Lapseni kaverit eivät saa tulla meille koska meillä on kolme isoa koiraa :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiluoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voiluoja

Vieras
Lapseni (6v) kavereiden vanhemmat ovat päättäneet etteivät anna lapsiensa kyläillä meillä koska meillä on saksanpaimenkoira ja kaksi rottweileriä. Miten ihmiset voivat olla noin typeriä? Kaikki koirani ovat hyvin koulutettuja, eiköhän sekin jo kerro että ne eivät ole kertaakaan edes näytelleet hampaita saati purreet lastani. Lapseni myös leikkii koirien kanssa pihalla yms. Eli kilttejä tapauksia ovat.

Jestas, ei kai kukaan kuvittele että nuo kolme hyökkäävät ja tappavat lapsen samantien :-D

No jos lapseni on elänyt niiden kanssa sovussa monta vuotta, niin miten ihmeessä koirani hyökkäisivät sitten silloin kun on vieraita? Sitä paitsi ne ovat tottuneet kaikkeen hälinään ja vieraisiin ihmisiin, näyttelykoiria kun ovat. Ja pidän huolta että niitä ei kiusata ja että niillä on myös omaa tilaa. Ja yksikään kakara ei silitä ilman lupaa.

Miksi kaikki isot koirat olisivat kunnon tappokoneita?

Riippuu musta lapsien iästä. Itsekään en kutsuisi meille pieniä lapsia isojen koirien kaveriksi. Siinä kun kaikki LEIKKIEN helmuaisivat, niin esim. vahinkokaatumisia voisi tulla. Tosin voisitko jutella näiden vanhempien kanssa ja sopia, että koirat eivät esim. ole samassa huoneessa lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Voiluoja:
No jos lapseni on elänyt niiden kanssa sovussa monta vuotta, niin miten ihmeessä koirani hyökkäisivät sitten silloin kun on vieraita? Sitä paitsi ne ovat tottuneet kaikkeen hälinään ja vieraisiin ihmisiin, näyttelykoiria kun ovat. Ja pidän huolta että niitä ei kiusata ja että niillä on myös omaa tilaa. Ja yksikään kakara ei silitä ilman lupaa.

Miksi kaikki isot koirat olisivat kunnon tappokoneita?

Koita nyt katsoa sitä asiaa toiseltakin kantilta.

koska valitettavan usein saa lehdistä lukea miten perheen oma pieni halipussumussu-hauveli haukkasi puolet lapsen naamasta... :(

mutta olen silti samaa mieltä ettei pitäisi yleistää kovin rankasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, eihän ne koirat koskaan mitään voi tehdä, eihän niilläkään voi koskaan napsahtaa päässä. Voi luoja vaan itsellesi!

Te ette ilmeisesti vieraile myöskään pienkoiratalouksissa? Voihan nekin purra ja paljon todennäköisemmin purevatkin noin tilastollisesti.. Ja lapsihan voi saada vaikka kissanaarmusta verenmyrkytyksen, tai jonkun kaverin lemmikkigerbiili voi näykkäistä ja lapsi saa tulehduksen ja ja ja. Get the point? ;)

Meillä on kaksi metsästyskoiraa jotka ovat olleet meidän lasten kanssa koko ikänsä. Mutta en minä nyt sentäs noin sinisilmäinen "ei ne voi kellekään mitään tehdä" ole. Koira on aina koira, koulutukseen tai rotuun katsomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Niin, eihän ne koirat koskaan mitään voi tehdä, eihän niilläkään voi koskaan napsahtaa päässä. Voi luoja vaan itsellesi!

Te ette ilmeisesti vieraile myöskään pienkoiratalouksissa? Voihan nekin purra ja paljon todennäköisemmin purevatkin noin tilastollisesti.. Ja lapsihan voi saada vaikka kissanaarmusta verenmyrkytyksen, tai jonkun kaverin lemmikkigerbiili voi näykkäistä ja lapsi saa tulehduksen ja ja ja. Get the point? ;)

Ai niin ja tietenkin unohdin tärkeimmän: Ihmiset. Ihan sairaan vaarallisia. Varmaankin tilastojen valossa sinä (oletan että olet äiti) olet lapsellesi se kaikkein vaarallisin. Että pysys kaukana. Voit vaikka napsahtaa ja kuka tietää mitä tapahtuu.

Niin, eihän ne ihmisetkään (tai muut eläinlajit) koskaan mitään voi tehdä, eihän niilläkään voi koskaan napsahtaa päässä. Lukitkaamme siis jälkikasvu neljän seinän sisään, näin maailmasta tulee parempi paikka eikä mitään pahaa tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
no huh :o Yks likka ei saanu tulla meille koska täällä on kuulema susia :o Ikinä oo nähtykkään susia..poika sanoki sille sen likan isälle et äiti käski sanoo et susi sulla on housuissas :ashamed:
no sai tyttö lopulta meille tulla :D

susia? mistä se oli sen saanut päähänsä? meiltäki löytyy "susikoiria" eli hiskejä.. niistäkö lie kyse?

