U
ula-äiti
Vieras
Minulla on 1v4kk lapsi, jota olen nyt yrittänyt opettaa omaan sänkyyn omaan huoneeseen nukkumaan. Tähän asti on nukkunut minun vieressäni. Nukutan hänet sylissä ja kannan sitten sänkyyn (niinkuin olen aina tehnyt). Mutta muutaman tunnin päästä hän herää ja vaikka menen nukuttamaan hänet sinne omaan sänkyyn takaisin uneen, niin hän nukkuu korkeintaan puoli tuntia lisää ja herää taas itkemään. Tätä jatkuu kunnes otan hänet viereeni, jossa hän sitten nukkuu heräämättä aamuun asti.
Kannattaisiko minun ensin opettaa hänet siihen omaan sänkyyn minun makuuhuoneessani? Oliko liian raakaa laittaa suoraan omaan huoneeseen? Tai kannattaisiko minun opettaa hänet kaiken muun lisäksi nukahtamaan itsekseen sinne omaan sänkyyn omaan huoneeseen? Vai nukuttaa hänet iltaisin sinne sänkyyn?
Olen ihan ulalla että mitä tekisin. Saan toisen lapsen parin kuukauden kuluttua ja haluaisin ainakin ehjät yöt siihen mennessä, ettei ole sitten kahta yöheräilijää.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Kannattaisiko minun ensin opettaa hänet siihen omaan sänkyyn minun makuuhuoneessani? Oliko liian raakaa laittaa suoraan omaan huoneeseen? Tai kannattaisiko minun opettaa hänet kaiken muun lisäksi nukahtamaan itsekseen sinne omaan sänkyyn omaan huoneeseen? Vai nukuttaa hänet iltaisin sinne sänkyyn?
Olen ihan ulalla että mitä tekisin. Saan toisen lapsen parin kuukauden kuluttua ja haluaisin ainakin ehjät yöt siihen mennessä, ettei ole sitten kahta yöheräilijää.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?