Lapsen synttärit hoplopissa, kutsuvieraat ostavat oman lippunsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ilmiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tajua, miksi synttärit pitää pitää jossain hoplopissa, jos ei ole varaa kustantaa niitä. Ja siis onhan 200-300 euroa ihan hullu summa lapsen synttäreistä, sillä rahalla saa paljon ikimuistoisemmat kekkerit kotona! Johan tuolla rahalla tilaisi taikurin ja pari pelleä...

jos hoplop on lapsen ainut toive ja vanhemmilla ei montaa sataa euroa laittaa siihen niin eikö se oli hienoa että silti toteuttavat rakkaan toiveen. Ihme pinnallisia ihmisiä täälät taas! Ja vähän vaikee tietty tarjota vieraille siellä hoplopissa mitään kun sinne ei sovi omia eväitä viedä! Pääasia kyl varmasti ystävien keskeinen aika kivassa paikassa =)

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
No johan nyt...Meillä jäisi kyllä menemättä ja pitäisin päivänsankarin vanhempia aika mölleinä. Eihän nuo mitkään juhlat ole, vaan leikkitreffit, kuten tuolla joku jo kommentoi. Eipä siellä paljon yhdessäoloa ole vieraiden kanssa, kun kaikki painavat menemään missä nyt menevätkään. Että jos lapseni ehdottomasti haluaisi hoplopissa pitää synttärit, eikä olisi meillä varaa siihen pakettiin, niin sitten antaisin lapsen pyytää mukaansa pari kaveria, joiden liput maksettaisiin ja jossain välissä tarjottaisiin vaikka jätskit.

Eihän noi sitten mitkään synttärit ole, vaan ihan tavallinen kaverien keskeinen leikkituokio hoplopissa, mutta väliäkö sillä. Hauskaa lapsilla varmaan kuitenkin on.

ihme porukkaa täälä...eikö se hoploppi lippu ole tässä jutussa se lapset synttärilahjatoive! kyllä näköjään sydämmettömiä on paljon...jätetään menemättä vaikka lapsi eniten tätä toivoo???? olette ite juntteja!

Itse luulisin ettei tuollaisille synttäreille moni osallistuisi. Noloa vanhemmilta ja kiusallista vieraillekin. Mitä sitten, kun lapset suureen ääneen kyselevät, että missä kakku ja herkut?

tuohan olisi ihan sama jos jokainen veisi muksunsa itse hop loppiin,käytännössähän kaikki seillä olevat lapset ovat synttärisankarin synttäreillä!Itse veisin muksut läheiseen hampurilaispaikkaan,jossa tarjoiaisin kaikille ateriat,jonka jälkeen koko konkkaronkan kanssa hop loppiin.Saisivat tuoda kyllä lahjat.Mutta nämä taitaa olla pienen budjetin pippalot.

Tänään kävi kaksi kertaa niin että lapsella 8kk kääntyi silmät ylöspäin. Kesti muutaman sekunnin, muuten lapsi ollut täysin normaali.

Kannattaako soittaa samantien huomenna neuvolaan vai seurailla jonku aikaa?

ihme porukkaa täälä...eikö se hoploppi lippu ole tässä jutussa se lapset synttärilahjatoive! kyllä näköjään sydämmettömiä on paljon...jätetään menemättä vaikka lapsi eniten tätä toivoo???? olette ite juntteja!

Tässä ehkä on kyse siitä, ettei näitä voi kutsua synttärijuhliksi.
Kyllä mä menisin, ei siinä mitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29488648:
En tajua, miksi synttärit pitää pitää jossain hoplopissa, jos ei ole varaa kustantaa niitä. Ja siis onhan 200-300 euroa ihan hullu summa lapsen synttäreistä, sillä rahalla saa paljon ikimuistoisemmat kekkerit kotona! Johan tuolla rahalla tilaisi taikurin ja pari pelleä...
Olen tilannut yhden pellen ja se maksoi 400€ (1.5h)

Sääliksi kävisi synttärisankari jonka kutsuilla ei olisi kutsuja eikä hän saisi tarjota ystävilleen mitään.

JOs tuollainen kutsu lapselle tulisi, niin hän kyllä menisi ja veisi lahjan. Ihan vain antamisen ilosta, ei siksi että pitäisi.

Ja vielä rautalangasta happygirlille: synttäripaketti on "tarjoilupaketti" , jonka sankarin vanhemmat valitsevat hop lopista. Siihen kuuluu juhlatila ja valitut tarjottavat. Se on melko kallista lystiä mutta niinhän juhlat aina on. Sulla menee vissiin myös synttäripaketti ja synttärisankarin lahja sekaisin.

Kukin tyylillään. Jättää menemättä, jos ei tykkää tai eli ole varaa.

Olettaisin, että heillä on syynsä, enkä viitsisi lähteä sen enempää spekuloimaan. En veisi lahjaa, kun kerran pyydetty ettei tuoda, mutta ehkä sitten jonkun vähän hienomman kortin.

Jatkan vielä, että nyt niin monella vanhemmalla taas yllättäen irtisanomisuhka päällä, että päästä katsoen ei todellakaan kenenkään tilannetta tiedä. Voihan olla, että lapselle oli jo hoplop synttärit luvattu ja sitten työpaikka lähtenyt/lähdössä alta ja päätetty hätäratkaisuna hoitaa näin.

