Lapsen synttärit hoplopissa, kutsuvieraat ostavat oman lippunsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ilmiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi ilmiö

Vieras
Onko tällainen yleinen käytäntö? Lapsen synttärit on hoplopissa ja kutsuvieraat maksavat itse lippunsa. Lahjoja ei tosin tarvitse viedä eikä tarjoilua ole.

No ihan sama mikä paketti mutta synttärit siellä on aivan normaalit kekkerit mitä muuallakin!! :)

Siis tässä aloittajan tapauksessa luultavasti ei ole ostettu sitä synttäripakettia, vaan vieraat maksavat itse lippunsa ja tulevat siis ihan normaalisti leikkimään. Eli juhlatilaa tai tarjoiluja ei ole. Aika halvaksi tulee järjestäjälle, jos maksaa vaan oman lapsensa lipun..

[QUOTE="sini";29488551]Siis tässä aloittajan tapauksessa luultavasti ei ole ostettu sitä synttäripakettia, vaan vieraat maksavat itse lippunsa ja tulevat siis ihan normaalisti leikkimään. Eli juhlatilaa tai tarjoiluja ei ole. Aika halvaksi tulee järjestäjälle, jos maksaa vaan oman lapsensa lipun..[/QUOTE]

Sitten on parempi olla menemättä ollenkaan jos ei voi edes syntymäpäivälahjaa hyvien tapojen mukaisesti kustantaa.

Hoplop synttäreihin kuuluu yleensä tarjoilu ja tottakai rannekkeet maksaa juhlien järjestäjä.

Sitten on parempi olla menemättä ollenkaan jos ei voi edes syntymäpäivälahjaa hyvien tapojen mukaisesti kustantaa.

Siis nyt puhuin järjestäjästä, eli sankarin vanhemmista tai kuka ne nyt sitten järjestääkin. Heille tulee halvaksi. Itse jos veisin lapseni tuollaisille synttäreille, toki veisimme myös lahjan, vaikka lipunkin joutuisimme ostamaan. Jos taas olisin järjestäjänä, niin vaikka juhlapakettia en ottaisi, niin kyllä kutsuttujen liput ainakin maksaisimme.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
No totta kai pitää ostaa paketti hyvänen aika sentään, ei ole liikaa pyydetty varmasti.

Parahin Happygirl. Luulen että sinulla menevät nyt puurot ja vellit sekaisin. Nämä ap:n tarkoittamat juhlat tuntuvat olevan mallia; " ei toivota lahjaa ja vieraille on ilmoitettu ettei juhlissa ole tarjoilua ja että jokainen vieras ostaa oman lippunsa". Toki yleisin vaihtoehto on ostaa sieltä valmis "synttäripaketti", mutta tätä ei tarkoiteta tässä tapauksessa. Comprende?

Niin, näissä joista puhun, ei ole synttäripakettia eikä omaakaan tarjoilua. Ja idea oli, että ei viedä lahjaa, vaan mennään vaan leikkimään.

Okeij, tokihan voi viettää synttäreitä kuten haluaa.
Mun mielestä olisi vähintään kohteliasta edes maksaa vieraiden rannekkeet, mutta nyyttärimeiningillä jos on tarkoitus mennä niin so be it.:)

Niinkö? Kutsussa tosiaan oli, että ei lahjaa. Ja jos nyt synttärietikettiä lähdetään avaamaan, niin yleensähän se ei mene niin, että vain vieraat "pistävät rahaa" bileisiin, vaan yleensä heillekin tarjotaan jotain. Jos näin ei ole, on turha huudella hyviä tapoja lahjan perään. Mutta siis, toivottiin ettei viedä lahjaa.

Okeij, tokihan voi viettää synttäreitä kuten haluaa.
Mun mielestä olisi vähintään kohteliasta edes maksaa vieraiden rannekkeet, mutta nyyttärimeiningillä jos on tarkoitus mennä niin so be it.:)

Ei siis ole nyyttäreitä, vieraiden ei tarvitse kuin ostaa ne rannekkeet. Mietin vaan, ettäjos perheessä on vaikka kaksi kutsuttua lasta, niin jollekin perheelle se voi olla liikaa :(

[QUOTE="Äh";29488579]Parahin Happygirl. Luulen että sinulla menevät nyt puurot ja vellit sekaisin. Nämä ap:n tarkoittamat juhlat tuntuvat olevan mallia; " ei toivota lahjaa ja vieraille on ilmoitettu ettei juhlissa ole tarjoilua ja että jokainen vieras ostaa oman lippunsa". Toki yleisin vaihtoehto on ostaa sieltä valmis "synttäripaketti", mutta tätä ei tarkoiteta tässä tapauksessa. Comprende?[/QUOTE]

Aivan, no näköjään ihmiset tekevät synttäreistä todella erilaisia sitten. Mielestäni paras olisi jos sankarin perhe maksaisi liput ja jokainen toisi normaalisti lapselle sen lahjan.

Yhteistyössä