Lapsen kuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Lapsella (1v 9kk) ollut kuumetta 3 päivää. Ekat kaks päivää nousi 39 ja yli, annoin lääkettä noin 5h välein. Kolmantena päivänä ei enää nouse niin nopeasti mutta nousee kuitenkin niin, että kun yöllä annoin lääkettä klo 03 aikaan niin oli noussut 38 asteeseen klo 14 iltapäivällä...

Eli on varmaan paranemaan päin?
Pitäiskö viedä kuitenkin huomenna lääkäriin jos vielä nousee selkeesti kuume, olis kuitenkin jo neljäs kuumepäivä?

Meillä esikoisella pienestä asti ainoa oire korvatulehduksesta on ollut pitkään jatkuva kuume. Eli kuumeilu kestää just tasan niin kauan että on saatu lääkitystä korvatulehdukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29514708:
tulee mieleen vauvarokko, kolmen vuorokauden jälkeen pitäs kuumeen laskee ja näppyjen nousta.

Mä vaan luulen, et se oli jo joskus alle vuoden ikäisenä mut en ole varma..
Mietin vaan et lääkäriin vai ei? Huomenna olis vielä arkipäivä ni en sit viitsis maksaa viikonloppulisää jos ei ole pakko...

[QUOTE="vieras ap";29514731]Mä vaan luulen, et se oli jo joskus alle vuoden ikäisenä mut en ole varma..
Mietin vaan et lääkäriin vai ei? Huomenna olis vielä arkipäivä ni en sit viitsis maksaa viikonloppulisää jos ei ole pakko...[/QUOTE]
jos susta yhtään tuntuu, että tarvii käydä lääkärissä, niin käykää. eihän se ota, jos ei annakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29514733:
jos susta yhtään tuntuu, että tarvii käydä lääkärissä, niin käykää. eihän se ota, jos ei annakaan.

No kun ei musta siis tunnu siltä. Virkeänä tuo tuossa häärii nyttekin.. Mietin vaan, että pitääkö sen perusteella, että jos huomenna on vielä kuumetta..

Vaikka siis tänään ei ole enää noussut niin korkealle kuin eilen ja muutenkin nousi vasta klo 14 mennessä kun ti ja ke oli aina 5h välein noussu siihen 39 paikkeille

[QUOTE="vieras ap";29514731]Mä vaan luulen, et se oli jo joskus alle vuoden ikäisenä mut en ole varma..
Mietin vaan et lääkäriin vai ei? Huomenna olis vielä arkipäivä ni en sit viitsis maksaa viikonloppulisää jos ei ole pakko...[/QUOTE]

Siis meneekö teillä lapsestakin viikonloppulisä? Puhutaanko nyt kunnallisesta terveydenhuollosta?

[QUOTE="V ieras";29514745]Siis meneekö teillä lapsestakin viikonloppulisä? Puhutaanko nyt kunnallisesta terveydenhuollosta?[/QUOTE]

Yksityiselle vien jos vien.. Kunnallisesta mie en tie mittään...

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29514773:
mulle on lääkäri joskus antanut ohjeen, että jos lapsi on pirtee, juo, yms. kuumetta voi seurata sen viisi kuusikin päivää

Niin mäkin olen nyt joistain lähteistä lukenut. Sitten taas pilttipiirin artikkelissa sanotaan, että kolmen päivän kuumen jälkeen pitäisi viedä...

[QUOTE="vieras ap";29514827]Niin mäkin olen nyt joistain lähteistä lukenut. Sitten taas pilttipiirin artikkelissa sanotaan, että kolmen päivän kuumen jälkeen pitäisi viedä...[/QUOTE]joo niin neuvotaan, ja neuvolassakin on joskus tuollainen ohje annettu

[QUOTE="auringonkukka";29514914]Onko siis mitään muuta oiretta? Nuhaa, yskää tms? Jos ei, niin käyttäisin varmaan, voi olla pyelonefriitti.[/QUOTE]

Mikä se on?

Kuume, flunssa ym. Voi kestää helposti viikonkin. Jos ei muita oireita tai et ite tarvi töihin todistusta nii en veis. Älä lue pilttipiiriä, googlaa vaan luotettavia lähteitä (esim terveysportti) jos googlaat.

Yhteistyössä