Lapsesta huippu-urheilija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mira29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mira29

Vieras
Mun tyttö on todella lahjakas liikunallisesti. Voitti nyt esim. tokan luokan hiihtokisat ihan ylivoimaisesti ja oli kaikkia poikiakin nopeempi. On kyllä hyvä kaikessa muussakin urheilussa, luokkansa paras kaikessa. Oon aatellut, että pitäskö hänestä tulla huippu-urheilija. On sen verran lahjakas. Tykkää vaan kaikista lajeista, mutta koska pitäis valita joku laji? Aattelin, että olis hyvä valita semmonen laji mistä saa rahaakin. Mutta kaipa sitä ihan tienisteille pääsee jos on olympiavoittaja tms. oli sitten laji mikä vaan.

Tällä hetkellä kaikkein parhaat lajit on hiihto, yleisurheilu ja jalkapallo.

Rahaa tavoitellessa kannattaa keskittyä varmaan tennikseen, tosin jos formuloissakin pärjää aikuisena poikia paremmin, niin se on vielä parempi. Golfillakin voi tienata jotain.

keskity nyt vain siihen että lapsi pääsee harrastamaan mahdollisimman monipuolisesti kaikkea ja ilo liikkumiseen säilyy. Kyllä lapsi itse jossakin vaiheessa varmasti valitsee lajin josta eniten pitää.

No siis oon vaan käsittäny, että kyllä sitä pitää vakavammin alkaa harjoittelemaan aika nuorena jos huipulle haluu. Ja tota formula juttua en usko että semmosia rupeis ajaa että aika kallista se on. Ja varmaan jos naiset vois pärjätä miehille siinä niin olis naisiakin siellä mutta eipä ole. Miksei siinä oo naisten sarjaa ku kaikessa muussa on?

Ja tolle naurajalle... Varmaan kuule aikoinaan naurettiin Kaisa Mäkäräiselle tai Tanja Poutiaisellekkin, mutta ei tässä maailmassa mitään saa jos vaan osaa vähätellä toisia.

No sitten vain urheiluseuraan ellei jo sellaiseen kuulu. :) kuuluin lapsena urheiluseuraan ja tiedän että ainakin kaksi ko. urheiluseuraan kuulunutta urheilee ihan ammatillisesti nykyisin, lehdestä saa välillä lukea että miten ovat kilpailuissa sijoittuneet.

Ehdottomasti golf. On naisillakin rahakas laji. Samoin taitoluistelu. Ootteko sponsoreita vielä hommannut? Siitähän sitä rahaa kertyy ja jos nyt jo aloittaa niin kiva potti on koossa jo ennen sitä ensimmäistä olympiavoittoa.

[QUOTE="aha";28126976]Ai se räkättäjä olitikin sinä,harmaana jälleen kerran.[/QUOTE]

Jahas, sanopa yksikin kerta, jälleen kerran, kun olen muka harmaana räkättänyt. Teen sen ihan nimimerkilläni jos katson aiheelliseksi.

Jos et anna esimerkkiä, ja todista sitä oikeaksi niin katson että sinä olet se turha räkättäjä. :)

[QUOTE="ap";28126701]
Ja tolle naurajalle... Varmaan kuule aikoinaan naurettiin Kaisa Mäkäräiselle tai Tanja Poutiaisellekkin, mutta ei tässä maailmassa mitään saa jos vaan osaa vähätellä toisia.[/QUOTE]

Mutta Mäkäräinen ja Poutiainen on varmaan omasta halusta harrastanut aktiivisesti tätä lajia.

Siinä olet oikeassa, että huippu-urheilijan täytyy jo nuoresta asti harjoitella. MUTTA sen lajin tulee olla lapsen itsensä valitsema. Ei se motivaatio riitä muuten harjoitteluun, vaikka kuin äiti sanoisi että kato isona voit olla miljonääri.

Joten lopeta tuo miettiminen mistä saisi suurimmat rahat ja kysy lapseltasi että mikä laji kiinnostaisi niin paljon että voisi ruveta sitä tekemään useamman kerran viikossa.

Yleensä käy niin että kun lapsi on lahjakas jo nuorena ja saa ylimielisen kasvatus tyylin, hän jää muista jälkeen lajissa kuin lajissa. Kannattaa kohdella lasta kuin normaalia! Ja kun hän on lahjakas hän ei opi niin paljon uutta, joten into ei pysy 120% vaan laskee esim. 90% joka ei riitä. ????????

Yhteistyössä