lapsesta tulee rikkinäisempi jos se kulkee kahden kodin väliä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tanja

Vieras
eli vanhemmat ovat eronneet kuin mitä sellainen lapsi jonka vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa, sellaisesta lapsesta tulee tasapainoinen. mitä muut mieltä asiasta?

Eiköhän tuo riipu enemmän niistä vanhemmista ja minkälaiset olot on. Hyvinpä tasapainoiselta ja normaalilta mun lapseni vaikuttaa. Eikä mun sisarukset mitään höyrypäitä ole, vaikka vanhempani ovat eronneet. Itse olin silloin jo täysikäinen ja pidin vanhempien eroa helpotuksena.

"eli vanhemmat ovat eronneet kuin mitä sellainen lapsi jonka vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa..." en ymmärtäny.

mun lapsesta tulis rikkinäinen jos sen vanhemmat olis yhdessä. ja tää on fakta.

mutta jos näin on niin miksi ihmiset tekee lapsia? jos vanhemmat kuitenkin kerta eroaa? :o outoa meininkiä nykyaikana..nykyaikana mikään ei kestä..tuota juttua mä vana en tajua. :o

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
mutta jos näin on niin miksi ihmiset tekee lapsia? jos vanhemmat kuitenkin kerta eroaa? :o outoa meininkiä nykyaikana..nykyaikana mikään ei kestä..tuota juttua mä vana en tajua. :o

me ei ainakaa tehty lapsia.
ehkäisy petti ja halusin pitää lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
eli vanhemmat ovat eronneet kuin mitä sellainen lapsi jonka vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa, sellaisesta lapsesta tulee tasapainoinen. mitä muut mieltä asiasta?

No tossahan se pointti on.
Varmasti on onnellisempia lapsia onnellisten vanhempien kanssa.
Mut mitäs entäs ei-onnellisten yhdessä olevien vanhempien kanssa?

Voi järjen jättiläinen sun kanssas. Silloin kun lasta alettiin exän kanssa yrittää, niin kyllä me luultiin olevamme loppuelämän yhdessä mutta toisin kävi. Meistä ei kuitenkaan kumpikaan kadu, että lapsi saatiin. Vaikka likka kuinka olisi pahalla päällä ja tinttailisi, niin koskaan en ole katunut lapsen saamista.

NYKYAIKA ja nykyaika :whistle:
Ennen ei erottu, vaan miehet lähtivät lätkimään kun eivät kestäneet arkea. Nykysin sentään erotaan ja lapsilla on sitä kautta mahdollisuus kahteen kotiin. Mä tiedän 60 kymppisiä ihmisiä joilla ei ole ollut isää, koska isät ovat vaan päättäneet lähteä lätkimään. Mun anopin isä jätti perheensä, eikä siitä kuultu pihahdustakaan ennen kun se oli heittänyt lusikan nurkkaan. Silloin kävi ilmi että oli persustanut uuden perheen.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:

No tossahan se pointti on.
Varmasti on onnellisempia lapsia onnellisten vanhempien kanssa.
Mut mitäs entäs ei-onnellisten yhdessä olevien vanhempien kanssa?

silloin tarvitaan terapeutin apua, paljon rakkautta ja aikaa puhumiselle.

Nyt eletään pikaruoka-, pikasuhde- ja pikapesu-maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

mikä on pikasuhde? liittyykö sana pikapano siihen? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nänni:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

mikä on pikasuhde? liittyykö sana pikapano siihen? :whistle:

nänni.. :laugh: :laugh: Joo, se on taas pikaseksiä.

Samaa mieltä. Ei kait nyt kukaan voi käsisydämellä väittää, että lapselle olisi hyvä rampata kahden kodin väliä. Ja missä lapsella silloin oikeasti edes on koti?!

Jossain ruotsalaistutkimuksessa tutkittiin erolapsia ja ydinperheessä eläviä. Tuloksen mukaan tärkeintä oli hyvä äitisuhde, sitten tietysti se, miten vanhemmat eron hoitavat ja pystyvät olemaan väleissä eron jälkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja viipurin vieras:
Samaa mieltä. Ei kait nyt kukaan voi käsisydämellä väittää, että lapselle olisi hyvä rampata kahden kodin väliä. Ja missä lapsella silloin oikeasti edes on koti?!

Kyllä mun lapsella on kaksi kotia ja myöskin kaksi rakastavaa vanhempaa. Tämän lisäksi likalla on rakastavia ja välittäviä sukulaisia jotka myös haluavat viettää likan kanssa aikaa ja siihen heillä on oikeus.

Onko sekään nyt sitten kovin hääviä jos vanhemmat riitelevät, toinen vanhemmista ei välitä paskan vertaa yms.

Uskon että pääsääntöisesti (!) lapsesta joka kasvaa ONNELLISESTI naimisissa olevien vanhempien kanssa, kasvaa tasapainoisempi kuin lapsesta, joka joutuu kulkemaan monen kodin ja monen perheen välillä. Mutta pelkkä vanhempien onnellisuus ei riitä, tasapainoiseen kasvuun tarvitaan jotain muutakin!

Mitä siis tarvitaan siihen että lapsesta kasvaa tasapainoinen aikuinen? No ensiksikin varmaan tasapainoiset vanhemmat :xmas: Pitäiskös pyytää exää muuttamaan takasin, olis vissiin lapselle parempi?

Olen "onnellisten" yhdessä pysyneinen vanhempien lapsi: kunnes kuolema heidät erotti. Mitä paremmalta näytii ulospäin, sitä "onnellisempi" perhekin oli. Eli kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa.

Ma luulen, että isä olisi ottanut eron joskus 80-luvulla, jos hänellä olisi ollut mitään mahdollisuuksia saada kahden teini-ikäisen tyttärensä huoltajuus. Ei ottanut sitä ristiä.

Niinpä tässä edelleen käydään terapiassa ja hoidellaan pitkittyneen hoitamatta jääneen masennuksen oireita lääkityksellä.

Jup! Tosiaan, jos se on kiiltävää, että parit pysyvät yhdessa, kaikesta huolimatta, siinä ei ole mitään kultaa!

Joo..just :headwall:

mun tytöstä tulee ihan hirveä kun asuu äidin luona ja silloin tällöin käy isänsä luona. ennen oli paljon parempi kun asuttiin kaikki samassa kodissa ja tyttö katseli isänsä juomista ja muita puuhia.

Yhteistyössä