Lapsen yksityinen hoito kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mehukatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mehukatti

Jäsen
11.07.2011
844
-1
16
Helsinki
Hoitajat tai te joilla on ollut hoitaja kotona!

Osaatteko sanoa, paljonko tavallisesti maksetaan hoitajalle? 1 lapsi alle 3 v, hoidon tarve 3 pvä/vko, 6-8 h per päivä. Pääkaupunkiseutu. Ei välttämättä mitään koulutusta, ihan tavallinen järkevä ihminen.

Yritin selailla Mollia ja hoitopaikka.netiä, mutta en löytänyt mitään normaalitaksoja, kaikkialla oli vain palkka sopimuksen mukaan.

Joku 1000 euroa/kk? Mulla ei oo mitään käsitystä.

meillä on 1,5v lapsi, jota hoidetaan kotona 3 päivää viikossa 6h kerrallaan, ja helsingissä asutaan. Hoitajalla ei ole lastenhoitajan koulutusta, mutta aiempaa kokemusta lastenhoidosta on. Maksamme 8e tunti. Mun mielestä nuo palkkajutut kannattaa aina miettiä ihan tapauskohtaisesti, siis hoitajan koulutuksen ja kokemuksen, lasten lukumäärän, iän ja erityistarpeiden, sekä muiden työtehtävien (kuluuko hoitoon lemmikkienkin hoitoa, ruoanlaittoa, siivousta yms.) mukaan. Tuo 8e on mielestäni ihan ok palkka yhden taaperon hoitamisesta henkilölle, jolla ei ole alan koulutusta.

Meillä oli hoitaja kahdella alle 3-vuotiaalla lapsella, niin että kelan maksamista tuista tuli palkaksi noin 1300 eur/kk. Ei maksettu itse muuta kuin työnantajamaksat yms. Ja Espoossa asutaan, eli kuntalisä oli tosi hyvä. Vähempää en kehtais maksaa kyllä millään tavalla. Kuitenki jos tekee täyspitkää työaikaa/semmosta, ettei ehdi muuta työtä päälle tehdä.
Muistaakseni 25h/viikko on se täyden tuen maksamisen raja. Kysele Kelalta ja kaupungin päivähoitotoimistosta, siellä osaavat auttaa!

Me maksoimme kahden lapsen hoitamisesta 10-11 euroa tunnilta. Halvemmallakin olisi saatu, mutta noilla summilla saimme tosi kivat hoitajat (2 hoitajaa, jotka kumpikin olivat vuoden meillä). Toisella oli koulutus, mutta toisella oli "vain" kokemusta.

Yhteistyössä