lapsen kiroilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse suosin kevyttä järjestyksenpalautusta---> asiaankuuluva toruminen ja keskustelu käytöksestä,jonka jälkeen omaan huoneeseen rauhoittumaan kunnes paheet ovat karisseet siltä päivältä...
Edit: Itse sain khyyllä kyykytystä pentuna jos kiroilin tai menin tekemään sen virheen että haukuin vanhempiani, suu pestiin mänthysuovalla--------> ja isse sain etsiä sopivan koivuniemen herran oksan jolla perse punotti pari päivää

Ehdota lapselle, että otat aikaa ja lapsen on hoettava kutakin kirosanaa esim. 15 tai 30 minuuttia. Jos lapsi haukkuu vanhempiaan tyhmäksi, niin kysy, onko kiva olla tyhmän vanhemman lapsi. Tai sano, että haukut samalla itseäsi, koska olet mun lapsi.

Enpä oikein siitä mitään mekkalaa pidä tai numeroa nosta.
Tyhmäksi sanoo kun suuttuu, ja puuttuminen on tapauskohtaista.
Muksu on kohta 5 v eikä kiroile. Pienempänä päiväkodin opissa tuli ns. vessasanat, joita oli lupa hokea vessassa. Se meni sillä ohi.
Kun sitten jotain kaverilta tullutta intoutuu kotona kokeilemaan, kiellän vaan napakasti. Sanon "ei yhtään kertaa enää!" ja perustelu on, että se on ruman kuuloista. Ja tuo sanotaan niin napakasti jyrähtäen..
Tai kerran joo, tuli joku kirosanan alku, johon karjasin heti ensitavulla STOP!

Ehkä tuo muksu on kiltti ,kun noin vähällä tottelee.

Meillä poika 5v ja uhmaa on ollut jonkun aikaa ja nyt suuttuessaan aina sanoo olet tyhmä tyhmä tyhmä ja myös perse sana on tullut joskus, muuten ei kiroile. Meillä on myös huonoa esimerkkiä koska me molemmat vanhemmat kiroillaan =(. Olen yrittänyt parantaa omaa kielenkäyttöä mutta kun suutun niin silloin kyllä kiroilen. Mä en välttämättä tosta tyhmä jutusta niin hermostu mut isä on saanu semmosen kasvatuksen että vanhempia ei nimitellä ja silloin on suu pesty saippualla.

Yhteistyössä