Haluaisin mäkin ensin tavata nuo koirat ja teidät vanhemmat, etenkin jos lapset ja koirat olisivat keskenään ilman aikuisen valvontaa. Ihan vain arvioidakseni, onko meno tolkullista vai ei. Omistajien "nää on ihan kilttejä" lausunto kun ei paljoa kerro;) Pelkkä isojen koirien olemassaolo ei olisi mikään este päästää lasta leikkimään.

Onko teidän koirat kiinni vai irti, sisällä vai pihalla?
Itse en antaisi lapsiani kylään sellaiseen paikkaan, jossa esim. koira olisi sisällä lasten leikkiessä tai pihalla irti.
Pitäisi muuten "hyvän kouluttajan" tietää, ettei koskaan, ikinä voi eläimeen luottaa.
Ei varmaan moni jotain tappamista sentään pelkää, mutta se , että koira voi purra, on ihan aiheellinen. Voihan lapsikin käyttäytyä huonosti ja koira siten puolustaa itseään. Ja usein koirat purevat lapsia kasvoihin, kun ovat just siinä koiran hampaiden tasolla.

Vaikkei mulla ole koiraa koskaan ollutkaan, tiedän, että eläimet voivat olla arvaamattomia. Itse sain aikoinani hyvin koulutetun sakasanpaimenkoiran kimppuni. Olin 6v ja menin kaverille kylään. Koira oli kytkettynä ketjuunsa, itse kuljin noin 15m päästä ohi, mistä aina kuljettiin. Koira hyökkäsi ketjuaan vasten, jolloin meni poikki ja tuli päälleni. Repi kynsillä kasvot, kädet ja selän. Puremaan ei päässyt, vaikka yritti.

En oleta ettei koirat voisi mitään tehdä. Mutta jos lapset leikkivät lapsen huoneessa ja koirat ovat esimerkiksi minun kanssani olohuoneessa niin tuskin koirat nyt siinä mitään tekevät.

Luotan koiriini 95 %, koska tiedän että lapseni osaa olla nätisti niiden kanssa ja koirat tietävät olevansa alempana laumassa. Sen takia lapsi saakin esimerkiksi heitellä palloa niille pihalla.

No jos olet noin satavarma, että teidän koirat ei tee yhtään mitään kenellekään koskaan, niin en varmasti antaisikaan lapsieni tulla teille keskenään kylään, kut tuskin sitten viitsisit edes vahtia missä koiranne on ja mitä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no huh :o Yks likka ei saanu tulla meille koska täällä on kuulema susia :o Ikinä oo nähtykkään susia..poika sanoki sille sen likan isälle et äiti käski sanoo et susi sulla on housuissas :ashamed:
no sai tyttö lopulta meille tulla :D

susia? mistä se oli sen saanut päähänsä? meiltäki löytyy "susikoiria" eli hiskejä.. niistäkö lie kyse?

ei ku se oli sitä mieltä että tossa lähi metsässä on niitä :o

Koirat ovat irti sekä pihalla että irti. Jos on paljon vieraita, esimerkiksi syntymäpäivät, laitan koirat silloin tarhaan. Mutta en ymmärrä miksi parin muksun takia pitäisi koirat laittaa tarhaan, minun kanssa ne koirat kuitenkin ovat. Ja pidän huolen ettei lapset koske niihin ilman lupaa eivätkä koirat mene tekemään tuttavuutta jollei lapsi itse halua.

No jos olet noin satavarma, että teidän koirat ei tee yhtään mitään kenellekään koskaan, niin en varmasti antaisikaan lapsieni tulla teille keskenään kylään, kut tuskin sitten viitsisit edes vahtia missä koiranne on ja mitä tehdään.

En ole satavarma, mutta melkein. Tietenkin on mahdollista että koira saattaa puolustaa itseään tms. Ja todellakin vahdin.

enemmän mä oisin huolissani lattiarätti koirista :/ monikaan ei kouluta edes niitä :headwall:

Ja miksi ihmiset ei oikeasti koskaan myönnä että nämä pikkupupet on tosi häiriintyneitä! Luonnevikoja vaikka muille jakaa ja 16-vuotiaat pentutehtailee chihuja kun ne on niin söpöjä ja saa vähän kaveritkin koiria ja kakarat taskurahaa, eikä koiran koulutuksesta, edes sisäsiistiksi koulutuksesta ole mitään hajua.

Yhteistyössä