Jotenkin vois tosiaan olettaa, että tilanne on sellainen, että lapsi haluaisi Hoplop-synttärit, mutta vanhemmilla ei olisi varaa kustantaa niitä. Ehkä annettu vaihtoehdoksi synttärit kotona ja mahdollisia lahjoja vierailta tai sitten ei saa olettaa saavansa lahjoja, jos vieraan maksavat itse omat lippunsa? Oisko jollain kaverilla ollut synttärit aiemmin hoplopissa ja nyt lapsikin sitten haluaisi samanlaiset juhlat lahjattomuudenkin varjolla?

Mä en nyt kyllä näe tässä tavallaan mitään törkeää. Joo, synttäriperinteen mukaan sankari tarjoaa juhlat, mutta kustannuksia tuosta tulee juhlavieraiden perheille aikalailla sama summa, eikö vain? Ja eikö pääasia kuitenkin ole, että sekä päivänsankarilla että juhlavierailla on kivaa? En jaksa mitenkään uskoa, että yksikään juhliin osallistuva lapsi arvostelisi tuolla tavalla toisen juhlia, kuin mitä te täällä, tai sitten ovat totisesti kasvatuksensa kotoaan saaneet...

• Tykkää
Reactions: Dottie ja Lispetti
Pari heikkoa kohtaa näen muuten ihan ok-ideassa.

1. Lapsen kaverit varmasti ihmettelee, missä on juhlatila, tarjoilut ja kakku = synttäripaketti, jos jollakulla on siellä ne synttärit ollut aiemmin (ja todennäköisesti on olleet, jos lapsi osaa Hoplop-synttäreitä toivoa). Noloa sankarille selittää, että tarjoilua ei ole. Lapset kiusaa vähemmälläkin toisiaan.

2. Jotenkin haistan synttäreiden jälkeisen mamman aloituksen aiheesta "omat synttärit hoplopissa ilman sikakallista synttäripakettia, meidät heitettiin ulos kun oli muka omat eväät, kunhan kakun ja sipsejä toin ja mehua!!!11"

Kyllä me mentäisiin juu ja vietäisiin lahjakin, mutta tekisin kyllä omille selväksi, että tarjoilua ei ole, ettei sitten nolaa sankaria vanhempineen kyselemällä...

joo lapset menis tollasille synttäreille enemmän kuin mielissään....älkää nyt hyvät(huonot) vanhemmat antako tollasta esimerkkiä,että kaikki arvotetaan rahassa!! jokainen pitää semmoset synttärit kuin itse haluaa ja on varaa! pääasia että lapsilla on hauskaa ja onhan niillä hoplopissa!

• Tykkää
Reactions: ilaria
no tietenkin jokaisen vanhemman tulee inffota lapsia että näillä synttäreillä ei ole tarjoilua vaan vapaata leikkiä....se on varmasti lapsille ihan ok! ja voi vielä kertoo,että hoplopissa voi myös pitää sellaisia synttäreitä missä ei oteta mitään tajoiluja. eikä siinä ole sitten mitään erikoista!

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi ilmiö;29488493:
Onko tällainen yleinen käytäntö? Lapsen synttärit on hoplopissa ja kutsuvieraat maksavat itse lippunsa. Lahjoja ei tosin tarvitse viedä eikä tarjoilua ole.

Kuulostaa oudolle, mutta olen niin nössö ja hyvätapainen ja kohtelias, ja lapsesta saakka opetettu että kaikille ollaan ystävällisiä ja kohteliaita, että esittäisin kuin olisi ihan normaalia kutsua lapsi juhliin joihin ostetan itse pääsylippu, ja veisin lapseni lahjan kera ja maksaisin sisään.
Näin toimisin, tietysti miettisin mielessäni mikä vaivaa lapsen vanhempia. Ja miettisin kahdesti ennen kuin lastani sinne kotiinsa päästäisin (jos kutsu kävisi).

JOs tuollainen kutsu lapselle tulisi, niin hän kyllä menisi ja veisi lahjan. Ihan vain antamisen ilosta, ei siksi että pitäisi.

Minäkin laittaisin paketin toiveista huolimatta.:ashamed:
Lapsi varmasti haluaa lahjan, mutta vanhemmat eivät ilkeä ottaa koska eivät tarjoa edes ranneketta, mikä on ihan ok, jos rahaa on vähän.

Kyllä minä ymmärrän että täytetään lapsen toive! Toiveena oli hoplop.

Ja infoisin omia lapsia että tällä kertaa mennään riehumaan ja pitämään hauskaa isolla porukalla, eikä tarjoilua ole.
Eipä ne tarjoilut tuollaisessa paikassa paljoa paina, siellä on tosi kivaa! Etenkin isolla porukalla!:)

• Tykkää
Reactions: Dottie ja ilaria
Mut piheyttään ei kannata kenenkään näin tehdä, jos ei halua leimaantua sossutapaukseksi. Sillä kaikki täälläkin näköjään olettavat, ettei saa kasaan paria sataa synttäreihin, vaikka se olisi lapsen tärkein/ainoa lahjatoive:)

Yhteistyössä