B
b
Vieras
mä en voi antaa lapseni kyläillä kissaperheessä, koska vähänkin kissapölyä kotiini, niin teholle mennään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kissa-allergia on sen verran yleinen, että mun lapsillani on ollut useitakin kavereita, jotka eivät ole voineet tulla meille sisälle leikkimään. Ei ole koskaan muodostunut ongelmaksi.Alkuperäinen kirjoittaja b:mä en voi antaa lapseni kyläillä kissaperheessä, koska vähänkin kissapölyä kotiini, niin teholle mennään.
Ymmärrän tuon. Itse en ole koskaan osannut pelätä koiria. Mutta mä olen silti sitä mieltä, että jos lapseni kaverin vanhemmat eivät halua lapsensa tulevan meille, niin kaveri ei sitten tule. Olipa syy vaikka se, että vanhempien mielestä mulla on väärän väriset silmät. Eli kaverin vanhemmat päättävät, keiden luona heidän lapsensa saa kyläillä ja se heille suotakoon.Alkuperäinen kirjoittaja huvittaa:En voi ymmärtää näitä viestejä, en sitten millään omien kokemusten valossa.
Itsellä oli aiemmin rotikoita, nyt viimeisimpänä ollut kaksi kultaista noutajaa. Kultsujen kanssa ulkoillessa saa suunnilleen huitoa lässyttäviä taputtelijoita pois kun jokainen vastaan tuleva lapsi on tulossa silittelemään. Ja vierailijat aina kehuu kun meillä on lempeitä kultsuja.
Ja voi arvata miten oli rotikoitten kanssa aikoinaan vaikka sillon tämä koiraviha ei ollut ollenkaan näissä lukemissa mitä tänä päivänä.
Kuitenkin itse olisin luottanut jokaisen neljästä rotikastani lapsenvahdiksi paljon mieluumin kuin kumpaakaan kultsuista.
Nuo rotumielikuvat on median ja koiramuodin luomia eikä niillä monesti ole mitään totuuspohjaa. Tilastoissa voi olla rotikoita enemmän, teräviä koiriahan ne on, mutta en koskaan lähtisi erottelemaan rotujen mukaan tällaisia tilanteita, ihan älytön ajatuskin.
Meille on kultsujen aikaan saanut tulla kaikki lapset, mutta rotikoiden aikaan ei vierailijoita näkynyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta näin pikavilkaisulla monet olivat sitä mieltä, että mitäs jos lapsi esim. ottaa koiraa korvasta, huitoo kepillä, tai tekee muuta vastaavaa, niin kuinka koira siihen suhtautuu. Missä on sillon vika? Lapsessa, tai oikeammin vanhemmissa. Kyllä lapsille pitää opettaa kuinka eläimiä kohdellaan, ei niitä retuuteta hännistä tai korvista eikä huidota millään. Vanhemmat saavat katsoa peiliin, jos pelkäävät lapsensa jotain tuollaista tekevän.
Ja toisekseen, lehtien lööppeihin päätyvät vain näitten isojen koirien aiheuttamat vahingot, millä saadaan aikaan se, että dobermannit, rottweilerit ja saksanpaimenkoirat ja muut vastaavat leimataan väistämättä tappajiksi. Tilastollisesti pikkukoirat purevat huomattavasti useammin, mutta koska jälki ei ole niin pahaa, niitä ei uutisoida. Muuten lehdissä ei mitään muuta olisikaan, kun pikkukoirien puremista kertovia uutisia. Ihmisillä on omituinen harhaluulo, ettei pikkukoiria tarvitse kouluttaa :headwall: koska ne eivät ole vaarallisia. Ihan yhtä lailla pikkukoira voi purra niin, että jälki on pahaa, omakohtaista kokemusta valitettavasti on. Muutamia pikkukoiran puremia saaneena, joista yks jopa vei mut neljäksi päiväksi sairaalaan. Ainutkaan iso koira ei ole mua purrut, ei lapsena eikä aikuisena, vaikka näitten "tappajakoirien" kanssa olen ollut paljon tekemisissä.