Lapset ja julkinen esiintyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36

Kysyin seuraavaa asiaa..meillä on ex-mieheni kanssa 3-vuotias poika. Ex-mieheni on esiintyvä muusikko, jolla jos minkälaista keikkaa..´

No, poikamme oli/on vieläkin isänsä luona pääsiäisen ajan.Nyt ilmoitti että poika ollut "keikalla" isänsä kanssa jossain lastentapahtumassa. Mitä olette mieltä, pitäiskö minulle ensin ilmoittaa ja kysyä "lupa" vai voiko ilman lupaa ottaa pojan keikalle??

Minun mielestäni olisi ollut mukava kuulla asiasta etukäteen...Olenko ihan väärässä?

Olisihan ehkä ollut fiksua kertoa - ainakin jälkeenpäin - mutta eihän toista voi sellaiseen pakottaa. Yritä itse toimia niin että kerrot lapsen asioita exällesi - ehkä hänkin sitten ajan kanssa rupeaa toimimaan samoin. Eron jälkeen joutuu sopeutumaan siihen ettei voi enää vaikuttaa kaikkiin lapsen asioihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:30 Erin kirjoitti:
Olisihan ehkä ollut fiksua kertoa - ainakin jälkeenpäin - mutta eihän toista voi sellaiseen pakottaa. Yritä itse toimia niin että kerrot lapsen asioita exällesi - ehkä hänkin sitten ajan kanssa rupeaa toimimaan samoin. Eron jälkeen joutuu sopeutumaan siihen ettei voi enää vaikuttaa kaikkiin lapsen asioihin.
Eipä olis uskonut että sinä kirjoitat noin,olethan vienyt kohtuuttoman paljon palstatilaa vakuuttaaksesi äiskikselle nimenomaan sitä,että eron jälkeenkin pitää vanhemman voida vaikuttaa KAIKKIIN LAPSEN ASIOIHIN,eikä puhettakaan että ko.äiskiksen tapauksessa lasten äidin tarvitsisi sopeutua yhtään mihinkään...Nyt jokainen viimeistään tietää,joka näitä juttujasi lukee,että sun vastauksissasi äiskikselle ei ollu kyse mistää muusta kuin pelkästä v.ittuilusta. :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 21:44 justjoo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:30 Erin kirjoitti:
Eipä olis uskonut että sinä kirjoitat noin,olethan vienyt kohtuuttoman paljon palstatilaa vakuuttaaksesi äiskikselle nimenomaan sitä,että eron jälkeenkin pitää vanhemman voida vaikuttaa KAIKKIIN LAPSEN ASIOIHIN,eikä puhettakaan että ko.äiskiksen tapauksessa lasten äidin tarvitsisi sopeutua yhtään mihinkään...Nyt jokainen viimeistään tietää,joka näitä juttujasi lukee,että sun vastauksissasi äiskikselle ei ollu kyse mistää muusta kuin pelkästä v.ittuilusta. :kieh:
Heh,tuota en ois ihekkää osanna paremmi sannoo... :laugh:

Ei kai isän lupaa tarvitse kysyä.

Mitä olisit tehnyt eri tavalla, jos olisit tiennyt lapsen menevän esiintymään? Esiintyminen on voinut myös olla ex tempore-juttu lapsen osalta.

Miksi ihmeessä olisi sinulle pitänyt etukäteen ilmoittaa? En minä ainakaan edellytä exältä ohjelmaselvitystä etukäteen eikä hän minulta. Ajattele asiaa näin, hyväksyisitkö sen että ex haluisi tietää aina sinun liikkeesi kun lapsi on kanssasi?

Jos teillä on yhteisyhuoltajuus niin eihän isän tarvitse ilmoitella sinulle kaikseta niinkuin ei sinunkaan tarvitse tehdä hänelle tiliä kaikseta mitä lapsesi kanssa teet. No tietty varmaan kohteliasta olisi ehkä etukäteen vähän valaista, mutta ei mikään laki sellaista käske tekemään.
Eriasia jos yksyinhuoltaja ja esim. päihteet ex:llä kuvioissa.

Yhteistyössä