Miksei?![]()
kysytkin vielä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksei?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26051823:Mun ajatusmaailman mukaan paljon rääkyvälle vauvalle voisi antaa nimeksi Myrsky. Rumasta pojasta voisi tulla Yrjö. Hennosta vauvasta Siru. Noin esimerkkeinä siitä miten lapsi voi olla nimen näköinen.
Siinähän se olisikin, jos sattuisin saamaan lapsen, joka näyttää Matilta. Se olisi karmeaa, sillä en missään nimessä haluaisi antaa lapselleni nimeksi Matti
En minäkään oikein ymmärrä tuota näyttämisjuttua. Meillä lapsen nimi päätettiin jo raskausaikana ja se sitten annettiin pojalle. Minä en voi kyllä ymmärtää sitä, että toiset vielä ristiäispäivänäkin pohtivat, että mikä tästä nyt tulee. En minä ainakaan osannut työnimellään lasta kutsua enää synnyttyään, ja pitikin varoa, ettei käyttänyt oikeaa nimiä sellaisten ihmisten seurassa, jotka eivät vielä nimeä tienneet![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26051958:Mä en taas ymmärrä sitä käytäntöä, ettei lapsen nimeä voi kertoa ennen ristiäisiä. Miksi sitä pitää pantata sinne asti? Jos nimi on jo syntyessä tiedossa, miksi sitä ei voi alkaa käyttämään?