kasvaa isommaksi, kekseliäämmäksi, vahvemmaksi. Ensin se on noi pikkueläimet, myöhemmin pienet ihmiset, sitten isommatkin ihmiset.
Ehkä tällä tytöllä on joku päivä omia lapsia, joihin tämä sama (alitajuinen?) sadistinen käytös kohdistuu.
Kiittelettekö silloin itseänne, kun ei asiaan puututtu tämän ihmisenalun ollessa vielä vasta 7-vuotias...
Alkuperäinen kirjoittaja ap toimii hyvin:Vai ettei rikosilmoitusta pitäisi tehdä... tottakai pitää. Lemmikki on rikoslaissa esineeseen rinnastettava, kyllä sen arvo tulee korvata jos lemmikin tappaa.
Mitä jos lapsi olisi tappanut jonkun isomman eläimen, heittänyt vaikka koiranpennun (jonka arvo 1000E) parvekkeelta alas, tahallaan. Olisiko teillä sitten eri ääni kellossa?
Ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa ei, vaan lapsen huoltajat on ne, jotka korvaa. Ja jos lapsen äidillä oli asenne että rottia pitääkin tappaa, niin ihan oikeaan osoitteeseen menee se korvausvaade.
Pienen lapsen käytös on lähtöisin vanhemmiltaan, ympäristöltään. Empatiakyvyttömyys voi tulla mm siitä, jos äiti on ollut tunnekylmä, lapsi jäänyt huutamaan yksin pienenä tai ei ole saanut katsekontaktia jne. ainoastaan pelkän mekaanisen hoidon.
Ja jos kukaan ei puutu, niin se käytös vaan jatkuu ja pahenee, kun lapsi kasvaa isommaksi, kekseliäämmäksi, vahvemmaksi. Ensin se on noi pikkueläimet, myöhemmin pienet ihmiset, sitten isommatkin ihmiset.
Ehkä tällä tytöllä on joku päivä omia lapsia, joihin tämä sama (alitajuinen?) sadistinen käytös kohdistuu.
Kiittelettekö silloin itseänne, kun ei asiaan puututtu tämän ihmisenalun ollessa vielä vasta 7-vuotias...
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja joko provo:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja Joko provo:Tää on joko provo tai sit terveydenhoitaja on pahasti rikkonut vaitiolovelvollisuutensa.
t. kouluterveydenhoitaja myöskin.
Siis eikö saa sanoa, että tarkkailee tyttöä???
Saa, muttei saa sanoa, että on myös koulukiusaamista kuvioissa!
Alkuperäinen kirjoittaja UGH:mä jättäisin kyllä poliisin pois. Ensinnäkin lapsi on niiin alaikäinen, ettei poliisi asialle mitään voi toisekseen poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä. Jos on kuvioissa jo ls ja koulu ni se on ihan tarpeeksi..
Pitäiskö poliisin pamputtaa sitä lasta vai...?
Alkuperäinen kirjoittaja qw:Alkuperäinen kirjoittaja Mira:Olenko ainoa joka jäi miettimään sitä, että miksi ihmeessä hiiren omistaja reagoi vasta teon jälkeen eikä ennen tekoa. Kirjoituksesta sai sen kuvan, että tämä hiiren tappaja oli kertonut aikeestaan etukäteen, oli toteuttanut sen ja sitten vasta tämä toinen tyttö oli alkanut äitiä huutamaan.
No eipä varmaan 7-vuotiaalle hiiren omistajalle (ap:n tytölle) oikeasti tullut mieleen, että kaveri tosissaan meinaa talloa hänen lemmikkihiirensä kuoliaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap toimii hyvin:Ja jos kukaan ei puutu, niin se käytös vaan jatkuu ja pahenee, kun lapsi kasvaa isommaksi, kekseliäämmäksi, vahvemmaksi. Ensin se on noi pikkueläimet, myöhemmin pienet ihmiset, sitten isommatkin ihmiset.
Alkuperäinen kirjoittaja qw:Alkuperäinen kirjoittaja Mira:Olenko ainoa joka jäi miettimään sitä, että miksi ihmeessä hiiren omistaja reagoi vasta teon jälkeen eikä ennen tekoa. Kirjoituksesta sai sen kuvan, että tämä hiiren tappaja oli kertonut aikeestaan etukäteen, oli toteuttanut sen ja sitten vasta tämä toinen tyttö oli alkanut äitiä huutamaan.
No eipä varmaan 7-vuotiaalle hiiren omistajalle (ap:n tytölle) oikeasti tullut mieleen, että kaveri tosissaan meinaa talloa hänen lemmikkihiirensä kuoliaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja joko provo:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja Joko provo:Tää on joko provo tai sit terveydenhoitaja on pahasti rikkonut vaitiolovelvollisuutensa.
t. kouluterveydenhoitaja myöskin.
Siis eikö saa sanoa, että tarkkailee tyttöä???
Saa, muttei saa sanoa, että on myös koulukiusaamista kuvioissa!
jospa ap sanoi sen
Näin minäkin asian ymmärsin.
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:Yleensä jo pahat puheet lemmikin tappamisesta saa lapset itkemään ja huutamaan apua.
Peesi tälle.