Lapseni aloitti päiväkodissa osa-aikaisesti.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
..muutama päivä sitten.
Oma sydämeni on särkyä kun tuo 3-vuotias jää sinne huutamaan kurkku suorana. Kuulemma rauhottuu pian lähtöni jälkeen, mutta yhtenä päivänä oli ollut itkuinen koko aamupäivän.

Päiväkotipäivät ovat n.6 tuntia ja käy siellä n.2-3 kertaa viikossa.

Lapsi puhuu kotona kuinka päiväkodissa on mukavaa ja kavereita, silti aamut ovat tuollaisia. Saattaa kyllä yks kaks sanoa kotona ettei aio enää mennä päiväkotiin ja toisena hetkenä toteaa että haluaa sinne.
Varmaan kuuluu asiaan kaikki tämä, onhan se suuri elämänmuutos ja paljon kaikkea uutta. Tuntuu vaan niin rankalta.

Silloin, ku meidän kuopus aloitti hoidon oli jotain 2,5v eka viikko meni tosi hyvin. Olin yllättynyt kunnes toiselle viikolla alkoi aamuitkut jne. Kestivät reilun viikon verran, mutta äidistä tuntu, että ikuisuuden. Kyllä se siitä vaikka koville ottaa. (ainakin äidillä)

No ihan hyvinhän teillä menee jos itku kuitenkin loppuu kun lähdet. Itku erotilanteessa on ihan normaalia ja tervettä, kertoo kiintymyssuhteesta =) Meidän tyttö itkee koko päivän ja oksentaa. Nyt ollaan juuri vaihdettu hoitopaikkaa ja toistaiseksi menee vähän paremmin. =/ Nyt tässä paikassa on kaksi todella ihanaa hoitotätiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
No ihan hyvinhän teillä menee jos itku kuitenkin loppuu kun lähdet. Itku erotilanteessa on ihan normaalia ja tervettä, kertoo kiintymyssuhteesta =) Meidän tyttö itkee koko päivän ja oksentaa. Nyt ollaan juuri vaihdettu hoitopaikkaa ja toistaiseksi menee vähän paremmin. =/ Nyt tässä paikassa on kaksi todella ihanaa hoitotätiä =)

Oho, tuolta puuttuu tuon surullisen ilmeen edeltä, että edellisen hoitopaikan täti oli todella huono.

Mun 3.5v lapseni alotti tänä syksynä hoidon ja eka kuukausi oli ihan hirveää, tykkäsi kyllä olla hoidossa ja itku loppui heti kun lähdin... Oli niin hirveää jättää itkevä lapsi hoitoon ja huusi suoraa huutoa "en halua tänne, haluan olla vauva ja äidin kanssa kotona" :( :(. Äitiä lohdutti, että tiesin lapseni kuitenkin tykkäävän olla hoidossa ja leikkivän mielellään kavereiden kanssa. Itku loppui yhtäkkiä ja viemiset helpottuivat kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun 3.5v lapseni alotti tänä syksynä hoidon ja eka kuukausi oli ihan hirveää, tykkäsi kyllä olla hoidossa ja itku loppui heti kun lähdin... Oli niin hirveää jättää itkevä lapsi hoitoon ja huusi suoraa huutoa "en halua tänne, haluan olla vauva ja äidin kanssa kotona" :( :(. Äitiä lohdutti, että tiesin lapseni kuitenkin tykkäävän olla hoidossa ja leikkivän mielellään kavereiden kanssa. Itku loppui yhtäkkiä ja viemiset helpottuivat kovasti.

Onko teillä kotona vauva? vai aloittiko lapsi kokopäiväisesti hoidossa?

kun sen lapsen on parempi olla kotona! Lapsi kaipaa sinua! Miksi te ette tajua tätä? Tottakai lapsi sopeutuu (lue:alistuu) tarhaelämäänkin ja siitä voi tulla sitten jopa tärkeämpää kuin oma perhe. Näin lasten varhainen "itsenäistyminen" saadaan ajoissa käyntiin ja vanhemmat hykertelevät tyytyväisinä kun lapsi "viihtyy" tarhassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Ihan normaaliako? Voi lapsiparkaa :( Mulla tulee ihan itku tuosta kirjoituksestasi. Surullista...

Yhteistyössä